Netværk i DOS ????
Fra : Christopher Tracy

Dato : 28-06-01 17:52

Hej

Jeg har et lidt kompliseret spørgsmål, synes jeg ihvertfald.
Det er så'en at jeg skal til at formatere min bærbare PC (skal ha' en anden
windows på), og den har ingen cd-rom drev, så var det jo jeg tænkte om kunne
"gå på netværk" ude i DOS - altså uden windows.?

Jeg ved godt jeg kan bruge FastLynx, og connecte med parrallelporten, men
jeg forestiller mig at det ville gå hurtigere hvis man gjorde det "igennem"
hubben.

Håber på det kan lade sig gøre....

/C.T.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-06-01 17:59

Hej Christopher

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:viJ_6.26$c63.5327@news000.worldonline.dk...
> [...]
> windows på), og den har ingen cd-rom drev, så var det jo jeg tænkte om kunne
> "gå på netværk" ude i DOS - altså uden windows.?

Det kan det (måske) godt.
Du skal bruge en DOS driver til dit netkort, samt noget PCMCIA enabler software
(hvis netkortet er PCMCIA). Dernæst en DOS klient du kan finde her:
ftp://ftp.microsoft.com/bussys/clients/msclient/

Ellers læs på www.net-faq.dk og www.bootdisk.com.

> Jeg ved godt jeg kan bruge FastLynx, og connecte med parrallelporten, men
> jeg forestiller mig at det ville gå hurtigere hvis man gjorde det "igennem"
> hubben.

Det er ofte hurtigere at få til at virke.
Så bare kopier \Win9x fra CD-ROM til lokal harddisk og kør setup/install
fra harddisken.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Christopher Tracy

Dato : 28-06-01 18:31

Hej
..

> Det er ofte hurtigere at få til at virke.
> Så bare kopier \Win9x fra CD-ROM til lokal harddisk og kør setup/install
> fra harddisken.

Det er også sådan jeg pljer at gøre, men jeg forestillede mig at det andet
villevære hurtigere, da det tar' en pokkers tid, at bruge FastLynx.
Og så kunne det også være lidt sjovt/spændene at prøve det andet hvis det
kunne la' sig gøre.

/C.T.

Fra : cr

Dato : 28-06-01 21:12

Med IPX kører fastlynx hurtigere.
LSL.COM, <netkort driver> IPXODI.COM, FASTLYNX.EXE på en floppy, sat i begge
maskiner, gør det.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 29-06-01 12:05

cr <a@b.dk> skrev i en news:9hg31s$3v3$1@sunsite.dk...
> Med IPX kører fastlynx hurtigere.
> LSL.COM, <netkort driver> IPXODI.COM, FASTLYNX.EXE på en floppy, sat i
begge
> maskiner, gør det.

Problemet er at den ene maskine er en bærbar, hvor han har et pcmcia kort.
Endnu har jeg ikke hørt om nogen der har fået det til at køre.
(pcmcia under ren dos)

Desværre, hurtigste metode via dos er nog FX via det fudtmonterede
paralelkabel.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Erik G Christensen

Dato : 29-06-01 14:35

"Søren Steinmetz" wrote:

> Problemet er at den ene maskine er en bærbar, hvor han har et pcmcia kort.
> Endnu har jeg ikke hørt om nogen der har fået det til at køre.
> (pcmcia under ren dos)

Så er det vel på tide, at du hører det hermed.
Dog var det normalt 3270 (IBM SNA) men jeg har da også haft IPX til at
køre, men netkort gav - giver mere ydelse, og er mere stabil til IPX.
På 3270 er der ingen forskel, men heller ingen trafik.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 30-06-01 00:16

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det vel på tide, at du hører det hermed.

Dvs. at det kan lade sig gøre at få et pcmcia kort til at køre under dos ?

Fortæl fortæl, jeg har bakset med det i et par måneder nu, men her ikke
kunnet finde nogen driver til dos der kan køre.

Ville ellers gerne lave mig en bootdisk så jeg kunne logge på nettet fra en
bærbar og hente et image fra serveren.

Hygge og god weekend, vagt, overarbejde, ferie, what ever
Søren Steinmetz

Fra : Erik G Christensen

Dato : 30-06-01 08:41

"Søren Steinmetz" wrote:

> Dvs. at det kan lade sig gøre at få et pcmcia kort til at køre under dos ?

Ja, men det kan være vi ender ved begyndelsen.

Jeg har kort tjekket de gamle programmer, og du skal have en
enabler til kortet, samt en driver til netværket, begge til dos,
og de er specifikke for pcmcia kortet.

Så det er spørgsmålet om de findes