Prøvetur i Skoda Octacia RS TFSI
Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-12-06 23:34

Hej Alle

I dag havde jeg en dejlig tur i en Octavia RS. Jeg havde lånt den i to
timer af forhandleren og skulle så se hvad det var for en sag.

Turen gik på motorvej, hvor accelerationen ingen endnu ville tage og med
en tungere fod ville kørekortet være i fare i løbet af få sekunders
uopmærksomhed. (Stadig et stort smil)

I byen gjorde bilen sig også godt, men det var mere den faste undervogn
i det små snørklede gader i Århus. Hånden på hjertet, så tror jeg det er
den første Skoda, som folk har gidet at vende sig om efter.

Dog er bilen nok mest for sjov, da undervognen er ganske hård og trækket
brutalt. I hverdagsituationer vil jeg måske foretrækker blød og mildere.

Uha en oplevelse, den kan jeg leve længe på. Jeg kører af og til i en
BMW 750i (ca. 350 hk), men den virker ikke så vild pga. gearkassen og
den bløde undervogn.

Dog havde Skodaen en irriterende ting. Forhandleren kørte normalt i den
og havde sat fartalarmen til 53 km/t, så kan I selv regne ud hvor tit
"bling" lyden kom sammen med en besked ala "Speed limit exceeded".

En bil jeg ikke har råd til, men derfor må man da godt drømme ikke. (Så
venter spændt til på onsdag hvor jeg får min nye OCtavia 2.0 FSI)

Bare lige en godnathistorie herfra.

Mvh

Kasper

Fra : Mogens...

Dato : 17-12-06 23:38

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Uha en oplevelse, den kan jeg leve længe på. Jeg kører af og til i en BMW
> 750i (ca. 350 hk), men den virker ikke så vild pga. gearkassen og den
> bløde undervogn.

Det er vist ikke uden grund, du hedder Kasper Christensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-12-06 07:21

Mogens... skrev:
> "Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist ikke uden grund, du hedder Kasper Christensen

Hvad?

Mvh

Kasper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-12-06 07:34

Kasper Christensen wrote:

> Hvad?

Mogens kan bare ikke tåle kritik af BMW :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-12-06 09:07

> Mogens kan bare ikke tåle kritik af BMW :)

Der er heller ikke rigtig noget at kritisere, bortset fra designet af de nye
modeller.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-12-06 09:20

Kim Frederiksen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45863645$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der er heller ikke rigtig noget at kritisere, bortset fra designet af
> de nye modeller.

Jeg synes de er for dyre at reparere og lave service på og de er ikke
brændstoføkonomiske.

Ups .... det var kritik!

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-12-06 09:51

> Jeg synes de er for dyre at reparere og lave service på

Det forstår jeg ikke, min er da væsentligt billigere end f.eks. japanske
biler. Prøv at kigge på koed.dk og se lidt på reservedelspriserne (de org.
selvfølgelig). Jeg synes altså ikke det er dyrt.

>og de er ikke brændstoføkonomiske.

Nej, ydelse koster som bekendt

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 17:21

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Det forstår jeg ikke...

Nej, men det er fordi, at Per ikke aner, hvad han taler om.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-12-06 19:20

> [...]
> biler. Prøv at kigge på koed.dk og se lidt på reservedelspriserne (de org.
> selvfølgelig). Jeg synes altså ikke det er dyrt.

Jeg ved sgu' ikke med service, men det sker ofte at folk nøjedes med at se
på delenes pris. Hvad med arbejdsløn og hyppigheden af reparationer, de to
faktorer kan godt risikere at gøre en bil der med billige reservedele dyr i
reparationer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 18-12-06 19:34

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg synes de er for dyre at reparere og lave service på og de er ikke
> brændstoføkonomiske.

Brændstoføkonomien fejler da vist ikke noget på BMW, sålænge du ikke
sammenligner med en 1,9 TDI slavegolf.

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-12-06 22:58

On Mon, 18 Dec 2006 19:33:49 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Brændstoføkonomien fejler da vist ikke noget på BMW, sålænge du ikke
>sammenligner med en 1,9 TDI slavegolf.

