Kardantunnel i forhjulstrækker ?
Fra : Jamen dog

Dato : 21-12-06 00:02

Hvordan kan det være at en Audi A6 som er forhjulstrukket , stadig har en
"kardantunnel? " ved
bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Fra : Karsten7870

Dato : 21-12-06 00:13

Jamen dog wrote:
> Hvordan kan det være at en Audi A6 som er forhjulstrukket , stadig har en
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?
>
> Mvh

Vel ikke, hvis det er en W4
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-12-06 01:04

> Hvordan kan det være at en Audi A6 som er forhjulstrukket , stadig har en
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Et gæt kunne være at det styrker bilen på langs.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-12-06 07:51

"Jamen dog" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan det være at en Audi A6 som er forhjulstrukket , stadig har en
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Det er vel ikke fordi udstødningsrøret hænger i tunnelen?
Hilsen Matthias

Fra : RP

Dato : 21-12-06 10:24

> Det er vel ikke fordi udstødningsrøret hænger i tunnelen?

Sådan er det ihvertfald lavet på min renault laguna '05 (som også er
en forhjulstrækker)

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-12-06 11:09

Jamen dog wrote:

> Hvordan kan det være at en Audi A6 som er forhjulstrukket , stadig har en
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Er der ikke A6-variant med 4-hjulstræk ? De laver nok ikke 2
forskellige karrosserier til samme model...
Ellers er det fordi det styrker karrossen, det er jo en pænt stor
profil kardantunnelen danner på langs i bilen.

MVH Leo

Fra : Aksel

Dato : 21-12-06 17:29

> [...]
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Det afstiver bunden, og der er plads til kardanen på Quattro modellerne,
bagagerummet er også udformet med plads til den anden bagaksel, det tager
200 l. op mod bagsædet.

Hilsen Aksel

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-12-06 21:43

> [...]
> "kardantunnel? " ved
> bagsæderne ? Eller har jeg misforstået et eller andet ?

Det er ikke en kardan-tunnel, men en afstivning. Den kan man så gemme kardan
el. udst.rør i. De fleste har den, stor el lille, jeg har ikke mødt nogen
med et helt plant gulv.

Fra : FJ

Dato : 21-12-06 21:48

> [...]
>>
> Det er ikke en kardan-tunnel, men en afstivning. Den kan man så gemme
> kardan el. udst.rør i. De fleste har den, stor el lille, jeg har ikke mødt

Så har du aldrig kørt Citroen 2CV...!

Fra : Møller

Dato : 21-12-06 22:40

"FJ" <anders.and@pc.dk> wrote in message

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du aldrig kørt Citroen 2CV...!

Skal vi ikke lige glemme alle biler med chassisrammer

Møller

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-12-06 22:42

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> "FJ" <anders.and@pc.dk> wrote in message

> en

> mødt

> Skal vi ikke lige glemme alle biler med chassisrammer

Honda Civic 2001-2005

MVH Leo

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-12-06 23:00

> Honda Civic 2001-2005

Toyota Yaris 2006-

Fra : Møller

Dato : 23-12-06 17:51

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Toyota Yaris 2006-

Så blev jeg så meget klogere, jeg viste ikke, at de havde chassisrammer

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-06 10:11

> [...]
kardan
> el. udst.rør i. De fleste har den, stor el lille, jeg har ikke mødt nogen

Yaris Verso, Corolla Verso