Rotternes bil i Midt Om Natten?
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-06 23:08

Hvad er det for en bil rockerne Rotterne har i Midt Om Natten? Hjulkapslerne ligner noget gammelt VW... kan det passe?

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-06 23:13

On 22 Dec 2006 22:07:45 GMT, "" wrote:

>Hvad er det for en bil rockerne Rotterne har i Midt Om Natten? Hjulkapslerne ligner noget gammelt VW... kan det passe?

Jeg har da altid opfattet den som en gammel VW-pickup, der var
"pyntet" til formålet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : -= JF =- priv

Dato : 22-12-06 23:34

Ivan Madsen (Ivan Madsen) kradsede følgende besked i
<60moo2devhoertfa3erlqnkidncfdl2hqr@4ax.com>

> Jeg har da altid opfattet den som en gammel VW-pickup, der var
> "pyntet" til formålet.

Det er da et gammelt VW rugbrød, som man har skåret taget af...
Det ser såmænd meget godt ud, men de to mega-gigantiske-kolo-enorme
udstødningsrør op af bagenden er simpelthen latterligt - selv for en
firser-film

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 10:58

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ser såmænd meget godt ud, men de to mega-gigantiske-kolo-enorme
> udstødningsrør op af bagenden er simpelthen latterligt - selv for en

Men det var her thansen blev grundlagt

--
Tom

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-12-06 23:40

> Jeg har da altid opfattet den som en gammel VW-pickup, der var
> "pyntet" til formålet.
> --
> Ivan Madsen,

Jeg er ikke sikker. - - jo da det ER en VW, men er nok snarere en VW bus
type 1, hvor heleøverste vinduessektion er fjernet.
Tilsvarende modificerede typer kan ses i nogle gl. amerikanske film, så
måske er det alligevel en fabriksmodificering....

Kim Olsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-12-06 00:26

Kim Olsen skrev:

> Jeg er ikke sikker. - - jo da det ER en VW, men er nok snarere en VW
> bus type 1

Type 2!

>, hvor heleøverste vinduessektion er fjernet.
> Tilsvarende modificerede typer kan ses i nogle gl. amerikanske film,
> så måske er det alligevel en fabriksmodificering....

Jeg arbejdede på lageret hos VW fra 1970-72 - bussen hér er dén model der
kom i -68 og jeg har aldrig set en åben såkaldt type 2 fremstillet af
VW-fabrikken

Bunden er en platformsramme og man kan fjerne hele karosseriet uden at
resten falder sammen, så hvis bare bilinspektionen vil godkende det skulle
der ikke være noget i vejen for selv at bygge sådan én
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 23-12-06 00:53

> [...]
> resten falder sammen, så hvis bare bilinspektionen vil godkende det skulle
> der ikke være noget i vejen for selv at bygge sådan én

Den stod i forhallen i Imperial engang i ´80erne til premieren på filmen.
Jeg var der og så den selv. Ganske rigtigt et rugbrød lavet til lejligheden.
Jeg fik at vide, at det var en malet rustbunke, der knapt kunne køre selv.

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-12-06 01:03

Martin Bak skrev:

> Den stod i forhallen i Imperial engang i ´80erne

83, I presume...

> til premieren på
> filmen. Jeg var der og så den selv. Ganske rigtigt et rugbrød lavet
> til lejligheden. Jeg fik at vide, at det var en malet rustbunke, der
> knapt kunne køre selv.

