Racer film.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 29-06-01 02:44

je har lige anskaffet mig et surround anlæg, og jeg må sige at det er en
hyper fed at se en film som Bjergkøbing Grand Prix. Lyden under løbet er
bare for sej. det er næsten umuligt at hygge sig når Theodor kører bil.

Peter.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 28-06-01 17:58

Peter Fleinert skrev i meddelelsen <9hfmv9$6mg$1@sunsite.dk>...
>je har lige anskaffet mig et surround anlæg, og jeg må sige at det er en
>hyper fed at se en film som Bjergkøbing Grand Prix. Lyden under løbet er
>bare for sej. det er næsten umuligt at hygge sig når Theodor kører bil.

Har det noget med lyden at gøre? Kan man overhovedet se BKGP uden at hygge
sig? Den er da et mesterværk af format.

Jørgen

Fra : Morten Fix

Dato : 28-06-01 18:05

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> [...]
> hyper fed at se en film som Bjergkøbing Grand Prix. Lyden under løbet er
> bare for sej. det er næsten umuligt at hygge sig når Theodor kører bil.

Jep, de har arbejdet godt med lyden. Jeg var også overrasket over hvor meget
man kan gøre en film fra 1975/1976 "uptodate"

Et herligt gensyn....

-Morten Fix

Fra : Søren Rohde

Dato : 29-06-01 19:35

Yep - det er den ultimative film. Desværre er der næsten for meget drøn på
bassen flere gange - f.eks., hvor Sheik Ben Reddik Fy Fassan & Emanuel
Desparados kører over en bro. Men okay, så et SW også lige testet igennem.
Et par steder irriterer det mig at lyden ikke passer helt med højre og
venstre. Ikke hvor bilerne kører, men mest når der snakkes. På det punkt har
man vist indgået et kompromis.

A propos de to skægge skikkelser - er filmen ikke en smule rasistisk? Hvis
man idag lavede en film, hvor en Oliesheik blev mødt med "jej, fy-da!" ville
der nok rulle hoveder. Eller den med at abekatten er udruget i et brat sving
i nogle sumpe???

Hurra for den film - og får det uvurderlige bonusmateriale på 2 disc
udgivelsen. Utroligt hvad man kan få for 249.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Morten Fix

Dato : 29-06-01 20:35

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> wrote in message
> Yep - det er den ultimative film. Desværre er der næsten for meget drøn

> bassen flere gange - f.eks., hvor Sheik Ben Reddik Fy Fassan & Emanuel
> Desparados kører over en bro. Men okay, så et SW også lige testet igennem.

Det er faktisk rigtigt, det undrede jeg mig også lidt over...
Men det er vel noget ekstra lir, man lægger på når lyden nu skal "piftes op"

> Et par steder irriterer det mig at lyden ikke passer helt med højre og
> venstre. Ikke hvor bilerne kører, men mest når der snakkes. På det punkt
har
> man vist indgået et kompromis.

Det har jeg ikke lige lagt mærke til, hvad mener du helt præcist ?

> [...]
ville
> der nok rulle hoveder. Eller den med at abekatten er udruget i et brat

Tjo, du har nok ret. Men verden har vel ændret sig meget siden 75-76, i dag
skal film vel helst være "politisk korrekte" eller også skal de konsekvent
gå imod det "politisk korrekte" , helst så tydeligt at man kan se det...

> Hurra for den film - og får det uvurderlige bonusmateriale på 2 disc
> udgivelsen. Utroligt hvad man kan få for 249.

Enig

Venlig hilsen
Morten Fix

Fra : Søren Rohde

Dato : 30-06-01 09:20

Morten Fix <mortenfix@mail.dk> skrev i en

(KLIP)

> har
>
> Det har jeg ikke lige lagt mærke til, hvad mener du helt præcist ?

(KLIP)

Det kan jeg ikke lige huske på stående fod, men næste gang jeg bemærker det,
skal jeg droppe noget info her i ng.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-06-01 16:04

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ville
> der nok rulle hoveder. Eller den med at abekatten er udruget i et brat

Så er det jo godt at det ikke er en Disney film, for så var disse scener
blevet pillet ud. Så vidt jeg har kunnet læse mig til på nettet, går Disney
mere op i at tilpasse deres klassikere til de gældene værdier indenfor
moral, etik og politisk korrekthed, end i at bevare filmen som et kunstværk.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 28-06-01 18:32

> [...]
>hyper fed at se en film som Bjergkøbing Grand Prix. Lyden under løbet er
>bare for sej. det er næsten umuligt at hygge sig når Theodor kører bil.

