/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Status.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 11:27

Her på årets sidste dag er det vel på sin plads med et tilbageblik
over året der rinder ud.

Jobmæssigt har det været et meget travlt år, som jeg har tilbragt i
henholdsvis en DAF og en ny MAN D20 Common Rail.

Den sidstnævnte har jeg haft lidt "problemer" med, idet det har voldt
mig en del besvær at vænne mig til at 1170 omd/m. er nok til at drive
40 tons fremad.

Til gengæld er der ikke megen lyd i kabinen.

Myndighederne har der ikke været de store problemer med. En billet på
1000 kr. i en fotoautomat på Industribuen i Ishøj (af alle steder), og
2 X 300 Zloty henne i Polen. Det er til at leve med.

Medtrafikanterne derimod. De er ikke blevet nemmere at have med at
gøre.

Det gælder mine egne kolleger, såvel som den ikke-kommercielle trafik.

Generelt set synes jeg at egoismen breder sig lige hastigt nok, og det
gælder over en bred kam. Alle, næsten uden undtagelse, gør lige hvad
der passer dem, og kun det.

I mine egne rækker er det påfaldende, at kolleger fra de nye
europæiske lande har en meget anderledes adfærd end jeg er vokset op
med. Det gælder både den måde de kører på, og den måde de ellers
opfører sig på.

Bl.a. er det beskæmmende at se, hvordan der ser ud rundt om et vogntog
der har holdt i et døgns tid på en eller anden rasteplads. Det flyder
med brugte kaffefiltre og alt muligt andet affald.

Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
venner med.

Nyt i 2007 vil derfor være, at jeg nu som tilforn vil parkere min
køletrailer så tæt på deres polyesterbopæl som muligt, men derefter
vil jeg spænde fra, og køre hen i et roligt hjørne og sove. .o)

Jeg har over en årrække haft et motto der hedder: Under ingen
omstændigheder stresse over noget man ikke er herre over.

Det kommer også til at gælde 2007.

På privatfronten er der helt ro og fred.

Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service

Mit ønske for 2007 vil være, at alle vil opføre sig i trafikken så de
kan være sig selv bekendt. Så tror jeg ikke det går helt galt.

GODT NYTÅR.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Klaus D. Mikkelsen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-12-06 11:31

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
> har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service

Dyrt køretøj !
55kkm og 1308,08 for 30kkm service her.

> GODT NYTÅR.

I lige måde....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 11:36

On Sun, 31 Dec 2006 11:30:45 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
>> har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service
>
>Dyrt køretøj !
>55kkm og 1308,08 for 30kkm service her.

>--

Jeg bor i Storkøbenhavn, med de priser det nu engang medfører. Det er
kun et spørgsmål om arbejdsløn, og ikke om bilmærke. Bortset
selvfølgelig fra intervallerne.

>--

>> GODT NYTÅR.
>
>I lige måde....

>--

Tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-12-06 13:16

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Jeg bor i Storkøbenhavn, med de priser det nu engang medfører. Det er
> kun et spørgsmål om arbejdsløn, og ikke om bilmærke. Bortset
> selvfølgelig fra intervallerne.

Okay, jeg kan oplyse af VW i Randers ville have ca 2500 for samme
service jeg fik udført i Ålestrup til de 1308,08.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper (02-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-01-07 16:40

Den 31.12.2006 kl. 13:15 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:


> Okay, jeg kan oplyse af VW i Randers ville have ca 2500 for samme
> service jeg fik udført i Ålestrup til de 1308,08.
>
>
> Klaus

Brugte Ålestrup for 5 år siden da jeg arbejdede i nærheden - dengang var
prisen også god. Fremragende service - idag er de desværre for langt væk.


--
Jesper

Michael Nielsen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 31-12-06 11:47


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:45979155.B17FF1FB@du.kan.finde.den...
> Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
>> har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service
>
> Dyrt køretøj !
> 55kkm og 1308,08 for 30kkm service her.

Argh... mine nye lykteglass alene kostet omtrent det...

>> GODT NYTÅR.
>
> I lige måde....

Det samme herfra

--
Michael Nielsen

1991 Mercedes-Benz W140 400 SE
www.mercefreaken.com



Hans (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 01-01-07 18:36

On 2006-12-31 11:30:45 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> Dyrt køretøj !
> 55kkm og 1308,08 for 30kkm service her.

Hvor meget har du olie, har du så hældt ekstra på?

Min T5 elsker olie ;)

Mvh
Hans


Hans (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 01-01-07 18:49

On 2007-01-01 18:35:49 +0100, Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> said:

> On 2006-12-31 11:30:45 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:
>
>> Dyrt køretøj !
>> 55kkm og 1308,08 for 30kkm service her.
>
> Hvor meget har du olie, har du så hældt ekstra på?

