Musikanbefaling til Volvo folk
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-12-06 21:30

Hej

Efter to aflyste værkstedsbesøg i Göteborg pga. manglende reservedele og 1
besøg på værksted i Malmø med mangelfuldt udført arbejde - og ét besøg med
installation af det sidste kabel har jeg endelig fået installeret interface
til IPOD i min Volvo.

Og DET kan anbefales. 60 GB musik - styring via originale knapper på rat og
radio, valg af playlister eller alle sange, random funktion,
normaliseringsfunktion (god til mp3), bla, bla, bla & suveræn lydkvalitet.

Den operation kostede 2500 DKR og det er alle pengene værd når man tager
"premium"-fornemmelsen ved så gennemført en integration med... Ingen
ledninger - de er ført gennem instrumentbordet, gearkassens skiftekulisse og
ud i cd-rummet under midterarmlænet hvor Ipod'en kan ligge. Selv når man
tilgår Ipod'en lyser displayet op og viser "Volvo for life" og et fint logo.

Det duer - og til alle Volvo folk der kan lide musik: Få det installeret -
jeg ved man kan lave meget selv - men det her er simpelt hen alle pengene
værd. Og så kan man køre Jorden rundt uden at høre samme melodi én eneste
gang.

Det ser jeg frem til når jeg på fredag skal krydse Danmark - sikkert i én
lang kø af biler.

Det var så min julegave til mig selv
VH

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 20-12-06 21:45

Klip en masse om ipod i volvo ...

Det lyder lækkert! Og det virker også rigtig godt.
Så mangler vi bare, at Volvo kan smide noget ordentligt anlæg i deres
biler. Jeg har netop været inde og sidde i en sprit ny Volvo S40. Den
har noget af det ringeste anlæg jeg til dato har hørt. Det er en stor gang
bulder, brag og mudder man kan komme ud for. Jeg har ikke sarte eller
særligt
kritiske meninger om lyd. Men jeg kan uden problemer konstatere, at
det lyder afhelvede til. En speaker bliver næsten uforståelig, og musikkens
bass
bliver bare en stor gang brum hen over resten af musikken. Så forsvinder
glæden
ved musik hurtigt.

Mvh Thomas

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-12-06 22:08

> har noget af det ringeste anlæg jeg til dato har hørt. Det er en stor gang

Cadillac BLS's exclusive 20.000 krs radio er den samme som sidder i en
Saturn Ion.... Der kan man snakke om skod radio.

Fra : Dinovo

Dato : 20-12-06 22:09

Klip en masse om dårlig lyd i en S40...

Det må komme meget an på hvilken model og udstyrs udgave man har
prøvet. Jeg har selv en V70 R m. dolby sorround anlæg og 9
højtallere fra danske DynAudio. Det er det absolut bedste lyd jeg har
hørt til dato i en bil. Jeg ved godt at en masse ICE freaks har bedre
lyd, men så er der også ofret en god sjat penge på det. Søsterbilen
C70 blev for nogle år tilbage også kåret til og have det bedste
fariksmonteret anlæg - det samme som sidder i min V70.

/Dinovo

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-06 23:55

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse

højtallere fra danske DynAudio. Det er det absolut bedste lyd jeg har
hørt til dato i en bil. Jeg ved godt at en masse ICE freaks har bedre
lyd, men så er der også ofret en god sjat penge på det. Søsterbilen

Volvo kommer skam med ægte originalt IcePower udstyr, i de kommende større
modeller (mon ikke det allerede sidder i den nye S80'er). Det er dog kun
forstærkerdelen, som er IcePower...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 00:14

Henrik B. wrote:

> Det
> er dog kun forstærkerdelen, som er IcePower...

Nu er IcePower vel, som sådan, også et forstærkerconcept.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-06 00:34

> Nu er IcePower vel, som sådan, også et forstærkerconcept.

Høhø....jooeee..... )

Det var mere mærkespecifikt jeg tænkte.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 00:55

Henrik B. wrote:

> Høhø....jooeee..... )
>
> Det var mere mærkespecifikt jeg tænkte.

