Honda Accord
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 00:43

Er der nogen der har erfaringer med Honda Accord 2,0 fra 2003?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=119800864&page=1

Det er jo en helt pæn bil og er da vist røget med ind under overvejelser,
når der skal handles bil igen.

Ville en Alfa Romeo 2,0 JTS måske endda RST udgaven være et bedre
alternativ?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=546800820&page=1

Begge er jo biler med lidt sportslige egenskaber - måske begge køremaskiner.
Jeg har altid været glad for italieneren, men hondaen er sku flot.

På forhånd tak.

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 07:01

"HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køremaskiner.
> Jeg har altid været glad for italieneren, men hondaen er sku flot.

Jep, den Honda er nice.

Jeg har haft en "del" Alfa'er, som bør købes med hjertet - forstået på
den måde, at det ikke bare er en bil, man køber, fordi man skal ha' no-
get at køre i, som ser godt ud.

Hvor gammel må bilen være?
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546902614&page=5
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=51700761&page=4
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=153800542&page=4

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 10:10

"Mogens..."
> Jep, den Honda er nice.

meget!

> Jeg har haft en "del" Alfa'er, som bør købes med hjertet - forstået på
> den måde, at det ikke bare er en bil, man køber, fordi man skal ha' no-
> get at køre i, som ser godt ud.

Jeps - Har kørt både 1,8 og 2,0 T-spark samt 2,5V6. De skal passes og plejes
med omhu, ny olie for hver 10000 måske endda 5000km og der i mellem
efterfyldes. Udover et godt øje til dem, giver de bare køreglæde hele
vejen..

> Hvor gammel må bilen være?
> [...]
Bilen skal helst ikke være ældre end 4 år.
BMW er helt ok - tak for link - men syns bedst om de nye modeller, men de er
jo ikke til at komme i nærheden af her i DK.
Havde dog æren af at trille ca. 50000km fra 04` til 05` i en E60 530 (535d)
272 Diesel heste twin turbo. VOLDSOMT moment siger jeg bare

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 10:20

Jeg kender bare ikke så meget til JTS motoren på alfaen.
Er der mon nogen her der gør det?

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 18:39

> [...]

> plejes med omhu, ny olie for hver 10000 måske endda 5000km og der i mellem
> efterfyldes. Udover et godt øje til dem, giver de bare køreglæde hele

Ah du har allerede været der - så er sagen vel klar !
Jeg kørte 92 AR 75 3.0 V6, '93 164 QV 24V samt '95 164 Q4

> Bilen skal helst ikke være ældre end 4 år.

OK

Info findes hér - www.cuoresportivo.dk

> [...]
> Havde dog æren af at trille ca. 50000km fra 04` til 05` i en E60 530
> (535d) 272 Diesel heste twin turbo. VOLDSOMT moment siger jeg bare

Jep, den kører rigtig godt

> /HB

/Mogens
'03 BMW 530d Touring steptronic sælges
www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1022501&page=1

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 18:59

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Ah du har allerede været der - så er sagen vel klar !
> Jeg kørte 92 AR 75 3.0 V6, '93 164 QV 24V samt '95 164 Q4

Ok - så kender du også fænomenet med at man har lidt svært ved at slippe den
kære italiener.

> OK

> Info findes hér - www.cuoresportivo.dk

Vil jeg da prøve

Fin bil du har til salg der.... Skal du så have alfa igen

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 19:01

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> Ok - så kender du også fænomenet med at man har lidt svært ved at slippe
> den kære italiener.

Jep - de går rent ind !

> Vil jeg da prøve

Du kendte ikke linket ??

> Fin bil du har til salg der.... Skal du så have alfa igen

Yes, det er en meget fin BMW. Jeg skal ikke ha' en Alfa Romeo istedet for...

--
/Mogens
Alfa Romeo 164 V10 !

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 19:08

Mogens wrote:

> Du kendte ikke linket ??

Nej - Det er 5-6 år siden jeg kørte alfa sidst..

> Yes, det er en meget fin BMW. Jeg skal ikke ha' en Alfa Romeo istedet
> for...

Ok - Held og lykke med salget

/HB

Fra : Michael Døj

Dato : 03-01-07 12:48

> [...]
> køremaskiner.
> Jeg har altid været glad for italieneren, men hondaen er sku flot.

Hej HB

Jeg har haft en Accord Sport Tourer fra 03.
Det var en rigtig dejlig bil, med samme motor, som den du har kigget på.
Helt så elegant som sedanen var min ikke, men til gengæld er rummeligheden
bagi nærmest overvældende, (læs: barnevognsvenlig).

Til trods for den noget kluntede fremtoning (Tourer), var jeg rigtig glad
for bilen, især samspillet mellem motor og gearkasse er lækkert, og giver en
god fornemmelse af kvalitet. Det er selvfølgelig aldeles subjektivt, men alt
fungerede på en præcis og stram måde.

Accorden var min 4. Honda, og jeg er fan af deres motorer, som gerne vil
have nogle omdrejninger, men til gengæld også kan holde til det.
Desuden er det min personlige opfattelse, at såvel materiale- som
samlekvalitet er på et ganske højt niveau.

