Ødelagt kardan på Kia Carnival
Fra : Søren Hansen

Dato : 19-12-06 23:06

Hej,
Een af "mine" brugere på kiaklub.dk har stillet et spørgsmål, som jeg
kunne forestille mig ikke var et Kia Carnival specifikt problem, så jeg
vil lige stille det her også. Hvis nogen har erfaring for at det ER Kia
specifikt, vil jeg selvfølgelig også gerne høre det.

Citat
Har lige købt en brugt kia Carnival ex, den havde en underlig lyd fra
fortøjet, kørte på værksted hosCar Special Ishøj, og fik konstateret at
den ene manchet var gået løs, og der derfor var kommet vand/snavs i lejet.
Er der andre som har haft lig. problem

Det originale emne kan følges her:
http://kiaklub.dk/viewtopic.php?p=148#148

--
Søren
http://kiaklub.dk/

Fra : EK

Dato : 20-12-06 00:56

Søren Hansen <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:45886243$0$4174$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> den ene manchet var gået løs, og der derfor var kommet vand/snavs i lejet.

Jeg tror ikke det er specifikt problem for Kia Carnival, men mere et
generelt problem.
Til gengæld tror jeg heller ikke det er et leje, men nærmere et knokkelled,
der er røget.

Det har jeg oplevet med en VAG.

Når gummimanchetten er utæt, kommer der uvægerligt vand og snavs ind i det
såkaldte knokkelled og det holder det ikke til ret længe. Knokkeleddene er
ellers meget holdbare, men noget mere følsomme overfor snavs end de
almindelige kardanled (som dog også helst skulle holdes rene og smurte.)
mvh
Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 06:19

Søren Hansen skriver:

> [...]
> den ene manchet var gået løs, og der derfor var kommet vand/snavs i lejet.

Revnede manchetter kommer på alle biler. De ødelægger kardanleddene,
hvis man ikke får det set efter jævnligt. En kollega skal have ny
kardanaksel på sin Passat på den konto....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 20-12-06 18:28

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ene manchet var gået løs, og der derfor var kommet vand/snavs i lejet.

Se evt. også dette man skal være obs på:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/806C1F79-E6F5-408B-842C-DC60C81A9051/0/66.pdf

Mvh
Thomas