Parkeringssensor - usynlig
Fra : Kristoffer Karkov

Dato : 19-12-06 22:51

Er der nogen der har erfaring med følgende:
http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS082005_P-sensor.pdf

Det virker tiltalende med usynlig føler, men jeg er lidt skeptisk mht
hvor meget den kan "se"

Mvh
Kristoffer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-06 22:56

Kristoffer Karkov skriver:

> Det virker tiltalende med usynlig føler, men jeg er lidt skeptisk mht
> hvor meget den kan "se"

Gad vide om den kan detektere en træpæl...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : claus b. p.

Dato : 20-12-06 10:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kristoffer Karkov skriver:

> Gad vide om den kan detektere en træpæl...

Lige min tanke, det elektromagnetiske felt vil muligvis reagere minimalt på
"bløde" objekter. Dvs. alt hvad der ikke er metal. OG da biler idag har
kofangere af kunststof, er spørgsmålet hvor præcis den er ved parkering
mellem biler. Alle de fabriksmonterede jeg har set virker med ultralyd, som
jo er ligeglad med reflektionsmaterialets beskaffenhed. Det lyder ellers som
en god ide, hvis det virker. Hvis nogen har erfaringer eller kan teste det,
ville det være rart at høre resultatet.

/Claus

Fra : Klaus G.

Dato : 20-12-06 15:43

> [...]
> ellers som en god ide, hvis det virker. Hvis nogen har erfaringer eller
> kan teste det, ville det være rart at høre resultatet.
Det er ikke noget problem. Inden man vil parkere, så stiger man lige ud,
bevæbnet med en zink spray, og så markere man lige de ting man ikke vil
ramme :)

Så burde den da hyle? :D

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-12-06 13:15

> [...]
>
> Det virker tiltalende med usynlig føler, men jeg er lidt skeptisk mht hvor

Den burde kunne se rimmeligt meget, da den udsender et magnetfelt, og der
skal ikke meget til at dette påvirkes.

Man kan jo så ikke se hvilken side man er ved køre ind i noget.

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 15:57

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 18:07

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-12-06 00:59

"BJ" <>>og hvad med et anhængertræk ???

Den er der jo når den bliver indkoblet og flytter sig ikke, grunden til at
ikke må komme tættere på dækkende end 20 cm er at disse bevæger sig og det
vil den registrerer.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Henrik

Dato : 20-12-06 16:36

> [...]
> skal ikke meget til at dette påvirkes.
>
> Man kan jo så ikke se hvilken side man er ved køre ind i noget.

Hmm, mon ikke den fungerer ved en kapacitiv kobling til omgivelserne. I
givet fald, vil den kunne se stort set alle objekter hvis bare der
indeholdes vand eller metal i disse.

De kalder det godt nok for en antenne, men mon ikke bare det er i
markedsføringsøjemed?

/Henrik