Det er nu også mit indtryk at BMW har nogle af de mest effektive
benzinmotorer. Og ja, der skal selvfølgelig sammenlignes med lignende
biler! Da Alfa stadig futtede rundt med deres gode gamle V6'er var det
f.eks. påfaldende hvor meget mere en tilsvarende BMW maskine vred ud
af dråberne :)

/Kent Glerup

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:03

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> biler! Da Alfa stadig futtede rundt med deres gode gamle V6'er var det
> f.eks. påfaldende hvor meget mere en tilsvarende BMW maskine vred ud

Jow jow, men pengen var givet godt ud. En Alfa V6 lyder HELT
suveræn og overflødiggør fuldstændig stereoanlæget i bilen. Gjorde
det i alt fald i mine Alfa's med V6 24V-motorer

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-12-06 23:17

On Mon, 18 Dec 2006 22:03:05 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>suveræn og overflødiggør fuldstændig stereoanlæget i bilen. Gjorde
>det i alt fald i mine Alfa's med V6 24V-motorer

Der kan jeg jo så ikke være mere enig!! :)
De ekstra dråber bliver sgu' forvandlet til den sødeste musik

/Kent Glerup

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:21

> Der kan jeg jo så ikke være mere enig!! :)
> De ekstra dråber bliver sgu' forvandlet til den sødeste musik

Min sidste Alfa var en '95 Alfa Romeo 164 Q4 - hentet i Schweiz
og med knap 50.000 km på klokken. At køre med fuld skrue ind
på motorvejen med den bil og accelerer op gennem de 6 tætliggende
gear var en fryd for øregangen. For dælen da - Ferrari go home
Ah den sidste var vist liiige lovlig meget...

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-06 23:25

Mogens... wrote:
> [...]
> gear var en fryd for øregangen. For dælen da - Ferrari go home
> Ah den sidste var vist liiige lovlig meget...

Det kender jeg jo, har jo hentet en 164 Q4 i samme land og kørt hjem uden at
ænde for anlægget, lige som jeg heller ikke havde anlægget kørende i den 147
GTA jeg kørte hjem fra Tyskland forleden

Nogen biler gør det altså helt ondt at aflevere til den nye ejer!

--
John Sahl

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:28

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den 147 GTA jeg kørte hjem fra Tyskland forleden
> Nogen biler gør det altså helt ondt at aflevere til den nye ejer!

Jep, det er jo rigtigt. Så ved du, hvad jeg taler om. Især 164 er
helt fantastisk på motorvejen, og man kører sjældent under 180...

Fra : John Sahl

Dato : 18-12-06 23:47

Mogens... wrote:
> Jep, det er jo rigtigt. Så ved du, hvad jeg taler om. Især 164 er
> helt fantastisk på motorvejen, og man kører sjældent under 180...

Så sandt så sandt, og så lige et lille tryk på knappen der strammer den
elektroniske undervogn op og den er som suget til vejen!

Motormæssigt er de nye GTA'er dog lige en tand bedre, men de mangler
selvfølgelig 4x4

--
John Sahl

Fra : Skinfakse

Dato : 18-12-06 00:03

Jeps... motoren er fantastisk! - Har den selv samme i min Leon TFSI
(selvom den "kun" skulle yde 185hk... men det er vist mest på papiret
og i form af ren marketing! - I virkelighedens verden kan man ikke
rigtigt mærke forskel!)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-06 06:25

Kasper Christensen skriver:

> Dog havde Skodaen en irriterende ting. Forhandleren kørte normalt i den
> og havde sat fartalarmen til 53 km/t, så kan I selv regne ud hvor tit
> "bling" lyden kom sammen med en besked ala "Speed limit exceeded".

Vippe MFD'en om på "speed limit" og trykke OK når bilen holder stille,
så er den væk.

> Bare lige en godnathistorie herfra.

Tak for historien.

Klaus (med firmatouran der også har speed limit.
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Broegger

Dato : 18-12-06 08:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Kasper Christensen skriver:

> Vippe MFD'en om på "speed limit" og trykke OK når bilen holder stille,
> så er den væk.

Den behøver ikke at holde stille. Det er en "toggle". Så første gang man
trykker sætter man hastighedsalarmen, når man trykker igen fjernes
alarmen.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Oh-no

Dato : 19-12-06 14:40

Nå det var måske dig der kom ind på E45 ved Gudenåen omkring kl 16:30 - for
der kom i hvert fald en Octavia "flyvende" indenom mig i accelerationsbanen
Hold op der var "ryk" i den!

Mvh
Henrik