3. nr plade i Norge?
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 13:32

Godeftermiddag og gl‘delig jul k‘re gruppe!

Jeg st†r overfor en snarlig ferie til Norge og skal i den forbindelse have monteret bagageb‘rer p† bilens krog.
Er der ogs† krav om 3. nummerplade i Norge, som der erherhjemme n†r bageste plade er delvist d‘kket?

Mange julenissehilsner Kjeldsen

Fra : Ivar

Dato : 23-12-06 14:14

Niels E. A. Kjeldsen skrev:

> [...]
> monteret bagageb‘rer p† bilens krog.
> Er der ogs† krav om 3. nummerplade i Norge, som der erherhjemme n†r bageste

De fleste lande er med i en aftale som siger, at en bil skal være
teknisk lovlig i hjemlandet. Er bagagebæreren ulovlig i Danmark, må
du altså ikke køre med den i Norge.

At lokale politifolk ikke er klar over disse regler, har der været
flere eksempler på. Fx var der for en del år siden flere eksempler
på danske biler der fik kørselsforbud i Tyskland, pga de havde
regummierede dæk med danske godkendelser, men ingen tyske.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/