Billig ny bil med 7 sæder?
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 21:25

Vi har et vennepar der er på udkig efter billig 7 personers bil. De har kig
på Fiat Doblo, men der må for fanden da være noget der er bedre og ikke
koster en halv bondegård???
Foreslag ..... ???

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 22:55

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse

> Vi har et vennepar der er på udkig efter billig 7 personers bil. De har
> kig på Fiat Doblo, men der må for fanden da være noget der er bedre og
> ikke koster en halv bondegård???
> Foreslag ..... ???

Der vil sikkert komme nogle billige Skoda Roomster til salg, idet
den første udgave er dumpet i en crashtest - og importøren vil
ikke hjælpe/vide af det ift. de biler, der ér ankommet til DK...
(Kilde - Børsen idag).

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 23:06

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den første udgave er dumpet i en crashtest - og importøren vil
> ikke hjælpe/vide af det ift. de biler, der ér ankommet til DK...

Jeg har kigget på den, men der er kun 5 sæder i

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 23:20

> Jeg har kigget på den, men der er kun 5 sæder i

Så er der VW Caddy - jeg ved ikke, om den er værd at købe.
www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/search.asp?art=1&fabrikat_id=VW&model_id=3548
www.villyveirupas.dk/nyebiler/vw/?frame=nye_biler_modelside&model=caddy&typen=

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 00:35

> Så er der VW Caddy - jeg ved ikke, om den er værd at købe.
> www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/search.asp?art=1&fabrikat_id=VW&model_id=3548
> www.villyveirupas.dk/nyebiler/vw/?frame=nye_biler_modelside&model=caddy&typen=

Tak for links. Det er nok det billigste alternativ, men om det er det bedste
ved jeg ikke?

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-12-06 08:23

Mogens... skrev:

> [...]
> den første udgave er dumpet i en crashtest - og importøren vil
> ikke hjælpe/vide af det ift. de biler, der ér ankommet til DK...

Dumpet ?

har du et link ?

Iflg dette:

http://www.euroncap.com/images/results/mini_mpvs/car_275_2006/Skoda%20Roomster%20Datasheet.pdf

gik det ikke så godt i første forsøg, men SKODA fik lov til at få den
testet igen og den opnåede så 5 stjerner...
EuroNCAP er dog stadig lidt bekymrede idet der er noget af
ledningsnettet der kan blive klippet over ved sammenstødet....

Og det er vel ikke kun importøren man kan klandre.
SKODA har åbenbart meddelt EuroNCAP at de ikke har til hensigt at
udbedre dette issue på allerede solgte biler

Lars

Fra : TDN

Dato : 28-12-06 08:30

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og det er vel ikke kun importøren man kan klandre.
> SKODA har åbenbart meddelt EuroNCAP at de ikke har til hensigt at udbedre

Nu kan Mogens jo ikke lide noget fra VAG-koncernen, så mon ikke bare det er
det, der skinner igennem...

Mvh
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 28-12-06 17:59

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

BeeJay - kunne du lokkes til at logge på Børsen samt
clippe artiklen?

Måske?

> Nu kan Mogens jo ikke lide noget fra VAG-koncernen, så mon ikke bare det
> er det, der skinner igennem...

Faren ér til stede.
Nu er der sådan set ikke noget i vejen med RS4 eller RS6, så
helt ret har du nu ikke...

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 13:50

> BeeJay - kunne du lokkes til at logge på Børsen samt
> clippe artiklen?

Han prøvede, men fandt den desværre ikke. Her er noget om emnet:
http://politiken.dk/forbruger/biler/article218009.ece
"Euro NCAP-crashtest af Skoda Roomster afslører en svaghed i
airbagsystemet. Allerede solgte biler bliver ikke udbedret..."
--
/Mogens
Alfa Romeo 164 V10 !

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-12-06 23:58

LarsZK wrote:
> Vi har et vennepar der er på udkig efter billig 7 personers bil. De
> har kig på Fiat Doblo, men der må for fanden da være noget der er
> bedre og ikke koster en halv bondegård???
> Foreslag ..... ???

Jeg er glad for min Mazda 5. Den får 5 stjerner i crashtest og kører rigtig
godt. Der er fornuftig plads til 6 voksne mennesker, men det midterste sæde
i anden række er lidt snævert. Heldigvis er de to nabosæder er ret brede, og
derfor kan der godt sidde 3 mennesker på rækken alligevel (og det er ikke
mange biler hvori 3 voksne mennesker sidder komfortabelt ved siden af
hinanden). Mazdaen har desuden kraftigere motor end konkurrenterne og er
generelt af høj kvalitet (=billigere på lang sigt, håber jeg).

Alternativt findes der Renault Grand Scenic, der lige er en tand billigere
end mazdaen i indkøb.

Dobloen er billig i den helt rå standard udgave, men hvis man lægger det
udstyr oven på som konkurrenterne har som standard er prisen ca. den samme.

Listeprisen på en Opel Zafira er godt nok omkring 300k, men de forhandlere
jeg snakkede med da jeg købte Mazdaen lød meget villige til at handle den
til en fornuftig pris. Måske den også er en overvejelse værd?

VW Touran er lige en tand dyrere end ovennævnte, men man kan da altid kigge.
VW Caddy er alt for dyr i forhold til hvad man får, synes jeg.

Peugeot 307 SW dumpede med et brag (i min test), pga. manglende plads på
bagerste række. Det samme gælder Toyota Corolla Verso.

Jeg vil på det kraftigste fraråde at montere ekstra sæder i en Citröen
Berlingo, hvilket kunne have været et alternativ, hvis ikke sæderne skulle
sidde i en kompressionszone (dvs. passagererne bliver mast til plukfisk ved
kollision).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 01:03

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved siden af hinanden). Mazdaen har desuden kraftigere motor end
> konkurrenterne og er generelt af høj kvalitet (=billigere på lang sigt,

Ja det kunne være et rigtigt godt alternativ. Den tror jeg skal præsenteres
for dem!

> Alternativt findes der Renault Grand Scenic, der lige er en tand billigere
> end mazdaen i indkøb.

Det skal den nok også.

> [...]
> jeg snakkede med da jeg købte Mazdaen lød meget villige til at handle den
> til en fornuftig pris. Måske den også er en overvejelse værd?

Hvor langt kan den presses ned i pris?

> [...]
> sidde i en kompressionszone (dvs. passagererne bliver mast til plukfisk

Gode råd... tak for dem

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 00:02

> [...]
> Vi har et vennepar der er på udkig efter billig 7 personers bil. De har
> kig på Fiat Doblo, men der må for fanden da være noget der er bedre og

Hmm jeg synes unægtelig at ALLE biler koster en halv bondegaard eller en
helv for den sags skyld.
Men ellers findes der da masse af alternativer omend de næppe er billigere.

Ford, Mazda osv. har da biler der fint rummer en hel familie på 7......når
nu man har haft lidt inflation med familieplanlægningen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 01:09

> [...]
>
> Ford, Mazda osv. har da biler der fint rummer en hel familie på 7......når
> nu man har haft lidt inflation med familieplanlægningen

hehe ja, og derfor skal den være billig