Nu vil det vel også blive svært at finde f.eks højtalerenheder, fremstillet
af den fabrik du tænker på.

Men deres højtalerprocessering ville da være nice at have med.

En drejesokkel vil også være smart til føresædet i en autocamper eller
minibus, måske med røgfarvede vinduer bag i.

Et Avant-skilt vil passe fint ved automatgearvælgeren.

Auto(fuel)cutoff anvendes jo allerede i indsprøjtningen ved påløb.

Et anhængertræk er vel også en slags link-forbindelse

Automatisk kontrastregulering burde være en selvfølge til
instrumentbelysningen.

Den dag bilen også er fremstillet af plast og aluminium, vil selve designet
måske også passe ind ))

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-06 23:23

> Nu vil det vel også blive svært at finde f.eks højtalerenheder,
> fremstillet
> af den fabrik du tænker på.

Joooeee, men fabrikken er trods alt verdens tredie største producent af
færdige højttalere!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-06 23:25

"Henrik B." skriver:

> Joooeee, men fabrikken er trods alt verdens tredie største producent af
> færdige højttalere!

Knald&Luffe ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 01:04

> "Henrik B." skriver:

> Knald&Luffe ?

Jep...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-06 06:10

"Henrik B." skriver:

> Jep...

Tænk, jeg gik og trode at JBL, B&W og Creative lavede flere

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 23:41

Henrik B. wrote:

> Joooeee, men fabrikken er trods alt verdens tredie største producent
> af færdige højttalere!

Jo da, jeg kan bare ikke lige forestille mig at f.eks. en Penta lige passer
ind ret mange biler

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 23:58

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joooeee, men fabrikken er trods alt verdens tredie største producent af
> færdige højttalere!

Jep, og hele biksens omsætning er på størrelse med Philip´s
reklamebudget..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 01:05

> Jep, og hele biksens omsætning er på størrelse med Philip´s
> reklamebudget..

Point being? Det er ofte de små virksomheder, som "opfinder" de større, og
ofte også geniale ting..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 27-12-06 02:30

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Point being? Det er ofte de små virksomheder, som "opfinder" de større, og
> ofte også geniale ting..

Det er har du for så vidt helt ret i.

Se blot hvor det bragte Siemens (& Halske) hen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-12-06 09:42

On Wed, 20 Dec 2006 20:30:07 GMT "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> sent the following smoke signals:

> [...]
>radio, valg af playlister eller alle sange, random funktion,
>normaliseringsfunktion (god til mp3), bla, bla, bla & suveræn lydkvalitet.

Men det forudsætter vel som udgangspunkt at man har en iPod....og en
Volvo.

--
Send dem bort, send dem bort.
De er grimme, de lugter og er sort'....

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 22-12-06 20:22

Jeg har lige været inde i den omtalte S40 igen.
Den har kun den lille lydpakke, og derfor hverken Dolby, Surround eller
Subwoofer.

Kvaliteten er bare ikke i top!
Det blev lidt bedre med en CD. Men snakkende radioværter er stadig mudrede i
stemmen.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 20:51

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Kvaliteten er bare ikke i top!
> Det blev lidt bedre med en CD. Men snakkende radioværter er stadig mudrede

Jeg kender ikke det lille anlæg, men da der er betalt registreringsafgift af
det, er det vel ikke bedre end en radio til 3.000 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 21-12-06 13:44

> [...]
> bass
> bliver bare en stor gang brum hen over resten af musikken. Så forsvinder

Det forstår jeg ikke. Det er muligt at der findes en specielt skrabet
version på det danske marked. Det skulle ikke undre.

Jeg har selv arbejdet for foretagendet og kan sige kravene til
lydkvaliteten er ekstreme. Bl.a. derfor har man unikt samarbejde med
Alpine og danske dynaudio.

Anlægget i min bil har 8 højttalere og en centerhøjtaler med dsp og
dolby surround samt en total forstærkning på 225 W og en væld af
indstillinger.

