Radio tænder ikke og fejlmelding i v. dør
Fra : BT

Dato : 19-12-06 16:41

Vores 406 har et underligt problem, som bliver værre og værre.

Når vi start motoren er det ikke altid radio'en er tænder for lyden.
samtidigt melder den at højre dør er åben, selvom den ikke er det.
Men hvis der kommer lyd i radioen så kommer fejlen ikke..

Nogen som kan hjælpe mig med hvad problemet kan være. Ret træls at der ikke
er lyd i bilen

/Brian

Fra : Per O.

Dato : 19-12-06 21:03

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvis der kommer lyd i radioen så kommer fejlen ikke..
>
> Nogen som kan hjælpe mig med hvad problemet kan være. Ret træls at der

du skal bare lære at en fransk bil og elektronik ikke går godt i spænd
sammen. Læs nogle flere tråde her i forum, og du vil opdage at
franskmændene, hvis vi nu skal være flinke, ikke er så gode til elektronik i
biler. Hvis vi skal være ærlige er franskmændene totalt til grin hvad angår
deres elektronik. Det skal være så avanceret og flot og imponerende, og så
virker det bare alt for ofte ikke ordentligt. Franskmændede skulle holde sig
til at lave biler og ikke kørende computere .. for biler kan de godt lave ..
men computere til dem!!!!!!

Efter min mening burde de holde sig til at producere ost og vin samt biler
uden computere!

Ikke at det hjælper på dit problem, men jeg vil tro du har en del i samme
båd i det ganske land. Måske en af dem har fundet løsningen (værkstedet kan
sikkert ikke finde ud af det).

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : BT

Dato : 19-12-06 21:29

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke at det hjælper på dit problem, men jeg vil tro du har en del i samme
> båd i det ganske land. Måske en af dem har fundet løsningen (værkstedet

Jeg vil skam ikke modsige dig. Men min erfaring siger at heller ikke
italiener kan finde ud af det elektroniske.
Har haft Fiat 2 gange nu, inden denne her. Begge købt fra ny. Begge fyldt
med fejl i det elektroniske.
Nu kunne jeg så godt have købt en eller anden bambus-raket. Men når man
samtidig gerne vil have nyere bil og der skal være "rimelig" plads til mine
2 meter er det næsten udelukket..
Og vi vuderede at når der er var solgt så mange 406'er, måtte det være fordi
et var en bil som virkede. Men det ser åbenbart ikke såden ud..

/Brian

Fra : KASO

Dato : 20-12-06 20:49

> [...]
> godt lave .. men computere til dem!!!!!!
>
> Efter min mening burde de holde sig til at producere ost og vin samt biler

Hmm - lad mig se: Bosch/Siemens/Delphi er standardelektronikdelene i de
fleste franske biler af nyere dato - hvilke af disse mærker er franske?

Hovsa - MB og VW plages vist også af elektronikfejl - og Toyota har
offentligt undskyldt de (forholdsvis) mange fejl på deres nyere modeller -
så de må jo også være franske.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-12-06 21:16

KASO wrote:

> Hmm - lad mig se: Bosch/Siemens/Delphi er standardelektronikdelene i
> de fleste franske biler af nyere dato - hvilke af disse mærker er
> franske?

Ledningerne og stikforbindelserne er!

Samt måden ledningerne trækkes, deres længde og måden de bliver aflastet og
afskærmet imod opsprøjt og olie.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-12-06 23:08

BT wrote:

> Vores 406 har et underligt problem, som bliver værre og værre.
>
> Når vi start motoren er det ikke altid radio'en er tænder for lyden.
> samtidigt melder den at højre dør er åben, selvom den ikke er det.

Dvs. at radioen tænder og der er lys i displayet og man kan se hvilken
frekvens radioen modtager, men ingen lyd?

I så fald har jeg en idè.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 06:15

Uffe Ravn skriver:

> Dvs. at radioen tænder og der er lys i displayet og man kan se hvilken
> frekvens radioen modtager, men ingen lyd?
>
> I så fald har jeg en idè.

Kortslutning mellem højttalerkabel og dørkontakt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-12-06 08:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kortslutning mellem højttalerkabel og dørkontakt ?

Jeps, og den ligger sandsynligvis i "slangen" imellem dør og A-stolpe.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BT

Dato : 20-12-06 15:36

> Jeps, og den ligger sandsynligvis i "slangen" imellem dør og A-stolpe.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Jamen så er der ikke andet for, at jeg får åbnet ind til slangen.
Nogen som har en lille ide om hvordan man nemmest kommer ind til det rør.
Synes ikke jeg umiddelbart kan se nogen clips eller lign hvor man kan pille
beklædningen af..

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-12-06 22:51

BT wrote:

> [...]
> Nogen som har en lille ide om hvordan man nemmest kommer ind til det
> rør. Synes ikke jeg umiddelbart kan se nogen clips eller lign hvor

Du svarede egentlig ikke på ovenstående spørgsmål.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BT

Dato : 21-12-06 18:54

> Du svarede egentlig ikke på ovenstående spørgsmål.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Ups. Undskyld.. Men ja. Der er lys i radio, og ifølge displayet kan jeg
skrue op og ned for lyd, og alt det der.
Det er kune lyden som er væk..

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-12-06 21:39

BT wrote:

> Ups. Undskyld.. Men ja. Der er lys i radio, og ifølge displayet kan
> jeg skrue op og ned for lyd, og alt det der.
> Det er kune lyden som er væk..

Jammen så er det jo bare med at komme i gang.

Jeg kan desværre ikke give dig anvisninger i hvordan du aftager
dørbeklædningen, jeg har aldrig pillet i en pegøjt.

Fejlen kan også ligge umidelbart inde i A-stolpen.

Prøv at finde rode lidt med ledningerne for at find ud af hvor fejlen
ligger.

Mvh. Uffe Ravn