Det er i øvrigt en fordel, for reservedelene er relativt dyre. Kan ikke
huske reservedelsindexet, men mener det er +150.
En af mine tidligere kollegaer har i øvrigt en Accord Sedan, dog med 2,4
liters motoren.
Hvis man ser bort fra den højere motorydelse, (155 HK kontra 190 HK), så
opfører de to biler sig forbløffende ens på vejen.
Jeg havde regnet med, at sedanen var mere sportslig / direkte at køre, i
forhold til Tourer´en, på grund af sidstnævntes større karrosseri.
Det var dog hverken min eller ejeren af sedanens oplevelse.

Forskellen i motorydelse lader sig dog ikke fornægte, og især over 4.500
omdr./min. er der efter min mening seriøst ryk i bilen - I forhold til, at
det er en familiebil.
Alfaen er efter min mening også en flot vogn, men jeg har aldrig ejet en, så
jeg aner intet om dem.

Under alle omstændigheder: Rigtig god fornøjelse med dit nye køretøj!

MVH
Michael Døj
Esbjerg
Getz 1,3 2005.
Passat Variant 1,9 TDI130, 2004.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 14:15

"Michael Døj" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er i øvrigt en fordel, for reservedelene er relativt dyre. Kan ikke
> huske reservedelsindexet, men mener det er +150.

Ja, de er dyre med reservedele har jeg set.
Er der nogle generelle fejl (læs: børnesygdomme) ved modellen.
Fejl evt. i undervogn - styretøj - el osv.. efter xxxxkm?

Forskellen i motorydelse lader sig dog ikke fornægte, og især over 4.500
> omdr./min. er der efter min mening seriøst ryk i bilen - I forhold til, at
> det er en familiebil.

Er det modellen med 2,0 eller 2,4 du mener her?

> Alfaen er efter min mening også en flot vogn, men jeg har aldrig ejet en,
> så jeg aner intet om dem.

Helt ok

> Under alle omstændigheder: Rigtig god fornøjelse med dit nye køretøj!

Mange tak! og tak for svaret

/HB

Fra : Michael Døj

Dato : 03-01-07 21:46

Hej igen.

> [...]
> Er der nogle generelle fejl (læs: børnesygdomme) ved modellen.
> Fejl evt. i undervogn - styretøj - el osv.. efter xxxxkm?
SNIP!

Mig bekendt er der ikke nogle generelle problemer med modellen.
I de 16 mdr. jeg havde bilen, fik den kun det foreskrevne serviceinterval.
I den faceliftede model (fra 2005 og frem) er der en bedre støjisolering af
hjulkasser/undervogn, end det var tilfældet med den første modelserie.
Jeg oplevede dog ikke støjen som mere markant end for eksempel de andre
biler jeg har haft, (Peugeot 406 TS4, Passat TDI Variant + diverse Hondaer).

Nu ved jeg ikke hvor relevant det er i denne sammenhæng, men min kone har
været ansat hos en aut. Honda-forhandler i 10 år.
Det har jo givet mig en masse interessant mekaniker-snak med hendes
kollegaer på værkstedet.
Ifølge dem, oplever de aldrig generelle fejl med Hondaer i almindelighed, og
Accord-modeller i særdeleshed.
Når de ser en fejl, er det typisk pga. eftermonteret udstyr af diverse
slags, eller skader, der ikke er blevet lavet korrekt.

Dette leder så frem til to ting, som irriterede mig selv en smule.
For det første var det ike muligt at få en org. fartpilot til 2003 modellen
med 2,0 motoren.
Årsagen var vist noget med, at det ikke var muligt at udlæse Tach-signalet
fra den elektroniske bus, som styrer elektronikken i bilen, træls!
DOG er der vist noget med, at nogle specielle 2,0 modeller fra og med 2004
fik fabriksmonteret fartpilot, men jeg er ikke sikker.

For det andet er Honda generelt ikke gode til at rustbeskytte deres biler
fra fabrikkens side.
Det er der selvfølgelig mange mærker, som ikke er, men det irriterer mig
alligevel.

> Forskellen i motorydelse lader sig dog ikke fornægte, og især over 4.500
>
> Er det modellen med 2,0 eller 2,4 du mener her?
SNIP!

Det var egentlig 2,4 modellen, men 2,0 er efter min mening bestemt heller
ikke bovlam.
Det er selvfølglig igen subjektivt, men den 2,0 jeg havde føltes faktisk
hurtigere, end min tidligere 406 TS4.
Sidsvnævnte har en 2,2 motor, og yder vist i omegnen af 158 HK, mod Hondaens
155.
Her kan gearing og undervogn naturligvis også spille ind på
total-oplevelsen, samt Hondaens indædte appetit på omdrejninger

SNIP!

Velbekomme

Med venlig hilsen
Michael Døj
Esbjerg

Fra : TDN

Dato : 03-01-07 22:05

> [...]
> køremaskiner.
> Jeg har altid været glad for italieneren, men hondaen er sku flot.

Her er nogle test af Hondaen:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/283E009D-6BFE-41C2-9708-9039E48B9F15/0/1621.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7E9CCF63-6429-477B-9F50-DBEBF4D32E65/0/3032.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/46FDD524-C2CE-4B0D-A56D-0BEF08D9341A/0/2845.pdf