Det er standard på det tidspunkt min bil blev produceret for det
amerikanske marked.

Jeg har ikke hørt noget bedre udover premium sound fra Volvo men har
en tidligere kollega på B&O hvor de har lavet anlæg til Audi der
også skulle være unikt - mildest talt.

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 21-12-06 13:50

<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse

KLIP

>Anlægget i min bil har 8 højttalere og en centerhøjtaler med dsp og
>dolby surround samt en total forstærkning på 225 W og en væld af
>indstillinger.

Ja, jeg synes nu også anlægget i konens S40(n) er fremragende.

Det er Premium med aktiv subwoofer og 13 højtalere i alt.

I min S80 må jeg undvære Dolby Surround og subwoofer, men har aldrig hørt
nogen klage, når jeg har forsøgt at blæse dem ud af potten..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 21-12-06 16:54

> [...]
>
> I min S80 må jeg undvære Dolby Surround og subwoofer, men har aldrig hørt
> nogen klage, når jeg har forsøgt at blæse dem ud af potten..;)

Hvilken årgang er konens ?
Man fristes næsten til at tro, at den jeg har siddet i har en defekt. Det
var virkelig elendigt.

Ejeren har også haft S40 tilbage i 96-99 (den gamle model). Der var det
noget bedre.
Men i den nye (3 uger gammmel) skal der godt med diskant og ingen bass
overhovedet før
det kan bruges til noget som helst. ¨

Mit sammenligningsgrundlad er en A4 fra 2002, med en Blaupunkt HU og med
std. monteret højttalere , KUN
foran. Dette er heller ikke i verdensklasse, men klasser over det i Volvoen.

> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Thomas

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 21-12-06 20:00

> [...]
> std. monteret højttalere , KUN
> foran. Dette er heller ikke i verdensklasse, men klasser over det i

Er det ikke for man forsøger at høre radio med dårlig forbindelse på et godt
anlæg. Slår jeg dolby surround til på en fm-forbindelse kan jeg også blive i
tvivl om det er musik jeg hører.

FM - tror jeg har et frekvensbånd fra 40-60 Hz og op til 12 kHz hvilket
giver en hørbar lydforringelse på et godt anlæg. Specielt bassen ødelægges.
Jeg hører aldrig længere radio når jeg kører. Kun cd og gode mp3 er til at
holde ud til.

MVH Esben

Fra : Mogens...

Dato : 21-12-06 20:05

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> [...]

LOL

Så sku' du høre min Beolit 1000 fra '68 :)

> Jeg hører aldrig længere radio når jeg kører. Kun cd og gode mp3 er til at
> holde ud til.

Rolig nu - det er blot en bilradio. Køw en 6-cylindret Alfa eller en
amerikansk V8'er og du er HELT fri for at tænde anlægget

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 12:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu - det er blot en bilradio. Køw en 6-cylindret Alfa eller en
> amerikansk V8'er og du er HELT fri for at tænde anlægget

Vi kan jo ikke alle sammen sidde med roen ud af vinduet og lytte til
udstødningen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 22-12-06 17:46

> Vi kan jo ikke alle sammen sidde med roen ud af vinduet og lytte til
> udstødningen..

Behøver man heller ikke - motorlyden høres med lukket vindue

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 18:23

KLIP

> Behøver man heller ikke - motorlyden høres med lukket vindue

Sikke en lortekasse, der ikke en gang er ordentlig støjdæmpet..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 22-12-06 18:59

> Sikke en lortekasse, der ikke en gang er ordentlig støjdæmpet..

Du tager fejl - kunder i dén klasse ønsker det sån...

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 19:01

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du tager fejl - kunder i dén klasse ønsker det sån...

Så har de nok mere end én bil (i denne klasse) og denne ene er nok aldeles
lydløs i kabinen....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 22-12-06 19:04

> denne ene er nok aldeles lydløs i kabinen....