Men hvis vi skal holde os til overskriften, så har jeg i øvrigt lige set
historiens bedste racerfilm her i weekenden. Det er Le Mans med Steve
McQueen. Der er nogle rigtig flotte optagelser af bilerne og løbet og det er
en ret stemningsfyldt film. Men måske nok mest for folk, der kan lide
motorsport, da der ikke er meget historie i den.

Jørgen

Fra : Peter Fleinert

Dato : 29-06-01 03:38

Jeg har ikke set den, men jeg holder meget af steve McQeen, så det kunne
være jeg skal se den.
Peter.

Fra : Søren Rohde

Dato : 29-06-01 19:37

Nemlige - Steve er cool. Ikke mindst i Bullit, som for øvrigt er kommet på
DVD. Er Le Mans også det?

Jeg så i Hifiklubben at de havde en racerfilm, men nogen der bygger en
racerbil og kører med det. Kan ikke huske hvad den hedder. Hvis nogen kender
den, så vil jeg meget gerne have en kort anmeldelse, da den er utrolig flot
i farverne (de brugte den som demo).

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Peter Fleinert <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en

Fra : KNL DtP

Dato : 30-06-01 18:56

> [...]
kender
> den, så vil jeg meget gerne have en kort anmeldelse, da den er utrolig

Filmen hedder SuperSpeedway - og den er feeed. Filmet i IMAX-kvali (meget
flot - dog kun 4:3-format) - lyden er Dolby Digital 5,1. DVD'en er i øvrigt
THX certificeret. Ganske god til demo-DVD!!

http://us.imdb.com/Title?0120245

> historiens bedste racerfilm her i weekenden.
> Det er Le Mans med Steve McQueen.

Enig!! Det er og bliver den flotteste racer-film i historien! Jeg glæder mig
ustyrligt til den dag hvor den kommer på DVD! Nogen der har lidt info??

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 30-06-01 18:53

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i en meddelelse
> Filmen hedder SuperSpeedway - og den er feeed. Filmet i IMAX-kvali (meget
> flot - dog kun 4:3-format)

Det er min nu ikke. Min som godt nok er Reg. 4 er i 1.77:1 så den passer til
et 16:9 TV som jeg dog ikke har.

Joakim

Fra : R.A.Nielsen.

Dato : 01-07-01 00:48

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev:

> Filmen hedder SuperSpeedway - og den er feeed.

Den er ganske FED, men kunne blive endnu federe, hvis den blev udgivet
med et dts 5.1 lydspor som før lovet.
En lille optimering af billedet til 16:9 ville ej heller skade.
Hvis denne endnu federe 16:9 - dts version en dag skulle dukke op, så
ryger min DD version lige fluks i skraldebøtten.
THX er fint nok, men når dts lyd ikke kan THX klassificeres, så bider
THX mærkningen sig selv i halen!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 01-07-01 11:38

"R.A.Nielsen." <spectrus@get2net.dk> wrote in message

> THX er fint nok, men når dts lyd ikke kan THX klassificeres, så bider
> THX mærkningen sig selv i halen!

Det kan den også. Der findes flere THX certificerede titler der også har et
DTS lydspor.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : R.A.Nielsen.

Dato : 01-07-01 23:34

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev:

> Det kan den også. Der findes flere THX certificerede
> titler der også har et DTS lydspor.

Det kræver jo at disken indeholder både et DD og et dts 5.1 lydspor, det
er jo kun DD lydspor som kan THX "godkendes".

Jeg mener da også at man kan købe Superspeedway på Laserdisc med dts lyd
på. Denne er vel sagtens ikke "godkendt" af THX - pengemagerne!?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : N/A

Dato : 15-08-01 00:27

Fra : Daniel

Dato : 15-08-01 00:27

On Sat, 30 Jun 2001 18:53:29 +0100, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

>"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er min nu ikke. Min som godt nok er Reg. 4 er i 1.77:1 så den passer til
>et 16:9 TV som jeg dog ikke har.
>
>Joakim

Okay. Hmmm.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 30-06-01 17:50

> [...]
kender
> den, så vil jeg meget gerne have en kort anmeldelse, da den er utrolig

Det er nok Imax filmen Super Speedway. Den er rigtig fed, især hvis man har
et anlæg der skal vises frem, kunne jeg forestille mig. For det har jeg
desværre ikke selv. Det er ikke en "rigtig" film, men en slags DramaDok
(eller er det DokuDrama, når det er en film der udgiver sig for at være en
dokumentar, men ikke er det?) Hvis er man er til motorsport, så tror jeg den
er et musthave. Det er ikke en film man ser for handlingen, men for de
flotte billeder og den fede lyd. Jeg kan kun anbefale den.

Joakim