Lige før det sker - Nogen indvendinger mod~
Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-06 22:26

Hallo i gruppen.

Blandet andet på anbefalinger her fra gruppen, er jeg i slutfasen mht.
at købe en Mondeo 2.0 Ghia st.car..

Beslutningen er for så vidt taget, men vi venter lige på at konen skal
til scanning i morgen. Har ikke lyst til at købe bilen, hvis det nu
viser sig at der er tvillinger på vej

Jeg har chacket sealings i døre og klapper. Undervognen ligner en ny,
og er ikke tjæret over med beskyttelse. Bilen fremstår alt i alt som
ny, og kører som en drøm!

Er der andet I mener at jeg skal checke?

Fra : Martin Vollert

Dato : 28-12-06 22:38

-=JF=- skrev:
> [...]
>
> Beslutningen er for så vidt taget, men vi venter lige på at konen skal
> til scanning i morgen. Har ikke lyst til at købe bilen, hvis det nu
Hvorfor ik ? det er en af de mest rummelige i sin klasse hvis der er
tvillinger på vej er det jo lige netop bilen

> Er der andet I mener at jeg skal checke?

Hvad med servicebog, restgæld Evt.??
Ellers skulle det være en ligetil bil uden de store problemer.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-06 22:56

Martin Vollert sendte dette med sin computer:

> Hvad med servicebog, restgæld Evt.??
> Ellers skulle det være en ligetil bil uden de store problemer.

Servicebogen er OK.
Bilen historie er i øvrigt kendt, idet den blev købt hos den Aut.
Ford-forhandler som nu videresælger den.

Restgælden har jeg ikke tænkt på - Er det noget man kan checke selv,
eller er det blot at få indføjet i slutsedlen at bilen er fri for
restgæld?

Mvh John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-06 22:57

-=JF=- skriver:

> [...]
>
> Restgælden har jeg ikke tænkt på - Er det noget man kan checke selv,
> eller er det blot at få indføjet i slutsedlen at bilen er fri for

Svjv må en professionel ikke sælge videre med restgæld.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Janner

Dato : 29-12-06 09:47

> -=JF=- skriver:

> Svjv må en professionel ikke sælge videre med restgæld.

Ja for det ikke skal være løwn købte jeg for mange år tilbage en brugt Civic
ved ja størrer forhandler i Aalborg der til dagligt sælger flere bilmærker
af Tysk herkomst. Et års tid efter byttede jeg den væk til en ny Civic ved
en Honda forhandler ......... Et måned efter ringede denne Honda forhandler
til mig og fortalte der var en temmelig stor restgæld i bilen, ja faktisk
mere end det jeg fik for bilen. Jeg havde heldigvis jo mit på der rene og
henviste til hvor jeg havde købt bilen ..... Resten af historiens gang
kender jeg intet til.

/Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-06 22:59

-=JF=- skriver:

> Undervognen ligner en ny,
> og er ikke tjæret over med beskyttelse.

Så se at få det gjort

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-06 23:05

Klaus D. Mikkelsen frembragte:

> Så se at få det gjort

Det er noget af det første der kommer til at ske!!
Jeg spurgte forhandleren om han kunne sige noget om hvorvidt den var
undervognabehandlet. Det mente han ikke at den var, men han var i
øvrigt ikke særligt bekymret - for som han sagde, så er der 12års
garanti mod rust i undervognen... Bilen er i øvrigt årgang '01

Mvh John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-06 23:08

-=JF=- skriver:

> Det er noget af det første der kommer til at ske!!

Tak

> [...]
> øvrigt ikke særligt bekymret - for som han sagde, så er der 12års
> garanti mod rust i undervognen... Bilen er i øvrigt årgang '01

Ja og ?
Mercedes har 30 år generelt.....
Det hindrer nu ikke dem i at ruste.

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-06 23:13

Klaus D. Mikkelsen skrev den 28-12-2006:

> Tak
Tak?

> Ja og ?
> Mercedes har 30 år generelt.....
> Det hindrer nu ikke dem i at ruste.

Og præcis derfor ryger den afsted til en undervognsbehandling så
hurtigt det lader sig gøre!

Mvh John

Fra : Jens

Dato : 29-12-06 01:27

"-=JF=-" <null@null.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører som en drøm!
>
> Er der andet I mener at jeg skal checke?

Bagbro med defekte bøsninger, eller det er måske ikke et problem på den
årgang/model du kigger på.
Det er vist en 12-15000 kroners operation hvis problemet opstår.
MVH
Jens

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-12-06 13:18

> [...]
> kører som en drøm!
>
> Er der andet I mener at jeg skal checke?

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/AF2F4A75-D05C-458B-AF15-61D53F690CB1/0/8487.pdf

Typiske fejl - alvorlige
? Rust i døre
? Defekte baghjulsophæng (kun 4- og 5-dørs model)
Typiske fejl - irriterende
? Utæt A/C-anlæg
? Stramt gearskifte
? Fastgroede bremsekalibre bagpå
? Defekt håndbremse
? Vindstøj
? Støj fra manifold
? Kondens i lygter
? Overfladen på indvendigt dørhåndtag skaller af
? Fejl i førerdørens låseenhed

--
Venlig hilsen
Bo Velschow

Fra : -=JF=- arb

Dato : 29-12-06 14:57

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Typiske fejl - alvorlige
> ? Rust i døre
Clean as a whistle! Har ligget og kradset med en negl... Alt er flot!

> ? Defekte baghjulsophæng (kun 4- og 5-dørs model)
Her er tale om en st.car, så den burde være uden for fare.

> Typiske fejl - irriterende
> ? Utæt A/C-anlæg
Skal jeg få checket!

> ? Stramt gearskifte
Denne er med aut.gear, og gearstangen var helt OK at køre både op og ned.

> ? Fastgroede bremsekalibre bagpå
> ? Defekt håndbremse
Disse to skal jeg få checket.

> ? Vindstøj
Det er der vel ret beset ikke meget at gøre ved?
Der var nu intet at bemærke under min prøvetur, men lad os se hvad den siger
når den kommer på motorvej i en halv pelikan!

> ? Støj fra manifold
Intet at bemærke under prøveturen.

> ? Kondens i lygter
Kiggede jeg ikkeefter, men gør det nu!

> ? Overfladen på indvendigt dørhåndtag skaller af
Meget flot kabine!
Svoger, som har 'samme bil' blot i 4-dørs, har fået skiftet dørhåndtag på
Fords regning.

> ? Fejl i førerdørens låseenhed
Den skal checkes... Prøvede kun fjernbetjeningen.

I øvrigt overvejer jeg at køre den til brugtbilssyn hos A+

Tak for dine input!!

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 17:02

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/AF2F4A75-D05C-458B-AF15-61D53F690CB1/0/8487.pdf

hehe, altid sjov læsning at følge med i FDMs værkstedspriser.

8.000 Kr for en kobling
5.000 kr for nye skiver og klodser
7.000 kr for udstødning

glad for der findes alternative priser hos andre

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 21:59

"-=JF=-" <null@null.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har chacket sealings i døre og klapper. Undervognen ligner en ny,

Men Fiesta er og blir' en stærkere vogn hvad dele og karosseri angår.,o)
-blot et sidespring - vognen er jo klart mindre..,o)

Fra : -=JF=-

Dato : 29-12-06 23:39

Sierra udtrykte præcist:

> Men Fiesta er og blir' en stærkere vogn hvad dele og karosseri angår.,o)
> -blot et sidespring - vognen er jo klart mindre..,o)

Ja, det kommer nok til at knibe lidt med pladsen for vores vedkommende

--
Mvh John