Renault Scenic dCi

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 19:22

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Renault Scenic dCi

Det er jo fattigrøvsløsningen og så er den endda en firmabetalt
potte..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 22-12-06 19:24

> Det er jo fattigrøvsløsningen og så er den endda en firmabetalt potte

Jep, jeg er helt klar een af slagsen. En fattigrøv - helt præcist.

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 19:25

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep, jeg er helt klar een af slagsen. En fattigrøv - helt præcist.

I forhold til de af dig tidligere nævnte klasser, ja.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 22-12-06 19:35

> I forhold til de af dig tidligere nævnte klasser, ja.

OK, jeg har ellers ejet begge slags?

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 19:37

KLIP

> OK, jeg har ellers ejet begge slags?

Der er meget, jeg har ejet, men aldrig større 2 eller 3-cifrede
millionbeløb.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-06 20:14

"Esben Juul Sørensen" skriver:

> Er det ikke for man forsøger at høre radio med dårlig forbindelse på et godt
> anlæg.

Radio har vel per definition ikke dårlig forbindelse

> Slår jeg dolby surround til på en fm-forbindelse kan jeg også blive i
> tvivl om det er musik jeg hører.

Det kan jeg godt forstå, da FM radio ikek er kodet i Dolby, derved
bliver det til noget skrammel.

> [...]
> Jeg hører aldrig længere radio når jeg kører. Kun cd og gode mp3 er til at

Øøøøh, prøv lige at spørg i dk.teknik.lyd om frekvensgang på FM radio,
nu du nævner Mp3 er det sku mere destruktivt end en FM sender er, så jeg
tror at du har været plaget af en elendig FM tuner.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 21-12-06 20:33

> Det kan jeg godt forstå, da FM radio ikek er kodet i Dolby, derved
> bliver det til noget skrammel.

Det samme gælder dsp'ens andre muligheder.

> Øøøøh, prøv lige at spørg i dk.teknik.lyd om frekvensgang på FM radio,
> nu du nævner Mp3 er det sku mere destruktivt end en FM sender er, så jeg
> tror at du har været plaget af en elendig FM tuner.

Det kommer da helt an på hvordan du sampler og koder. FM er noget lort og
efter hvad jeg kan forstå er DAB allerede død i DK. Min antenne sidder i
bagruden og den er helt udmærket. Som sagt hører man først lydforskellen når
man har et godt anlæg. Selv cd'ere er himmelvidt forskellige.

VH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-06 20:36

"Esben Juul Sørensen" skriver:

> Det kommer da helt an på hvordan du sampler og koder.

Du skal eddermanme sample højt, bare for at følge med FM.

> FM er noget lort

Sikke en omgang sludder. Du mangler at høre en ordentlig tuner.

> og efter hvad jeg kan forstå er DAB allerede død i DK.

Nix, den lever i bedste velgående og fortsætter minimum 10 år endnu.

Til gengæld er den ringere end FM, hvis vi snakker lydkvalitet.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-06 23:58

> [...]
> noget bedre.
> Men i den nye (3 uger gammmel) skal der godt med diskant og ingen bass

Anlægget i de nye Volvo lastbiler er ihvertfald et temmeligt ringe
foretagende...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 03:35

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Anlægget i de nye Volvo lastbiler er ihvertfald et temmeligt ringe
> foretagende...

Jeg erindrer ikke, du havde noget at udsætte på mit Volvo-anlæg (S80), da du
kørte med til og fra KBH.!

Du var måske bare høflig?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-06 23:24

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg erindrer ikke, du havde noget at udsætte på mit Volvo-anlæg (S80), da
> du kørte med til og fra KBH.!

Nu lyttede vi jo så heller ikke til anlegget, men derimod til stilheden.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 23:58

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 03:33

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken årgang er konens ?

2004/5

> Man fristes næsten til at tro, at den jeg har siddet i har en defekt. Det
> var virkelig elendigt.

Hvis du slår Dolby Surround til, når du hører radio, kan det lyde
skrækkelig.

Der udsendes ikke Dolby Surround på FM..

Jeg lover dig, det spiller og stiller du på den dobbelte eqalizer samt
finder den rette blanding af bas fra subwooferen, er det det bedste anlæg,
jeg til dato har hørt i en potte.

