Garantirep. hos hvilken som helst værksted~
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 21:32

Hej,

Jeg har købt en fabriksny Skoda Octavia Combi Tour.
Jeg har et par ting ved den mht ganrati.

Men kan jeg gå til hvilket som helst værksted med fejlen, eller skal det
være hos den forhandler, som jeg har købt Skodaen hos?

Får værkstederne ikke refunderet deres omkostninger hos importøren? Og så er
det vel ligegyldigt, hvem der laver garantireparationen?

vh Flemming

Fra : Henning

Dato : 29-12-06 22:08

On Fri, 29 Dec 2006 21:31:31 +0100, "Flemming" <test> wrote:

> [...]
>
>Får værkstederne ikke refunderet deres omkostninger hos importøren? Og så er
>det vel ligegyldigt, hvem der laver garantireparationen?

Enhver autoriseret forhandler kan lave det. Men vær forberedt på du
skal dokumentere din handel vha. slutseddel el.a. Jeg havde et par
"småproblemer" med min Mazda, hvor der var eftermonteret udstyr i
forbindelse med købet. Det nye værksted havde ikke en chance for at se
det var autoriseret monteret, og jeg fik en regning. Den blev dog
straks krediteret da jeg kom med slutsedlen - om regningen bliver
sendt til dette værksted er jeg ikke klar over - og egentlig også
ligeglad
(Mere konkret var det tågebaglygten der ikke virkede mere, det
skyldtes åbenbart ledningsnettet til anhængertrækket.)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-12-06 15:58

> Enhver autoriseret forhandler kan lave det.

Jvf. købeloven skal det bare være en reg. mekker, derfor er der opfundet
mobilitetsservice, udviddet garanti etc. . For der kan de kræve aut.
service.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 11:09

> Jvf. købeloven skal det bare være en reg. mekker, derfor er der opfundet
> mobilitetsservice, udviddet garanti etc. . For der kan de kræve aut.
> service.

Hvad er forskellen på "reg. mekker" og "autoriseret forhandler" ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 31-12-06 11:35

On Sun, 31 Dec 2006 11:08:32 +0100, "Flemming" <test> wrote:

>Hvad er forskellen på "reg. mekker" og "autoriseret forhandler" ?

Aut. er de værksteder der er "Skoda's egne". Det er kun her du kan få
garantirep udført u/b.
Får du lavet så meget som ét serviceeftersyn hos en
uautoriseret/registreret mekaniker, f.eks. Automester, fortfalder
enhver form for ekstra serviceydelser fra Skoda's side. Det eneste der
bibeholdes er garantien på bilen.

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-12-06 22:12

On Fri, 29 Dec 2006 21:31:31 +0100, "Flemming" <test> wrote:

>Hej,
>
>Jeg har købt en fabriksny Skoda Octavia Combi Tour.
>Jeg har et par ting ved den mht ganrati.

Tør man spørge hvad?

>Men kan jeg gå til hvilket som helst værksted med fejlen, eller skal det
>være hos den forhandler, som jeg har købt Skodaen hos?

Jeg har købt Fabia'en ét sted, samt fået lavet garantirep. to andre
steder. Det har ikke givet anledning til andet end de sædvanlige
SMC-problemer...

>Får værkstederne ikke refunderet deres omkostninger hos importøren? Og så er
>det vel ligegyldigt, hvem der laver garantireparationen?

Det var også min konlusion. At dømme efter SMC's fumlen rundt mht
garantirep, så tror jeg også de får refunderet stumpet+tid :)

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 11:28

> Tør man spørge hvad?

Vindsus markant ved bagdøre.
Har hørt en forhandler, som siger, at det ikke skal være sådan, men den
forhandler jeg hørte hos, havde jeg ikke købt bilen hos. Derfor fik jeg den
ikke indskrevet.

Herudover:
Træk i gear næsten væk i forhold til ny. Flere siger, at jeg har vænnet mig
til bilen, men det tror jeg ikke på. Jeg kan nemlig fornemme trækket
indimellem. 1. gear er næsten som at bilen bare sættes i gang. Da jeg fik
den var der ryk. Har nu kørt ca. 3500 KM.

> Jeg har købt Fabia'en ét sted, samt fået lavet garantirep. to andre
> steder. Det har ikke givet anledning til andet end de sædvanlige
> SMC-problemer...

Som er?

> Det var også min konlusion. At dømme efter SMC's fumlen rundt mht
> garantirep, så tror jeg også de får refunderet stumpet+tid :)

Super, jeg går til det værksted, som jeg har talt med.

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 15:02

On Sat, 30 Dec 2006 11:27:40 +0100, "Flemming" <test> wrote:

>Som er?

Generel inkompetence plus ekstrem glemsomhed mht hvad der er aftalt.

>Super, jeg går til det værksted, som jeg har talt med.

Hvis du har en god fornemmelse for dem, ja så er det bare afsted.

/Kent Glerup