Motoren lød osse temmelig astmatisk i filmen - og i forvejen var der ikke
meget spræl i de kareter - kørte en pickup i de 2 år jeg var i lære (okay,
den var nu osse på gas).
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 01:11

On Sat, 23 Dec 2006 01:02:57 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>meget spræl i de kareter - kørte en pickup i de 2 år jeg var i lære (okay,

Den kunne ikke ret meget. Hvis man havde hidset den tilstrækkeligt
kunne den vel gå 110 Det er vel der, vi i dag overvejer at gå fra
3. til 4. , når vi har lidt travlt ) Husker stadig min Mascot, der
med sol og vind i ryggen kunne vise 150 (formodentlig 135 ægte ) -
det føltes vildt
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-12-06 01:14

Ivan Madsen skrev:

> Den kunne ikke ret meget. Hvis man havde hidset den tilstrækkeligt
> kunne den vel gå 110 Det er vel der, vi i dag overvejer at gå fra
> 3. til 4. , når vi har lidt travlt )

Hæ hæ - til gengæld lå den godt på vejen - *hele* vejen

> Husker stadig min Mascot, der
> med sol og vind i ryggen kunne vise 150 (formodentlig 135 ægte ) -
> det føltes vildt

Ja, dén lå som et strygejern på vejen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 01:16

On Sat, 23 Dec 2006 01:13:50 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Hæ hæ - til gengæld lå den godt på vejen - *hele* vejen

>Ja, dén lå som et strygejern på vejen

Ikke som Skoda'erne dengang, de lå godt i svinget......hver vinter
kunne vi finde en i grøften ved de "gode" sving )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-12-06 01:18

Ivan Madsen skrev:

> Ikke som Skoda'erne dengang, de lå godt i svinget......hver vinter
> kunne vi finde en i grøften ved de "gode" sving )

Hæ hæ
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 11:01

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Ikke som Skoda'erne dengang, de lå godt i svinget......hver vinter
> kunne vi finde en i grøften ved de "gode" sving )

Er det da blevet anderledes nu?

--
Tom

Fra : Broegger

Dato : 23-12-06 11:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev news:458cfe6b$0$15900
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Er det da blevet anderledes nu?

Så det godt du

*<

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : TDN

Dato : 23-12-06 12:24

> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Er det da blevet anderledes nu?
>

> --
> Tom

He he svært at tage seriøst fra en der ligger banker rust i weekenden på en
Ford og så ovenkøbet drømmer at købe en nyere Ford igen Skodafolkene ved
at at en 120LS intet har med en nyere Skoda at gøre, medens Ford fortsætter
i samme (ringe, mht.rust) spor

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 12:59

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skodafolkene ved at at en 120LS intet har med en nyere Skoda at gøre,
> medens Ford fortsætter i samme (ringe, mht.rust) spor

Jep Ford = Fin Overflade Rust Damm

Har endnu ALDRIG selv siddet i en Skoda og kommer sikkert heller ikke til
det

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-12-06 15:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Har endnu ALDRIG selv siddet i en Skoda og kommer sikkert heller ikke
> til det

Byder lejligheden sig, så burde du prøve en tur i sådan en Skoda 105.

Det sætter lissom hele livet i perspektiv. Jeg vil påstå at selv den mest
usle, forhutlede eksistens ville blive lidt mere lykkelig og glad ved livet
efter sådan en oplevelse

Fra : JS

Dato : 23-12-06 16:32

Tom wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jep Ford = Fin Overflade Rust Damm
>
> Har endnu ALDRIG selv siddet i en Skoda og kommer sikkert heller ikke
> til det

Så går du glip af noget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-12-06 14:59

Ivan Madsen <> wrote in news:c8too25mqiq95c4cha5jl2smakp8c9a6ul@4ax.com:

> Ikke som Skoda'erne dengang, de lå godt i svinget......hver vinter
> kunne vi finde en i grøften ved de "gode" sving )

Hvad er der nu galt med en gammel Skoda? Det er da en af verdens stærkeste
biler!

Jeg har selv set flere af dem trække alenlange køer af biler efter sig på
vejene

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 13:10

ja det er en gammel VW, og den stårfaktisk på et museum et sted, kan sq ikke
huske hvor jeg så den men så den for mange år siden ....

Mvh
Morten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-12-06 13:43

Morten Juel skrev:
> ja det er en gammel VW, og den stårfaktisk på et museum et sted, kan sq ikke
> huske hvor jeg så den men så den for mange år siden ....

Ålholm. Der står Olsenbandens også. Muligvis kun på magasin.

--
MVH

Ib Jakobsen