Øhh jeg er vidst stadig lidt mærket af champagnen ;)

Har du medregnet udgifter til ekstra olie, eller bruger sådan en Golf
ingen olie?

Min T5 1,9 TDI er nemlig ret glad for olie..:D

Mvh
Hans


Klaus D. Mikkelsen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-07 19:02

Hans skriver:
>
> Hvor meget har du olie, har du så hældt ekstra på?

1 liter (ca). omkring de 45kkm

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 01-01-07 20:30

On 2007-01-01 19:02:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:
> 1 liter (ca). omkring de 45kkm

Nå det er jo "intet" :)

Transporteren må have anden motor - den lyder også lidt anderledes

/Hans


Jørgen L. (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 31-12-06 11:49

> Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
> venner med.
>
> Nyt i 2007 vil derfor være, at jeg nu som tilforn vil parkere min
> køletrailer så tæt på deres polyesterbopæl som muligt, men derefter
> vil jeg spænde fra, og køre hen i et roligt hjørne og sove. .o)

Hej Folmer.

Jeg kan ikke forstå at du skriver at du ikke er blevet gode venner med
campisterne, det kan jeg da godt forstå du ikke er med den holdning

Når vi kører sydpå prøver jeg virkelig på at undgå at genere jer, blinke til
jer når der er plads til at komme ind osv.
til hverdag, hvis jeg se lastbil der ikke kan komme ud af en vej eller
rundkørsel, så lukker jeg dem ud.

Godt nytår til dig og til alle her i gruppen.
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 11:55

On Sun, 31 Dec 2006 11:49:14 +0100, "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk>
wrote:

>> Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
>> venner med.
>>
>> Nyt i 2007 vil derfor være, at jeg nu som tilforn vil parkere min
>> køletrailer så tæt på deres polyesterbopæl som muligt, men derefter
>> vil jeg spænde fra, og køre hen i et roligt hjørne og sove. .o)
>
>Hej Folmer.
>
>Jeg kan ikke forstå at du skriver at du ikke er blevet gode venner med
>campisterne, det kan jeg da godt forstå du ikke er med den holdning
>
>Når vi kører sydpå prøver jeg virkelig på at undgå at genere jer, blinke til
>jer når der er plads til at komme ind osv.
>til hverdag, hvis jeg se lastbil der ikke kan komme ud af en vej eller
>rundkørsel, så lukker jeg dem ud.

>--

Det bunder i, at I ikke kan holde nallerne væk fra vores p-pladser.

Det er svært nok i forvejen at finde et sted at holde, når de 9 timer
er gået.

>--

>Godt nytår til dig og til alle her i gruppen.

>--

I lige måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Jensen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Jensen


Dato : 31-12-06 12:43


> Det bunder i, at I ikke kan holde nallerne væk fra vores p-pladser.
>
> Det er svært nok i forvejen at finde et sted at holde, når de 9 timer
> er gået.
>

Nu er Rastepladerne jo ikke forbudt for campingvogne så det med at
holde nallerne væk forstår jeg ikke.

Det er vel også kun i sommerferien du har problemet kære Hr Folmer, resten
af året er der masser af plads.

Campister tisser heller ikke op af deres vogntog som de fleste trucker gør,
og derfor holder jeg sjældent der hvor elefanterne holder

Dette er ikke ment på nogen måde som jeg skulle være negativ over for
truckerere, blot at der kan være plads til alle.

Godt Nytår

Mvh Hans



Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 13:05

On Sun, 31 Dec 2006 12:42:41 +0100, "Hans Jensen" <ask@me.dk> wrote:

>
>> Det bunder i, at I ikke kan holde nallerne væk fra vores p-pladser.
>>
>> Det er svært nok i forvejen at finde et sted at holde, når de 9 timer
>> er gået.
>>
>
>Nu er Rastepladerne jo ikke forbudt for campingvogne så det med at
>holde nallerne væk forstår jeg ikke.

>--

Næh, og det er stærkt beklageligt.

Hvorfor bruger i ikke campingpladserne? Nåhr nej. Det koster jo
pæææng.

>--

>Det er vel også kun i sommerferien du har problemet kære Hr Folmer, resten
>af året er der masser af plads.

>--

Det er der det er værst.

>--

>Campister tisser heller ikke op af deres vogntog som de fleste trucker gør,
>og derfor holder jeg sjældent der hvor elefanterne holder

>--

Næh, de pisser s'gu op ad mit! Og pekinggeseren får lige en tur
også.