Det kan naturligvis overgås, hvis man bygger et op fra grunden med de bedste
bilstereokomponenter, man kan købe.

Jeg tror, du har været meget uheldig med det anlæg, du har hørt i en Volvo.

Jeg fristes til at spørge Henrik B. (som i dag sælger B&O) om det ikke
spillede rimelig godt i min S80..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 09:47

BJ wrote:

> Hvis du slår Dolby Surround til, når du hører radio, kan det lyde
> skrækkelig.
>
> Der udsendes ikke Dolby Surround på FM..

Jo enkelte steder gør der, http://www.driveinbio.dk/ for eksempel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 11:51

KLIP

> Jo enkelte steder gør der, http://www.driveinbio.dk/ for eksempel.

Kan vi antage, de ikke sender landsdækkende og den omtale lydprøve ikke er
udført der?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 12:05

BJ wrote:

> Kan vi antage, de ikke sender landsdækkende og den omtale lydprøve
> ikke er udført der?

Med meget stor sandsynlighed: Ja.

Mvh.. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 12:13

KLIP

> Med meget stor sandsynlighed: Ja.

Af hjertet tak med Glædelig Jul.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-06 12:17

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> Af hjertet tak med Glædelig Jul.

Det ønske er skam gensidigt!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 01:07

> Jeg fristes til at spørge Henrik B. (som i dag sælger B&O) om det ikke
> spillede rimelig godt i min S80..?

Kan sgutte huske at vi lyttede specielt til det...

Det var vist mest kævlen.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 27-12-06 02:28

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan sgutte huske at vi lyttede specielt til det...
>
> Det var vist mest kævlen.

Det var der også overvejende mest af.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-12-06 23:49

BJ wrote:

> [...]
>
> I min S80 må jeg undvære Dolby Surround og subwoofer, men har aldrig
> hørt nogen klage, når jeg har forsøgt at blæse dem ud af potten..;)

Næh, det bliver vel svært at høre deres protester hvis lydtrykket er højt
nok?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 03:36

KLIP

> Næh, det bliver vel svært at høre deres protester hvis lydtrykket er højt
> nok?

Det kan du jo eks. spørge Henrik B. om.

Han har oplevet mit anlæg i S80.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 22-12-06 10:19

> Du skal eddermanme sample højt, bare for at følge med FM.

Ja man skal vel op i 44.1 kHz som er standard på de fleste cd'er og
standard i alle normale mp3 kodere.

Hvad er spec på FM?

VH EjS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-06 15:04

esben.sorensen@comhem.se skriver:

> Ja man skal vel op i 44.1 kHz som er standard på de fleste cd'er og
> standard i alle normale mp3 kodere.

Nej, 44,1Khz er samplerate på en CD, den kan du ikke sammenligne med
kbit/s i mp3.

En CD på 74 minutter indeholder 650Mbyte data
1 minut CD lyd fylder 650/74 = 8,78 Mbyte
1 sekund CD lyd fylder 8,78/60 = 146Kbyte eller
146*8 = 1,17 Mbit, sltså er mp3 i cd kvalitet = 1170kbit/sekund.
Alt derunder er ren komprimering

> Hvad er spec på FM?

Pilottonen ligger på 19Khz, så vidt jeg husker. Men specs er ikke lige
noget jeg kan huske. Prøv i dk.teknik.lyd, hvis du vil vide det.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 01:06

> Pilottonen ligger på 19Khz, så vidt jeg husker. Men specs er ikke lige
> noget jeg kan huske. Prøv i dk.teknik.lyd, hvis du vil vide det.

Alt over 16 khz skæres brutalt bort...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-06 15:18

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Pilottonen ligger på 19Khz, så vidt jeg husker. Men specs er ikke lige
> noget jeg kan huske. Prøv i dk.teknik.lyd, hvis du vil vide det.

Min nu hedengange Denon TU 550 lover en frekvansgang mellem 20 og 15 Khz
inden for +0,5/-1,5db.