Undervognsbehandling Passat 2005 (ny model~
Fra : JMP

Dato : 18-12-06 17:11

Forhandleren sagde til os, da vi, for et år siden, købte den nye Passat, at
vi IKKE må lade den undervognsbehandle! Mange folk har rådet os til at gøre
det, alligevel... Forhandleren siger, at hvis vi lader den behandle, så
bortfalder (rust) garantien! I sidste ende kan det blive et juridisk
spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde os til, hvad vi skal gøre, - og,
Hvorfor!
På forhånd tak! JMP

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-12-06 17:19

"JMP" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> så bortfalder (rust) garantien! I sidste ende kan det blive et juridisk
> spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde os til, hvad vi skal gøre, -

Du kan starte med at læse den garanti de giver samt undtagelserne.
http://www.volkswagen.dk/pdf-files/garanti-reklamation/3_PDF_fil_reklamation_1.pdf

Eneste undtagelse for garantien jeg kan se angående efterfølgende
rustbeskyttelse er følgende

Såfremt gennemtæringsskader

skyldes, at der inden for

garantiperioden er udført

korrosionsbeskyttelsesarbejder på

et ikke-autoriseret Volkswagenværksted,

Jeg ved så ikke hvordan VW vil dokumentere at efterfølgende rustbeskyttelse
ligefrem er skuyld i gennemtæringen.

Mvh Niels

Fra : TDN

Dato : 18-12-06 17:46

> [...]
> så bortfalder (rust) garantien! I sidste ende kan det blive et juridisk
> spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde os til, hvad vi skal gøre, -

Giv den en gang Dinitrol, den er godkendt af VW og er bedst i test:

http://www.dinitrol.dk/

Mvh
Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-12-06 18:05

">> Forhandleren sagde til os, da vi, for et år siden, købte den nye Passat,

> Giv den en gang Dinitrol, den er godkendt af VW og er bedst i test:
>
> http://www.dinitrol.dk/

Så er jeg ikke med, hvad ved du som forhandleren ikke ved?

Niels

Fra : TDN

Dato : 18-12-06 18:29

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ">> Forhandleren sagde til os, da vi, for et år siden, købte den nye
> Passat,

> Så er jeg ikke med, hvad ved du som forhandleren ikke ved?
>
> Niels

Dette åbentbart:

http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=1&lang=da&PHPSESSID=c3c860d6cabe8bde328de623f13c3a75

+ jeg har haft 2 folkevogne som var Dinitrol behandlet.

Det er først hvis der bliver boret i forbindelse med behandlingen af VW vil
afvise ved gennemtæring. Ellers ring dog til importøren.

Mvh
Thomas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-12-06 18:22

JMP wrote:
> [...]
> kan det blive et juridisk spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde
> os til, hvad vi skal gøre, - og, Hvorfor!

Lad den behandle, men bed undervognsbehandleren om at gøre det, uden at bore
huller i bilen.
Jeg arbejder selv et sted, hvor vi behandler en del nye VW, og det er et
krav fra forhandleren, at der ikke bores. Det samme gælder forøvrigt for
både Skoda og Seat, som jo er fra samme koncern.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 20:38

"JMP" <spam@spam.spam> wrote in message
> [...]
> så bortfalder (rust) garantien! I sidste ende kan det blive et juridisk
> spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde os til, hvad vi skal gøre, -

Forhandleren udtaler sig med sin egen bankkonto i tankerne, for jo før din
bil dør, jo før får han dig tilbage i biksen. Forudsat du ikke er klogere
end ham naturligvis, og gennemskuer at han tager r**** på dig...

Selvfølgelig skal din bil ekstrabeskyttes mod det Danske klima - alt andet
er selvmål. Men forhør dig ved importøren, og hvis de fastholder
forhandlerens udsagn, så gå til FDM. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at
man ikke må efterbehandle sit dyrt indkøbte automobil.

Hvilken forhandler er der tale om?

Mvh
Michael

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:47

> [...]

> så bortfalder (rust) garantien! I sidste ende kan det blive et juridisk
> spørgsmål. Er der nogen her, der kan råde os til, hvad vi skal gøre, -

Jeg har en Golf Plus 2006 og har også spurgt meget intenst om jeg nu ikke
bør lade bilen efterbehandle, men svaret var flere gange, at bilen er så
godt behandlet fra fabrikken med helgalvanisering og voksbehandling, så man
bør ikke give den tectyl før værkstedet mener, at det er tiltrængt. Du
kommer jo til server ca. en gang årligt eller senest hvert 2. år og så vil
de også kunne fortælle om bilen trænger til en behandling. Det kan jo være,
at det kun er nødvendigt at tectyl-behandle dele af bunden af bilen.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg sparer det grisere, som det jo trods
alt er at smøre bilen ind i tectyl. Og jeg sparer, at der bores en masse
huller i mine døre og paneler. Og så sparer jeg de mange tusinde kroner, som
tectyl-behandling koster, hvis man gør det f.eks. hvert 2. år i 10-15 år...

-- roland