Du sover åbenbart godt om natten på min p-plads. Der er mange af
dine kolleger der er medlem af NPK.

>--

>Dette er ikke ment på nogen måde som jeg skulle være negativ over for
>truckerere, blot at der kan være plads til alle.

>--

Jeg håber bare du forstår, at vores behov ikke er de samme. Jeg SKAL
holde pause. Du MÅ holde pause. Ellers er jeg enig med dig i, at vi
alle skal være her, på de præmisser der er givet for hver enkelt.

>--
>Godt Nytår

>--

Tak, og i lige måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Jensen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Jensen


Dato : 31-12-06 13:43

>
> Jeg håber bare du forstår, at vores behov ikke er de samme. Jeg SKAL
> holde pause. Du MÅ holde pause. Ellers er jeg enig med dig i, at vi
> alle skal være her, på de præmisser der er givet for hver enkelt.
>
>>--
>>Godt Nytår
>
>>--
>
> Tak, og i lige måde.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Jeg forstår godt jeres behov for for at finde plads.

Men tro mig at jeg betaler gerne for at holde med cv, men alle
campingpladser er fyldt i sommerferien og ikke mange har transit pladser
for os der bare ønsker sove en nat.

Hans



Mogens... (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 31-12-06 14:08

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ae9fp2dvlsnmh9183aa66d8iniftrpgt71@4ax.com...

> Du sover åbenbart godt om natten på min p-plads. Der er mange af
> dine kolleger der er medlem af NPK.

NatPissernesKlub?





Hans L. Jørgensen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 31-12-06 13:34


"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
news:4597a20a$0$13968$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> Nu er Rastepladerne jo ikke forbudt for campingvogne så det med at
> holde nallerne væk forstår jeg ikke.
>

Hvis der på lastvognsrastepladserne er skiltet med parkering for bus &
lastvogn er det da forbudt. Det gør sig da i vid udstrækning gældende på
rastepladserne på motorvejene. Netop med baggrund i kørehviletiden som skal
oveholddes ovennævnte.



--
MVH Hans



Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 13:56

On Sun, 31 Dec 2006 13:33:52 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXtele2adsl.dk> wrote:

>
>"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
>news:4597a20a$0$13968$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>>
>> Nu er Rastepladerne jo ikke forbudt for campingvogne så det med at
>> holde nallerne væk forstår jeg ikke.
>>
>
>Hvis der på lastvognsrastepladserne er skiltet med parkering for bus &
>lastvogn er det da forbudt. Det gør sig da i vid udstrækning gældende på
>rastepladserne på motorvejene. Netop med baggrund i kørehviletiden som skal
>oveholddes ovennævnte.

>--

Det er helt korekt. Hvis man gider at bruge tid på det, kan man i
hvert fald i Tyskland, godt få Polizei til at flytte dem.

Flere af de nyere rastepladser er oven i købet så smarte, at de har en
speciel afdelig for campister.

Jeg er iøvrigt ikke alene om at have aversioner mod campingfolket. I
Sydeuropa er det helt almindeligt at der er opført spærringer, så de
ikke kan komme ind på p-pladserne.

Det er der ikke noget at sige til. De bruger stort set ingen penge,
men fylder skraldespande og offentlige toiletter med diverse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent Nielsen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 01-01-07 12:12


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6ecfp2tpcmes6dt2fk5i4st9gulkef3k31@4ax.com...
> Det er der ikke noget at sige til. De bruger stort set ingen penge,
> men fylder skraldespande og offentlige toiletter med diverse.

LOL.
Toiletterne har truckerne da vist ikke brug for.
(Jf tidligere debat her i gruppen)



Godt Nyår

--
Mvh
Kent Nielsen



Keld Rasmussen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 01-01-07 16:09


>
> Det er helt korekt. Hvis man gider at bruge tid på det, kan man i
> hvert fald i Tyskland, godt få Polizei til at flytte dem.
>
> Flere af de nyere rastepladser er oven i købet så smarte, at de har en
> speciel afdelig for campister.

Som er fyldt med lastbiler, det samme er personvognsparkeringen, hvor
lastbilerne holder hen over 8-10 pladser, jeg overnatter kun sjældent på
rastepladser, men når det en gang i mellem er nødvendigt, fordi alle
campingpladser lukker tidligere end jeg har lyst til at stopppe, så
kobler jeg enten vognen af, og bruger 2 personvogns pladser, ok nogen
gange 3 hvis de er smalle, eller de pladser der er reserveret til
campingvogne, dette er dog blevet langt sværere da der holder lastbiler
overalt, i rabatten på til/frakørselsveje, på personvognsparkeringen, i
kanten af tankstationen, og hvor der ellers er et hul.
Så parkerer man hvor der er plads uden smålig hensyntagen til skilte,
dem er der jo ingen andre der tager sig af.
Sommeren 2006 var det værste jeg har oplevet, der var lastbiler, busser,
campingvogne og mobilhomes overalt på rastepladserne, selvom man bare
skulle stoppe en times tid for at strække ben og tisse af var det en
udfordring at finde en plads.

