Ford 1.8 vs 2.0 TDCI
Fra : ct

Dato : 30-12-06 23:28

Har kig på en S-Max Diesel - er der nogen med praktisk erfaring med
forskellen mellem de to maskiner hhv. 1.8 TDCI med 125HK og 2.0 TDCI med
140HK - hvilket er det bedste valg? Prisforskellen er ikke stor, men man
hører jo om at det ikke altid er den største motor der er mest velkørende...

ct

Fra : Mureren

Dato : 31-12-06 00:23

> [...]
> 140HK - hvilket er det bedste valg? Prisforskellen er ikke stor, men man
> hører jo om at det ikke altid er den største motor der er mest

Jeg har ikke selv erfaringer i en 1.8 TDCi udover en prøvetur, men jeg har
en 2.0 TDCi der dog kun har kørt 2.000 km.
Det der nok burde gøre den største forskel er antallet af gear, og der har
både 1.8 og 2.0TDCi 6 gear, så det er formentlig mest på HK, moment og
størst tilladte anhængervægt forskellene ligger.
Dieseløkonomien afhænger garanteret mere af føreren end om det er en 1.8
eller en 2.0TDCi!

Det bedste bud for mere info er at kigge på www.smaxownersclub.co.uk, det
Ford-forum jeg kender til herhjemme er ikke meget værd, og er nærmest
ikke-eksisterende i forhold til de kendte VAG og PSA-fora

Mvh.
Mureren
Ford S-Max Van, 2.0 TDCi