Bil i Tyskland
Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-12-06 18:32

Jeg tror nok at jeg gør det...... Henter min Passat i Tyskland.

Jeg har kigget lidt på nettet og set på nogle stykker osv, det ser helt
fornuftigt ud.

MEN, jeg kan ikke firnde svar på mit spørgsmål vedr vurderingen. Jeg mener
at nogen har fortalt mig at hvis bilen er mere end 7 år gammel, så skal
ekstraudstyret ikke beskattes.

Altså ligger besparelsen i at man får en masse ekstraudstyr til 0
beskatning. Korrekt ???

Hvis nogen ligger inde med gode råd vedr køb af bil i tyskland så sig
endelig frem.

MVH

Thomas

Fra : sailor99

Dato : 16-12-06 19:38

"Thomas Petersen" <t-petersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskatning. Korrekt ???
>
> Hvis nogen ligger inde med gode råd vedr køb af bil i tyskland så sig

Kig lige her, måske du finder hjælp.

Mvh
Georg
http://bilimport.tkrath.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 20:04

> Jeg tror nok at jeg gør det...... Henter min Passat i Tyskland.

Bare nysgerrig, hvilken Passat går du efter og hvad skal du give?

MVH

Bo

Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-12-06 21:46

1,9 TDI stationcar, aut osv ligger mellem 50 - 60000

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 10:36

> 1,9 TDI stationcar, aut osv ligger mellem 50 - 60000

Sådan een har jeg, (årgang 2003 men indreg i 2002) dog ikke aut. og vi skal
nemlig nok sælge den

Hvad ender den op med at koste?

MVH

Bo

Fra : P Kaasing

Dato : 16-12-06 20:33

> [...]
> ekstraudstyret ikke beskattes.
>
> Altså ligger besparelsen i at man får en masse ekstraudstyr til 0

Hej,
jeg har lige netop hentet min første selv importerede bil i Tyskland. Det er
en Golf TDI fra 6/2000 altså ca 5½ år gammel, og den er spækket med
ekstraudstyr, nok ca det samme som du kan finde i en Passat. Jeg blev
"straffet" med 5000kr for det ekstraudstyr der var i min, og de fik næsten
skrevet det hele op
Så selv om bilen ikke helt er 8 år gammel, som vist nok er der hvor det hele
går i nul, så er det altså ikke en formue du kommer af med for udstyret. Det
er værre med kmtallet, min havde kun gået 100kkm og det blev straffet, kan
dog ikke huske med hvor meget.
Iøvrigt så er det rimeligt let at importere selv, men afsæt god tid til det
bureaukratiske system hos told og skat samt motorkontoret, ihverfald hvis
det er Århus du skal ordne det i. Selve papirarbejdet er hurtigt overstået,
men der er lang ventetid hele tiden, og du bliver sendt rundt for at få lov
til at betale afgiften.

Vh

Poul

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-12-06 21:21

P Kaasing wrote:

> [...]
> er hurtigt overstået, men der er lang ventetid hele tiden, og du
> bliver sendt rundt for at få lov til at betale afgiften.

Hvor meget måtte du så spytte i samfundskassen og for hvor mange HK?

--
Per, Esbjerg

Fra : P Kaasing

Dato : 17-12-06 01:16

> Hvor meget måtte du så spytte i samfundskassen og for hvor mange HK?
>
> --
> Per, Esbjerg
90kkr og 90HK

Vh

Poul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-06 08:14

P Kaasing wrote:
> [...]
> er hurtigt overstået, men der er lang ventetid hele tiden, og du
> bliver sendt rundt for at få lov til at betale afgiften.

Kommer an på, hvornår du er der...

Du skal ikke komme torsdag, hvor der er længe åben.

Sidst jeg var der tog det ca. 30 min fra jeg kom, til jeg kørte inkl.
vurdering, betale osv.

Fra : P Kaasing

Dato : 17-12-06 13:08

meddelelse news:4584ee24$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Kommer an på, hvornår du er der...
>
> Du skal ikke komme torsdag, hvor der er længe åben.

Ok, det var netop en torsdag jeg var der, de havde lukket om onsdagen, hvor
jeg også var der.

> Sidst jeg var der tog det ca. 30 min fra jeg kom, til jeg kørte inkl.
> vurdering, betale osv.

Meget hurtigt. Men stadig skulle du vel ind i centeret for at betale, og så
tilbage igen for at vise din kvittering? Kunne de ikke bare selv have en
kasse?

Vh

Poul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-06 14:12

P Kaasing wrote:

> Ok, det var netop en torsdag jeg var der, de havde lukket om
> onsdagen, hvor jeg også var der.

Torsdag er "de privates dag" - det er der os med alm. arbejde kan nå det
efter endt arbejdstid.

> Meget hurtigt. Men stadig skulle du vel ind i centeret for at betale,
> og så tilbage igen for at vise din kvittering?

Vent for at aflevere papirer, vente på afgift, brokke lidt, betale, retur
igen efter papirer.

> Kunne de ikke bare selv have en kasse?

Tjo. Sikkert noget med sikkerhed.

Fra : Karsten7870

Dato : 17-12-06 01:44

Thomas Petersen wrote:
> [...]
> beskatning. Korrekt ???
>
> Hvis nogen ligger inde med gode råd vedr køb af bil i tyskland så sig

Jeg vil føle mig mere tryg ved at købe hos en forhandler, der selv henter
"de rigtige" biler hjem, servicere dem og sælger dem videre synet,
afgiftberigtiget og indregistreret. Prisen var i overensstemmelse med
tilsvarende priser i Tyskland for tilsvarende brugt-biler - når lige der
tages forbehold for de danske afgifter. Dem kan du også få oplyst, så du
faktisk ved lidt hovedregning kan finde ud af, hvad forhandleren tjener, når
alle hans importomk. tages i betragtning.

Købte selv sådan en med de sædvanlige 3 måneders garanti for brugte biler -
og hvor alle - et par oversete småting var rettet promte og uden diskusion.
Desuden var hele historiken fra 1. indregistrering i Tyskland med kopi af
alle serviceregninger påført det aktuelle km-tal, samt ejers navn og
adresse.

Desuden - hø - ved henvendelse til aut. forhandler i DK skulle du blot
oplyse numret på din danske nummerplade, så var den fundet med stelnr.,
schlüselnr., samt bekræftet aut. service. Efter første service har de også
dit navn og adresse. Selvfølgelig heller ingen problemer med at regningen
eftersendt med normal betalingsfrist lb. måned + 15 dage.

Så synes jeg ærlig talt, at livet er for kort til selv at makke med import
etc., og jeg kan stadig dele 2 bajere med ham, der solgte til mig i første
omgang.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Brian

Dato : 17-12-06 11:38

Karsten7870 wrote:

> Så synes jeg ærlig talt, at livet er for kort til selv at makke med
> import etc., og jeg kan stadig dele 2 bajere med ham, der solgte til
> mig i første omgang.

Og hvem var det så, der solgte dig bilen (går ud fra det var et firma) ?

/Brian