--
Keld Rasmussen

Folmer Rasmussen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 01-01-07 16:50

On Mon, 01 Jan 2007 16:09:10 +0100, Keld Rasmussen
<tridentrider@gmail.com> wrote:


>Sommeren 2006 var det værste jeg har oplevet, der var lastbiler, busser,
>campingvogne og mobilhomes overalt på rastepladserne, selvom man bare
>skulle stoppe en times tid for at strække ben og tisse af var det en
>udfordring at finde en plads.

>--

Du har fuldstændigt ret.

I stedet for at hakke på hinanden, burde vi stå sammen, og forlange
tålelige forhold, i forhold til den lovgivning der er vedtaget.

Politikerne har desværre meget nemmere ved at lovgive, end ved at
overskue om lovgivningen er til at udføre i praksis.

I Frankrig har chaufførerne besluttet, at når de 4.5 timer er gået, så
holder man simpelthen ind i nødsporet, og så kan Jacques betjent jo
tage stilling til om der findes andre muligheder.

Det er iøvrigt det eneste land i Europa, hvor chaufførerne står
sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Keld Rasmussen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 01-01-07 17:45

>
> I stedet for at hakke på hinanden, burde vi stå sammen, og forlange
> tålelige forhold, i forhold til den lovgivning der er vedtaget.

Campister og lastvogns chauffører i fælles front - et eventyr uden hold
i virkelighen.

Der er for lidt respekt fra begge sider, selv om jeg vil medgive at
campisterne er dem der trænger mest til opdragelse i hvordan man får
trafikken til at glide, jeg tænker regelmæssigt på en episode jeg
oplevede på vej hjem fra ferie med min campingvogn på krogen.

Vi kørte nord af E47, med cirka 90 på fartpiloten, og 50 meters afstand
til en svensk lastvogn som jeg formoder var på vej hjem, det fungerede
fint over en 20 kilometre, indtil vi indhentede et dansk campingsvogntog
der kørte omkring 87, lastvognen trak ud for at overhale, jeg ventede
forløbig i h spor og holdt stadig 50 meter afstand, desværre begyndte
der en mindre stigning, og lastbilen mistede lidt fremdrift, så lå de
der en 3-4 kilometre, hvorefter lastbilen gav op og trak ind bag
campingvognen igen, jeg var på dette tidspunkt temmelig irriteret og
flov på campingfolkets vegne, hvorfor fanden kunne han ikke have lettet
på speederen et øjeblik!
Da den hale som lastvognen havde trukket var afviklet, lagde jeg 4 gear
ind og trak op på 110 (2.2 hdi med boks) overhalede begge 2 og vinkede
til lastbilen at han skulle følge med, da jeg var kommet ind foran
campingvognen lod jeg farten falde til 75 indtil den svenske vogn havde
passeret mig, og indtog derefter min plads 50 meter bag den med cirka 90
på fartpiloten, det fungerede atter fint frem til Ishøj hvor lastbilen
fortsatte af E20 og jeg skulle af ring 4, jeg fik en thumps up fra
chaufføren da vores veje skiltes.

Alle der kører med Campingvogn skulle tvinges til at tage B/E kort, og
trafikkultur og afvikling skulle være en væsentlig del af undervisningen.

>
> Politikerne har desværre meget nemmere ved at lovgive, end ved at
> overskue om lovgivningen er til at udføre i praksis.

Gælder i høj grad også for de tåbelige hsatighedsbegrænsninger der er
for campingvogne/trailere, hvis man er lovlydig, er man til gene både på
landevej og motorvej.
>
> I Frankrig har chaufførerne besluttet, at når de 4.5 timer er gået, så
> holder man simpelthen ind i nødsporet, og så kan Jacques betjent jo
> tage stilling til om der findes andre muligheder.
>
> Det er iøvrigt det eneste land i Europa, hvor chaufførerne står
> sammen.
>
Vi kørte til sydfrankrig i sommers, men syntes egentlig kun at der var
et problem i tyskland, måske fordi vi brugte betalingsvejene, måske på
grund af ovenstående.

