Restgæld i bil fra Luxemburg?
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-01-07 17:35

Jeg har købt - eller gør det ihvertfald endeligt lørdag - en bil i
Luxemburg.

I Tyskland er det jo sådab at hvis man får registreringsattesten med, så er
det et udtryk for at ingen andre har et udlæg i bilen - dvs. ingen restgæld.

Er der nogen herinde der ved om det samme er tilfældet i Luxemburg? Er ingen
anmærkninger i rigistreringsattest = Ingen restgæld (der kan gøres
gældende)?

Mvh Michael

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 18:42

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:459bdb5c$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ingen
> anmærkninger i rigistreringsattest = Ingen restgæld (der kan gøres

Skjult restgæld i biler er et dansk fænomen - ikke noget man kender så
meget til i udlandet, idet man afleverer registreringsattesten. Jeg kender
ikke forholdende i Luxemburg, men ville ikke være betænkelig ved at købe...

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-01-07 19:43

> [...]
> meget til i udlandet, idet man afleverer registreringsattesten. Jeg kender
> ikke forholdende i Luxemburg, men ville ikke være betænkelig ved at

Det er jeg nu egentlig heller ikke. Det er en ældre bil, som manden har haft
i 8 år, og hele historien virker iøvrigt plausibel. Men på den anden side,
så er det vel netop det der har gjort at enkelte er blevet snydt herhjemme
tidligere.

Michael