Hvordan skal jeg forholde mig til denne he~
Fra : funkpost

Dato : 23-12-06 11:12

Hejsa

Jeg står i et lille dilemma.

Jeg havde min Opel (1996) til et 120.000 km eftersyn hos et autoriseret
københavnsk Opelværksted. Den eneste grund til at jeg valgte dette
værksted var, at de telefonisk sagde, at et sådan eftersyn lå
omkring 4400-4600 kr.,hvilket var billigere end der hvor jeg ellers
får lavet bil.

Jeg fik en tid, sendte bilen ud, og blev kort efter at jeg kom hjem
ringet op. Der var lige lidt "småting" der skulle ordnes
(bremsecylindre bag og lidt andet), og nu kostede det pludselig en del
mere. Jeg spurgte hvor meget, og de sagde at det måske var det
dobbelte. Jeg bad derfor om en nøjagtig pris, og blev ringet op igen
ca. 60 min senere af værkføreren. Han sagde, at de kunne lave det for
10.000 inkl. moms.

Nu havde jeg ikke 10.000 til bil, så jeg sagde at det kunne jeg ikke
betale. Han tilbød derfor 2 rater á 5000, og nævnte "...at det jo
næsten var synd ikke at lave den, nu hvor hjulene var af". Jeg gik med
til de 2x5000 (mest af alt fordi jeg havde ventet 14 dage på tiden til
eftersynet).

Nogle dage efter at bilen er afhentet, kommer der en faktura på
11.688. Jeg ringer ud, og værkføreren har pludselig meget svært ved
at huske vores aftale om 10.000 kr., men husker åbenbart til sidst.
Jeg spørger om jeg bare skal indbetale 2x5000 på samme konto, men han
siger nej, at jeg bare skal smide fakturaen ud, at jeg vil blive
krediteret den, og få en ny. Den nye ser jeg imidlertid ikke noget
til...

Imellemtiden er mine bagbremser begyndt at rumle helt vildt!
Værkstedet konstaterer, at tromlerne har slået sig. Mekanikeren der
prøver bilen siger, at det skyldes at den mekaniker som udskiftede
bremsecylindren. Han har åbenbart spændt dem for hårdt op så de har
slæbt på, og derved er blevet for varme. På den måde har de slået
sig, da jeg nogle dage efter eftersynet får nye dæk på bilen, og der
derfor bliver "rumsteret" med hjulene.

Værkstedet sætter nye tromler på.... OG SENDER NU EN REGNING PÅ 858
kr.!! Jeg skriver et brev hvor jeg fortæller, at jeg ikke finder det
rimeligt at jeg skal betale for deres fejljusteringer. I samme brev
minder jeg dem om, at jeg aldrig har modtaget den nye faktura på
eftersynet. Efterfølgende hører jeg intet.

I dag - 23. dec. - kommer så en rykker på de 2x5844 (ikke 2x5000) +
regningen for tromlerner (858 !!). Er dette værksted helt uden
forbindelse med jorden, eller er det bare mig?

Det skal også lige nævnes, at til eftersynet har de - uden at spørge
mig først - f.eks. brugt 30 min. på at lave min sprinkler til
bagruden. Dette til en timeløn på 850 kr. + moms. Jeg følger mig
ærlig talt sparket bagi!

Hvad stiller jeg op? Håber på et par råd...

Mvh
Gunnar

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 11:19

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg havde min Opel (1996) til et 120.000 km eftersyn hos et autoriseret
> københavnsk.. - Hvad stiller jeg op?

Er det Opel i Taastrup? - for så har jeg en positiv erfaring med dem.
Det var simpelthen bare at stille op fysisk derud til en regulær for-
handling på jysk manér.
(Resultat: afslag i pris + gratis lånebil i den efterfølgende
efterrep.periode).

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 11:24

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad stiller jeg op? Håber på et par råd...

Du står nok temmelig svagt da du ikke har noget på skrift. Det eneste du med
rette kan godtgøre er udskiftning af tromlerne for 2. gang.

Umiddelbart lyder det service temmelig dyrt, men jeg ved ikke hvad du alt
har fået lavet.

At du er villig til at betale en timepris på 850,- plus moms kan jeg
overhovedet ikke forstå. På Lars Tynds. marker kan man finde timepriser på
ca. 1/3

--
Tom

Fra : funkpost

Dato : 23-12-06 11:36

Det er jeg heller ikke, men nu var de jo som sagt billligst med service
da jeg ringede rundt!

mvh
Gunnar

Fra : Per O.

Dato : 23-12-06 12:03

[...]