--
Keld

Finn Guldmann (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-01-07 17:07

Keld Rasmussen skrev:
>> Det er helt korekt. Hvis man gider at bruge tid på det, kan man i
>> hvert fald i Tyskland, godt få Polizei til at flytte dem.
>> Flere af de nyere rastepladser er oven i købet så smarte, at de har en
>> speciel afdelig for campister.
> Som er fyldt med lastbiler, det samme er personvognsparkeringen, hvor
> lastbilerne holder hen over 8-10 pladser, jeg overnatter kun sjældent på
> rastepladser, men når det en gang i mellem er nødvendigt, fordi alle
> campingpladser lukker tidligere end jeg har lyst til at stopppe, så
> kobler jeg enten vognen af, og bruger 2 personvogns pladser, ok nogen
> gange 3 hvis de er smalle, eller de pladser der er reserveret til
> campingvogne, dette er dog blevet langt sværere da der holder lastbiler
> overalt, i rabatten på til/frakørselsveje, på personvognsparkeringen, i
> kanten af tankstationen, og hvor der ellers er et hul.
> Så parkerer man hvor der er plads uden smålig hensyntagen til skilte,
> dem er der jo ingen andre der tager sig af.
>
Og du har slet ikke gjort dig forestillinger om at det måske skyldes at
antallet af lastbiler der er tvunget af reglerne til at holde pause
langt overstiger det antal pladser der er sat af til det?

> Sommeren 2006 var det værste jeg har oplevet, der var lastbiler, busser,
> campingvogne og mobilhomes overalt på rastepladserne, selvom man bare
> skulle stoppe en times tid for at strække ben og tisse af var det en
> udfordring at finde en plads.
>
Sådan har lastbilerne det hver aften - året rundt.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Keld Rasmussen (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 01-01-07 17:53


> >
> Og du har slet ikke gjort dig forestillinger om at det måske skyldes at
> antallet af lastbiler der er tvunget af reglerne til at holde pause
> langt overstiger det antal pladser der er sat af til det?
>

Den oprindelige "klage" gik på at campingvognene holdt der hvor der var
reserveret til lastvogne, jeg påpeger bare at det modsatte i høj grad
også gør sig gældende, at det så skyldes at der er indført regler som
kræver langt mere kapacitet på rastepladserne uden at den kapacitet
samtidig er etableret, og der er kommet langt flere lastbiler på vejene,
ændrer ikke noget ved at lastbilerne heller ikke holder sig til de
områder der er afsat til dem, og derfor ikke kan tillade sig at brokke
sig før de har fejet for egen dør.

--
Keld

Finn Guldmann (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-01-07 18:22

Keld Rasmussen skrev:
>> Og du har slet ikke gjort dig forestillinger om at det måske skyldes
>> at antallet af lastbiler der er tvunget af reglerne til at holde pause
>> langt overstiger det antal pladser der er sat af til det?
> Den oprindelige "klage" gik på at campingvognene holdt der hvor der var
> reserveret til lastvogne, jeg påpeger bare at det modsatte i høj grad
> også gør sig gældende, at det så skyldes at der er indført regler som
> kræver langt mere kapacitet på rastepladserne uden at den kapacitet
> samtidig er etableret, og der er kommet langt flere lastbiler på vejene,
> ændrer ikke noget ved at lastbilerne heller ikke holder sig til de
> områder der er afsat til dem, og derfor ikke kan tillade sig at brokke
> sig før de har fejet for egen dør.
>
Som, bl.a., Folmer har søgt at belyse har VI nogle regler der påbyder os
at holde hvil efter en vis tid.

Et af mine ankepunkter, helt tilbage fra jeg fik læst reglerne, er at de
de, i '85, vedtog reglerne glemte de at vedtage nogle regler der pålagde
staterne at gøre det muligt for os at overholde dem. (Læs: Oprette det
fornødne antal lastbil-p-pladser.)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Jørgen L. (01-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 01-01-07 20:55


> Som, bl.a., Folmer har søgt at belyse har VI nogle regler der påbyder os
> at holde hvil efter en vis tid.

Ja ja i har det hårdt, tag dog og spis en tudekiks.
Jeg kan stadig ike se hvorfor vi ikke må køre ind og holde vil, hvis vi er
trætte og til fare i trafiken ?

Jeg har en del gange kørt ned gennem europa, hvor jeg har fulgtes med den
samme lastbil rent tilfældigt, nogen gange er vi kørt ind på rastepladsen
først andre gange lastbilen, dvs at at vi stort set holder de samme hvil som
chauføren.

>
> Et af mine ankepunkter, helt tilbage fra jeg fik læst reglerne, er at de
> de, i '85, vedtog reglerne glemte de at vedtage nogle regler der pålagde
> staterne at gøre det muligt for os at overholde dem. (Læs: Oprette det
> fornødne antal lastbil-p-pladser.)

