Opel CD500 radio/cd ... kode ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-12-06 21:55

har skiftet batteri på min opel ... så vil radioen have en kode ... den står
i safe mode lige nu ... men jeg kan ikke finde koden, hvad gør jeg så ???

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-12-06 22:37

"Johnny B [2000]" skriver:

> har skiftet batteri på min opel ... så vil radioen have en kode ... den står
> i safe mode lige nu ... men jeg kan ikke finde koden, hvad gør jeg så ???

Henvender dig til opel eller skifter radioen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 02:19

> Henvender dig til opel

Nope.
Man finder ud af, hvem der har produceret anlæget og henvender
sig til den danske importør. Jeg har selv prøvet øvelsen...

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 27-12-06 08:14

mange tak

jeg prøver det sidste eller det første

Fra : Brian

Dato : 27-12-06 14:45

Johnny B [2000] wrote:
> mange tak
>
> jeg prøver det sidste eller det første

Klaus' metode virker ihvertfald. Jeg gik til den lokale Opel forhandler, da
jeg fik smidt koden væk.

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 17:55

> Klaus' metode virker ihvertfald. Jeg gik til den lokale Opel forhandler,
> da jeg fik smidt koden væk.

Min metode virker i alt fald. Opel kunne ikke hjælpe og henviste
til radiofabrikanten, der kun skulle ha' 300 kr for koden...

Fra : Brian

Dato : 27-12-06 19:05

Mogens... wrote:

> Min metode virker i alt fald. Opel kunne ikke hjælpe og henviste
> til radiofabrikanten, der kun skulle ha' 300 kr for koden...

Så kan vi jo sidde i åndeløs spænding, til Johnny melder tilbage, hvad der
virker for ham

Du har nok været ramt af en doven forhandler. Jeg ringede med serienummeret,
han ville lige se på det, og 2 dage senere ringede han så med den 4 cifrede
kode - fin og gratis service.

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 19:09

> Så kan vi jo sidde i åndeløs spænding, til Johnny melder tilbage, hvad der
> virker for ham

Det er jo faktisk sjældent, at folk yder den slags service hérinde...

> Du har nok været ramt af en doven forhandler. Jeg ringede med
> serienummeret, han ville lige se på det, og 2 dage senere ringede han så
> med den 4 cifrede kode - fin og gratis service.

Nope - forhandleren kunne intet gøre ved importbilen, der var solgt
i 8 stk i DK. Han henviste til importøren, der ydede en enorm ind-
sats for at hjælpe. Han måtte bøje hovedet og skubbe os videre til
radioens danske importled, som gerne udleverede koden mod be-
taling. Det kostede lidt "tid" at overtale ham til en gratis levering

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 28-12-06 09:03

Hej Johnny
Prøv at lade radioen stå i minimum 2 timer med strøm på (afventende en
kode ) Det løste samme problem på på min originale Ford radio. - Det koster
jo ikke at prøve ....

Kim

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:45918c21$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Per O.

Dato : 28-12-06 17:11

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Johnny
> Prøv at lade radioen stå i minimum 2 timer med strøm på (afventende en
> kode ) Det løste samme problem på på min originale Ford radio. - Det
> koster jo ikke at prøve ....

Skal det læses som at radioen efter 2 timer ikke skal bruge koden alligevel?

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-12-06 21:18

ja ... efter at have fået juleflæsket væk fra øjnene fandt jeg koden
.... typisk det eneste sted jeg ikke havde ledt og i forbindelse med at
jeg ledte efter noget andet ... som også lå hvor det skulle

så nu ruler vi igen med rytme

men inden da, fortalte GM at en opelforhandler kunne klare det på stedet,
hvis jeg havde stelnummeret på den bil anlægget kom fra ( købt brugt ) ,,,
om de tog noget for det vidste han ikke ...
havde oxo fat i siemens vdo ( producent ) ... men de havde ferie til efter
nytår ...