Betal og skift mærke, som mange andre fornuftige købere har gjort over
årene.
Du har en dårlig sag, da du ikke rigtig kan bevise noget, og det ved
værkstedet godt.
Hvis et autoriseret Ople værksted skal følge holdningen hos Opel importøren,
så skal de være uforskammede og kundefjendske. Tag det som dyre lærepenge
for at køre bil fra Opel, og skift så til et mere seriøst mærke.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : ums[3460]

Dato : 23-12-06 12:16

KLIP

> [...]
> importøren, så skal de være uforskammede og kundefjendske. Tag det som
> dyre lærepenge for at køre bil fra Opel, og skift så til et mere seriøst

Af samme grund får vi serviceret vores Opel i Sverige... Aldrig Opel igen,
deres servicepriser er ublu herhjemme men til at leve med hinsidan...

Fra : Total-Rex

Dato : 23-12-06 13:51

On 23 Dec 2006 02:12:10 -0800, funkpost wrote:

> Hvad stiller jeg op? Håber på et par råd...

Gør således:

Skriv et brev (anbefalet) hvor du redegører for Jeres aftale om de 2x 5k og
skriv samtig at du anser bremsetromlerne som en garantirep.

Redegør også for hele forløbet, og skriv at du anerkender aftalen om 2x 5k
på nuværende tidspunkt, men at i tilfælde af en retssag vil du gøre
gældende at rep over kr.4600 ikke er aftalt og ligger udenfor aftalen.

Indbetal de 2x 5k og afvent at de anlægger inkassosag. Her kommer du med et
modkrav, og de vil sandsynligvis opgive sagen.

/Rex

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-12-06 22:38

"Total-Rex" <.@.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> på nuværende tidspunkt, men at i tilfælde af en retssag vil du gøre
> gældende at rep over kr.4600 ikke er aftalt og ligger udenfor aftalen.

Et sjovt forslag. Han skal skriftligt anerkende, at han skylder dem 10.000
kr. og samtidig skriftligt gøre opmærksom på, at i tilfælde af en retssag
vil han kun anerkende 4.600 kr.
Hvis jeg fik sådan et stykke papir i hånden og gik i retten er jeg ret
sikker på, at retten uden de store dikkedarer ville dømme til at betale
mindst 10.000 kr. eftersom han jo har anerkendt det!

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 22:43

> [...]
> et
> modkrav, og de vil sandsynligvis opgive sagen.

Sådanne værksteder er 'trænet' i at hente penge ud af folk. Du får et brev
af advokaten incl et ekstra gebyr for dennes ulejlighed og betaler du ikke
så er næste stop RKI.

--
Tom

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 23-12-06 21:11

Min sag er anderledes. Et kendt østjysk værksted fik min forsikringsskade på
15K for en bule i en bagskærm lavet af en Nordmand. Da jeg får bilen tilbage
et par dage for sent, er der nu 3 buler i stedet for de 2 den blev afleveret
med. Der er flimmer i lakken, rust i kanter, elendig kantforarbejdning,
ingen undervognsbehandling osv osv. Ialt vil jeg faktisk mene bilen er
ringere end før! Ved klage retter værkføreren den ene med hænderne? Det var
en ca 2-3 cm dyb indbukning af skærmkanten. Jeg undrer mig over at han vil
slippe med det og vi aftaler at de sidste 2 buler skal laves en dag ved
lejlighed. Inden da får de sjovt nok lige ringet om sagen herunder:

> [...]
>mig først - f.eks. brugt 30 min. på at lave min sprinkler til
>bagruden. Dette til en timeløn på 850 kr. + moms. Jeg følger mig

Samme her. De satte en dørstopper som manglede. Men den anden virkede og
kunne klare opgaven. De ringede dog og sagde at der var en regning. Denne
afviste jeg dog blankt idet den var på 800,- for et job på 5 min. Meget let.
Og en måned senere sender de første faktura med 2 x rykkergebyr. Og den
sender de så lige så jeg ikke kan klage idet de har lukket til efter nytår.

Jov jov. Mærkeværkstedet ved hvad de vil.

FROC
RR 84
(Og nu osse en Xantia wekeend)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-06 21:15

"Freddy O. Christensen" skriver:

> Jov jov. Mærkeværkstedet ved hvad de vil.

VW Randers ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 23-12-06 23:43

> VW Randers ?
Nope. Sådan lidt mere syd på. Men jeg er så sur at jeg er tæt på at ville
åben op for mudderkast.

Fra : claus b.p.

Dato : 24-12-06 00:21

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse

> Nope. Sådan lidt mere syd på. Men jeg er så sur at jeg er tæt på at ville
> åben op for mudderkast.
Det kunne godt gå hen og blive en lang tråd, for det lader til at være mere
end almindelig praksis. Hvad mener i fx. om Mercedes Hørsholm der tager
517,30+moms for af- og påmontering af kombiinstrument. Hvorfor det har været
af til et almindeligt serviceeftersyn er mig en gåde, og hvorfor man skal
betale så meget for sammenlagt et minuts arbejde forstår jeg heller ikke.

/Claus