Det er jeg helt enig i, samtidig ville det være godt hvis der var
overvågning så i kunne holder sikkert uden at blive overfaldet eller på
anden måde generet.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Finn Guldmann (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-12-06 17:05

Hans Jensen skrev:
>> Det bunder i, at I ikke kan holde nallerne væk fra vores p-pladser.
>> Det er svært nok i forvejen at finde et sted at holde, når de 9 timer
>> er gået.
> Nu er Rastepladerne jo ikke forbudt for campingvogne så det med at
> holde nallerne væk forstår jeg ikke.
>
Hvor rastepladsen er mærket af med et lastbilsymbol og ikke andre er det
kun lastbilerne der må holde der. Busserne må end ikke.

De steder hvor pladserne er forbeholdt lastbilerne er der oftest også
pladser beregnet til busser og til bil med CV. Selvom ikke mange tager
sig af det.

> Det er vel også kun i sommerferien du har problemet kære Hr Folmer, resten
> af året er der masser af plads.
>
Det er det der ikke er. I forvejen er der for få pladser, så det bliver
ikke bedre af at vi skal kæmpe med CV'erne for at få dem der er.

> Campister tisser heller ikke op af deres vogntog som de fleste trucker gør,
> og derfor holder jeg sjældent der hvor elefanterne holder
>
Godt for dig - og for os.

> Dette er ikke ment på nogen måde som jeg skulle være negativ over for
> truckerere, blot at der kan være plads til alle.
>
Det er så det med pladsen vi har lidt besvær med at få.

> Godt Nytår
>
Skal prøve - og i lige måde.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Jørgen L. (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 31-12-06 15:21

>>Hej Folmer.
>>
>>Jeg kan ikke forstå at du skriver at du ikke er blevet gode venner med
>>campisterne, det kan jeg da godt forstå du ikke er med den holdning
>>
>>Når vi kører sydpå prøver jeg virkelig på at undgå at genere jer, blinke
>>til
>>jer når der er plads til at komme ind osv.
>>til hverdag, hvis jeg se lastbil der ikke kan komme ud af en vej eller
>>rundkørsel, så lukker jeg dem ud.
>
>>--
>
> Det bunder i, at I ikke kan holde nallerne væk fra vores p-pladser.
>
> Det er svært nok i forvejen at finde et sted at holde, når de 9 timer
> er gået.

Ja det kan jeg godt se, men mange af de dertil indrettede campinvogns
parkerings pladser, er for korte til eks en 5,5 m cv (total længde omkring
7,5 m.) + bil på 4,5 til 5,5 m. og de er for smalle til min cv på 2,50 m. så
jeg fylder som en lastbil.med en total længede på 13,2 m

Det undrer mig bare at mange af dine kollegaer skriger om kører hvile tider
og samtidig brokker sig over at andre billister ikke skal overholde dette,
og når man så kører ind til siden for tage et vil tja så er det også galt
for tager vi jeres pladser, og der står i færdsels loven at man ikke må
kører når man er træt.

Sidst men ikke mindst når der endelig er CV parkering, så holder der alm
biler på disse pladser.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Hans L. Jørgensen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 31-12-06 16:30


"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4597c73b$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja det kan jeg godt se, men mange af de dertil indrettede campinvogns
> parkerings pladser, er for korte til eks en 5,5 m cv (total længde omkring
> 7,5 m.) + bil på 4,5 til 5,5 m. og de er for smalle til min cv på 2,50 m.
> så jeg fylder som en lastbil.med en total længede på 13,2 m
>
Men stadig er din bil i kategori M1 og Din CV under 3500 kg. hvilket er en
væsentlig forskel, altså små køretøjer.

> Det undrer mig bare at mange af dine kollegaer skriger om kører hvile
> tider og samtidig brokker sig over at andre billister ikke skal overholde
> dette, og når man så kører ind til siden for tage et vil tja så er det
> også galt for tager vi jeres pladser, og der står i færdsels loven at man
> ikke må kører når man er træt.
>
Det er godt nok en billig argumentation, og og ganske
proportionforvrængende.

> Sidst men ikke mindst når der endelig er CV parkering, så holder der alm
> biler på disse pladser.
>

Så ta' du en snak med dem i biler uden CV, eller måske campingunionen.

Transportbranchen har klaget over at de små biler M1 & N1 parkerer på
lastvognsparkeringer på motorvvejsrastene. Her i det midtjyske har det
afstedkommet øget overvågning af disse rastepladser.




--
MVH Hans



Mogens... (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 31-12-06 12:05

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:pf2fp21d73ibo4lidku92nauuv34rjapl3@4ax.com...

