Volvo 440 1.7 1991 - skrottes eller ?
Fra : tiede

Dato : 03-01-07 08:55

Hej alle,

Jeg har en ældre Volvo 440 fra 1991, som har set bedre dage. Den er
noget rusten i døre og skærme og koblingen er efterhånden færdig.
Bunden skulle efter sigende have det fint og den har "kun" kørt
130.000. Jeg har købt en ny bil og jeg ved ikke helt hvad jeg skal
stille op med Volvo'en. Forhandleren af den nye bil er ikke
interesseret i den, så jeg ved ikke om den skal skrottes eller om der
stadig kunne være penge i den - eventuelt nogen som kunne bruge den
som reservedele.

Hvad mener I - skal den skrottes (med skrotpræmie) eller kan det
betale sig at sætte den til salg?

På forhånd tak

Kim

Fra : mfn

Dato : 03-01-07 12:46

"tiede" <kimtiede@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Op til 5000kr hvis den kan laves "god" for det ville jeg nok lave det, syne
og sælge. Den har den lidt ulækre motor men den har ikke gået så langt så
lidt km er der vel stadig i den. Motoren er sikkert grunden til forhandleren
takker nej. afhængig af mængden af rust burde det kunne fixes for 2-4000 kr.
Find en perlegruser. Eller hvis du kender en ung knejt så forær ham den. En
på 17 vil være lykkelig over at gå og pusle om sin bil mens han tager
kørekort. Eller en mekanikerlærling osv osv osv

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-01-07 17:43

[...]

Hvad mener du med betale sig, det er da gratis at sætte den til salg.
Skyd nogle fine billeder og i bilbasen med den.
Sker der ikke noget, så kan du jo overveje skrot.

Mvh Niels

Fra : tiede

Dato : 03-01-07 18:02

> Hvad mener du med betale sig, det er da gratis at sætte den til salg.
> Skyd nogle fine billeder og i bilbasen med den.
> Sker der ikke noget, så kan du jo overveje skrot.
>
> Mvh Niels

Jeg mener, om det kan betale sig (altså spild af tid) at sætte
den til salg. Tror I der er et marked eller skal jeg bare erkende at
den er død og sende den til de evige bilmarker?

Som du siger, er det et forsøg værd, så jeg tror at jeg prøver. Men
jeg vil bare nødigt risikere at tage r.... på nogen.

/Kim

Fra : gb

Dato : 03-01-07 21:56

"tiede" <kimtiede@gmail.com> wrote in

> Som du siger, er det et forsøg værd, så jeg tror at jeg prøver.
> Men jeg vil bare nødigt risikere at tage r.... på nogen.

En Volvo 440 skulle gerne kunne køre ca. 500.000 kilometer. 130.000
er ikke ret meget for en Volvo. Jeg vil anbefale dig at sælge den
for ca. 10.000 kroner, og gøre udtrykkelig opmærksom på, hvad der
skal laves på den. Få en brugtvogns-undersøgelse hos FDM, det
koster under 1000.- hvis du er medlem, så kan du give køberen klar
besked. Den VAR synet, ikke? Har den stået i garage?

Der er næsten altid rust på gamle Volvoer, og hvad koster en ny
kobling? Bliver bilen lavet i stand af køber, er der ingen som
bliver snydt med den pris og et FDM-certifikat. Der er over 300.000
km tilbage i den, teoretisk set.

--
GB