De har brugt flydende pakning i toppen ?
Fra : Dragster

Dato : 24-12-06 00:39

Hej
Jeg købte en ny bil som var utæt i topstykket eller toppakningen, så den
lækkede CO2 i kølevandet og smed dette.

Da jeg fik bilen tilbage efter rep, var den stadig ikke tæt selvom de
havde skiftet toppakningen.

Så skiftede de hele topstykket, men de har brugt flydende
silikonelignende pakning på begge sider af toppakningen, det ses i
kanten hele vejen rundt.

Er det ikke fusk af værste type ? jeg har ellers lært at man alene
olierer toppakningen og at flydende pakning ALDRIG må bruges de varme
steder.

Kan det holde i længden og skal jeg acceptere at betale fuld pris for en
ny bil med silikone på toppakningen ?

Hilsen John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-06 01:00

Dragster <.@.> wrote in news:emkepl$ucl$1@aioe.org:

> Er det ikke fusk af værste type ? jeg har ellers lært at man alene
> olierer toppakningen og at flydende pakning ALDRIG må bruges de varme
> steder.

Hvem har lært dig at oliere toppakningen? En toppakning skal _ikke_ smøres
med noget som helst - den og anlægsfladerne skal være pinlig rene...

Ang. det andet du har observeret, er du sikker på det ikke er
vulkaniseringen fra selve pakningen?

Fra : ena

Dato : 24-12-06 10:51

"Dragster" <.@.> skrev i en meddelelse news:emkepl$ucl$1@aioe.org...
> [...]
> toppakningen og at flydende pakning ALDRIG må bruges de varme steder.
>
> Kan det holde i længden og skal jeg acceptere at betale fuld pris for en

Man skal ikke anvende olie eller noget som helst andet - fladerne skal være
plane og helt rene uden fedt olie etc. og så skal topstykket krydsspændes
til moment - hverken mere eller mindre. Smørrer du fladerne med fx. olie så
ryger toppakningen som regel meget hurtigt da den ikke kan sætte sig
ordentligt på top/blok - men bliver skudt ud af kompresionstrykket (har skam
prøvet det i min læretid - arghh så er det om igen)

Nu nævner du ikke hvad det er for en bil - men nogle få skal på et begrænset
område have en speciel flydende pakning - det gælder på nogle biler hvis
toppakningen også tætner fx. ud mod knastkædetrækket - men det vil fremgå af
værkstedsmanualen.