Hej du :)

> Her på årets sidste dag er det vel på sin plads med et tilbageblik
> over året der rinder ud.

Sån er det - brevene ér skrevet

> Jobmæssigt har det været et meget travlt år, som jeg har tilbragt i
> henholdsvis en DAF og en ny MAN D20 Common Rail.

BMW 530d/Renault Scenic dCi - førstnævnte arbejdes der på at skifte ud.

> Den sidstnævnte har jeg haft lidt "problemer" med, idet det har voldt
> mig en del besvær at vænne mig til at 1170 omd/m. er nok til at drive
> 40 tons fremad.

Kender du vel far Stilo'en?

> Til gengæld er der ikke megen lyd i kabinen.

Nej, det er bar' dæjlig, når der er tale om almindelige standardpotter.
Med benzinbiler af en vis karakter er det en helt anden historie !

> Myndighederne har der ikke været de store problemer med. En billet på
> 1000 kr. i en fotoautomat på Industribuen i Ishøj (af alle steder), og
> 2 X 300 Zloty henne i Polen. Det er til at leve med.

For hurtig i bymæssig bebyggelse?

> Medtrafikanterne derimod. De er ikke blevet nemmere at have med at
> gøre.

Nej, væk med dem

> Det gælder mine egne kolleger, såvel som den ikke-kommercielle trafik.

OK...

> Generelt set synes jeg at egoismen breder sig lige hastigt nok, og det
> gælder over en bred kam. Alle, næsten uden undtagelse, gør lige hvad
> der passer dem, og kun det.
> Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
> venner med.
> Nyt i 2007 vil derfor være, at jeg nu som tilforn vil parkere min
> køletrailer så tæt på deres polyesterbopæl som muligt, men derefter
> vil jeg spænde fra, og køre hen i et roligt hjørne og sove.

Så er du vel selv med til at bidrage i ovennævnte statistik/udvikling?

> Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
> har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service

OK - dét kan jeg ikke klare mig med. So what !
Jeg køber ikke en bil for at slippe omkostningsmæssigt billigst muligt - jeg
køber for at have den bedste pleasure under turene !

> Mit ønske for 2007 vil være, at alle vil opføre sig i trafikken så de
> kan være sig selv bekendt. Så tror jeg ikke det går helt galt.
> GODT NYTÅR.

Jow tak - i lige måde...



Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 12:58

On Sun, 31 Dec 2006 11:05:10 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:pf2fp21d73ibo4lidku92nauuv34rjapl3@4ax.com...

>> Den sidstnævnte har jeg haft lidt "problemer" med, idet det har voldt
>> mig en del besvær at vænne mig til at 1170 omd/m. er nok til at drive
>> 40 tons fremad.
>
>Kender du vel far Stilo'en?

>--

Jeg tror det er psykologisk. Man forventer bare ikke at sådan en 10.5
liters motor kan få noget fra hånden, ved omdr. der ligner forhøjet
tomgang. Det går dog aldeles udemærket.

>--

>> Til gengæld er der ikke megen lyd i kabinen.
>
>Nej, det er bar' dæjlig, når der er tale om almindelige standardpotter.
>Med benzinbiler af en vis karakter er det en helt anden historie !
>
>> Myndighederne har der ikke været de store problemer med. En billet på
>> 1000 kr. i en fotoautomat på Industribuen i Ishøj (af alle steder), og
>> 2 X 300 Zloty henne i Polen. Det er til at leve med.
>
>For hurtig i bymæssig bebyggelse?

>--

Kun den ene.

Den anden var 14 minutter for længe på en 9 dage gammel skive.
Forbrydelsen foregik iøvrigt i Belgien. Det sk'der polakkerne på.

>--

>> Generelt set synes jeg at egoismen breder sig lige hastigt nok, og det
>> gælder over en bred kam. Alle, næsten uden undtagelse, gør lige hvad
>> der passer dem, og kun det.
>> Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
>> venner med.
>> Nyt i 2007 vil derfor være, at jeg nu som tilforn vil parkere min
>> køletrailer så tæt på deres polyesterbopæl som muligt, men derefter
>> vil jeg spænde fra, og køre hen i et roligt hjørne og sove.
>
>Så er du vel selv med til at bidrage i ovennævnte statistik/udvikling?

>--

Det kan du sige. Det bunder jo i, at reglerne skulle træde i kraft før
faciliteterne var klar.

Det der ophidser mig er, at de ikke bruger campingpladserne, men det
koster jo pææææng.

Der findes intet folk så fornæret som campister.

>--

>> Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
>> har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service
>
>OK - dét kan jeg ikke klare mig med. So what !
>Jeg køber ikke en bil for at slippe omkostningsmæssigt billigst muligt - jeg
>køber for at have den bedste pleasure under turene !

>--

Jeg synes nu ikke det er kedeligt at køre Hyundai, men jeg véd hvad du
mener.

--

Venlig hilsen
Folmer



Per Henneberg Kriste~ (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-12-06 12:13

Folmer Rasmussen wrote:

> Min yndlingsaversion, campisterne, er jeg stadigvæk ikke blevet gode
> venner med.

Måske bliver der færre af os. Tyskerne vil sætte ind med motorvejsafgifter i
den tunge ende (og nedsætte registreringsafgiften for tyskerne til gengæld),
og afhængig af om det koster ekstra at køre med cv, kunne det være der er
nogle der vil overveje om man overhovedet skal sydpå mere - med eller uden
campingvogn.

Men hvis man nu beslutter sig for at køre sydpå på veje med tyske afgifter,
så vil jeg anbefale at sætte hastigheden til 80 km/t. Så sparer jeg 3 km på
literen og kan vinde en del af de tabte penge på motorvejsafgifter ind på et
mindre brændstofforbrug.

Selvfølgelig er der nogen der vil blive fornærmet over at jeg overholder
hastighedsbegrænsningen, men det kan jeg sagtens klare med min fartpilot,
fordi ved hjælp af den bliver min hastighed 80 km/t - hverken 79 eller 81.
Ganske som loven siger.

:)

--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-12-06 13:09

On Sun, 31 Dec 2006 12:12:47 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:


>Selvfølgelig er der nogen der vil blive fornærmet over at jeg overholder
>hastighedsbegrænsningen, men det kan jeg sagtens klare med min fartpilot,
>fordi ved hjælp af den bliver min hastighed 80 km/t - hverken 79 eller 81.
>Ganske som loven siger.
>
>:)

>--

Du kan godt tørre den skadefro smiley af igen.

Det har aldrig kunnet ophidse mig, at folk vil overholde loven. Det
kunne da bare passe.

Derfor generer det mig heller ikke at overhale en kollega, hvor det er
tilladt, uanset hvad andre måtte mene om projektet.

Den øgede hastighedsforskel vil jo gøre det hurtigere at komme forbi
Jer, hvis man kan finde et sted hvor det er tilladt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent Glerup (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 31-12-06 13:10

On Sun, 31 Dec 2006 11:26:45 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Den sidstnævnte har jeg haft lidt "problemer" med, idet det har voldt
>mig en del besvær at vænne mig til at 1170 omd/m. er nok til at drive
>40 tons fremad.
>
>Til gengæld er der ikke megen lyd i kabinen.

Skønt! Når man skal bruge så mange timer i den

>Medtrafikanterne derimod. De er ikke blevet nemmere at have med at
>gøre.

Næhh.. Jeg har prøvet at tillægge mig en mere afslappet holdning til
mine mere fortravlede/egoistiske medtrafikanter. Det har hjulpet
gevaldigt på mit humør :)

>Generelt set synes jeg at egoismen breder sig lige hastigt nok, og det
>gælder over en bred kam. Alle, næsten uden undtagelse, gør lige hvad
>der passer dem, og kun det.

Af en eller anden grund gælder det i udpræget grad for
M-klasse/Cayenne/Touareg folket. Jeg har absolut ikke tal på de gange
man får sådan et skrummel _helt_ op i bagruden...

>På privatfronten er der helt ro og fred.

Der kan jeg ikke helt være med.. Sådan en ny bette gut på godt 3 uger
som kæmper lidt med maven :( Det ser heldigvis ud til at gå lidt
bedre nu. Men det var da skønt at se storesøster da hendes højeste
juleønske om en lillebror gik i opfyldelse

>Hyundai'en har rundet 28.000 km., uden så meget som et forkert hik, og
>har kun kostet 1800 kr. for et 15.000 km. service

Fabia'en har også bare kørt og kørt. Men jeg kan slet ikke være med på
regningssiden! Jeg venter stadig på regningen efter den store
tandrems/tændrørs/olie/osv tur..
Men jeg gad godt vide hvad Zafira'en har kostet Opel i omkostninger.
Værkføreren bliver helt træt i blikket når jeg, igen igen, træder ind
af døren!

>Mit ønske for 2007 vil være, at alle vil opføre sig i trafikken så de
>kan være sig selv bekendt. Så tror jeg ikke det går helt galt.

Næhh.. Det kunne være skønt :)

>GODT NYTÅR.

Og ligeover da!

/Kent Glerup

Morten Fruergaard (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-12-06 13:22

Folmer Rasmussen wrote:
> GODT NYTÅR.

I lige måde!


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste