XC60
Fra : BJ

Dato : 16-12-06 15:21

Måske man alligevel skal have sig en bybus (på gule plader) i form af en
kommende Volvo XC60:

http://epn.dk/article12505.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 16:45

> Måske man alligevel skal have sig en bybus (på gule plader) i form af en
> kommende Volvo XC60: http://epn.dk/article12505.ece

Hold da helt kæft hvor er den grim

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 17:23

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hold da helt kæft hvor er den grim

Der er jo noget X3 over den..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 17:24

> Der er jo noget X3 over den..;)

Derfor :)
X3 bryder jeg mig ikke om - ser billig ud ift X5...

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 17:27

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Derfor :)
> X3 bryder jeg mig ikke om - ser billig ud ift X5...

Den er et stort uhåndterlig skrummel .... på lige fod med XC90...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-12-06 17:26

> Der er jo noget X3 over den..;)

Nærmere en krydsning mellem en Multipla og en Skoda Roomster....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 17:34

> Nærmere en krydsning mellem en Multipla og en Skoda Roomster....

SÅ er det sgu slemt !

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 17:35

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> SÅ er det sgu slemt !

Her hjælper kun ét...briller eller kontaktlinser !

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 17:37

> Her hjælper kun ét...briller eller kontaktlinser !

Til at sløre blikket? :)

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 17:38

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til at sløre blikket? :)

Det er da vist sløret nok i forvejen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-12-06 20:20

> Her hjælper kun ét...briller eller kontaktlinser !

Hjælper dette da ikke mere?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 20:40

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hjælper dette da ikke mere?

Ikke hvis du smører det i øjnene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 16-12-06 17:44

"BJ" skrev ...
> Måske man alligevel skal have sig en bybus (på gule plader) i form af en
> kommende Volvo XC60:
>
> http://epn.dk/article12505.ece

Ja den ser s*u godt ud bortset fra fronten IMO
Sjove ryglæn, men kan de nakkestøtter mon justeres? Det må man jo formode,
men det ser ikke umiddelbart sådan ud.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 17:46

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sjove ryglæn, men kan de nakkestøtter mon justeres? Det må man jo formode,
> men det ser ikke umiddelbart sådan ud.

Du kan _ikke_ justere nakkestøtterne i en Volvo. De er _ikke_ beregnet til
at sove op af.

Prøv at læse lidt om Volvos (og Saabs) Wiplash Protection.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 16-12-06 18:36

"BJ" skrev ...

> Prøv at læse lidt om Volvos (og Saabs) Wiplash Protection.

Du plejer ikke at være sen til at poste links....
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 19:15

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du plejer ikke at være sen til at poste links....

Jeg hjælper da gerne de ubehjælpsomme.....

http://www.driveandstayalive.com/articles%20and%20topics/safety%20equipment/article_volvo-WHIPS-whiplash-protection-system.htm

http://www.driveandstayalive.com/info%20section/news/individual%20news%20articles/x_041115_volvo_whiplash-protection-benchmark.htm

Enjoy.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 16-12-06 23:42

"BJ" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...
>
> KLIP

> Jeg hjælper da gerne de ubehjælpsomme.....

Og de dovne også, ser jeg.
Det var halvvejs ment som en joke, med hentydning til andre tråde her, men
jeg glemte jo smiley'en. :-/

Jeg har læst, men det undrer mig stadig lidt. Vi er jo ikke alle lige høje
og lige tykke, og vi har også forskellig smag mht. hvor vinklet ryglænet
skal være.
IMO jo mere ryglænet er tilbage, jo mere skal nakkestøtten frem i forhold
til vinklen på ryglænet. Ryggen er i en anden vinkel, men man kigger jo
stadig ud af forruden. Hmmm.
Det må jo virke, på een eller anden snedig facon.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Brian

Dato : 17-12-06 00:00

Niels Pein wrote:

> [...]
> kigger jo stadig ud af forruden. Hmmm.
> Det må jo virke, på een eller anden snedig facon.

Såvidt jeg har læst (vist nok en artikel i Motor?) skal nakkestøtten altid
helt frem i retning af forruden. Højden skal være så dit øre er i niveau med
centrum af nakkestøtten... men det kan man jo så ikke på en Volvo.

Dog er jeg ikke i tvivl om at Volvo's system også virker - det virker bare
lidt dårligere

/Brian

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 00:20

KLIP

> Dog er jeg ikke i tvivl om at Volvo's system også virker - det virker
> bare lidt dårligere

De ved garanteret ikke, hvad de taler om, de Folksam.se folk og alle de
andre testere..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 17-12-06 00:23

BJ wrote:

> De ved garanteret ikke, hvad de taler om, de Folksam.se folk og alle
> de andre testere..;)

De ved ihvertfald ikke mere eller bedre, end den gennemsnitlige skribent her
i gruppen - det er helt sikkert

/Brian

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 00:24

KLIP

> De ved ihvertfald ikke mere eller bedre, end den gennemsnitlige skribent
> her i gruppen - det er helt sikkert

Nemlig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 17-12-06 18:51

"Brian" skrev ...

> Dog er jeg ikke i tvivl om at Volvo's system også virker -
Det er jeg nu heller ikke i tvivl om. Jeg lurer bare på hvordan, og min
spørgeteknik lider af mangler.
--
Hilsen Niels

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:18

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jeg nu heller ikke i tvivl om. Jeg lurer bare på hvordan, og min
> spørgeteknik lider af mangler.

Det bedste ville nu være at kontakte Volvo, Göteborg ... du ved fabrikken.

Jeg er sikker på, de vil sende dig materiale omkring systemet..

Skal du lige for god ordens skyld have et link...?.....:

http://www.volvocars.se/footer/contact/

evt. i DK

http://www.volvocars.dk/footer/contact/

Så er der heller ikke nogen bedrevidende skribenter, der bilder dig noget på
ærmet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 17-12-06 23:28

"BJ" skrev ...

> [...]
>
> http://www.volvocars.dk/footer/contact/
>
> Så er der heller ikke nogen bedrevidende skribenter, der bilder dig noget

He he, thanks.
Jeg spottede bare de smarte hul-i-midten sæder, og så kørte den derfra.
Interessant feature.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 23:46

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg spottede bare de smarte hul-i-midten sæder, og så kørte den derfra.
> Interessant feature.

Husk - Det er en concept car, så vi ved ikke, hvordan den endelige
gadeversions sæder vil være..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 00:27

> [...]

> Chevrolet Nubira 1.8 CDX
> (konens og min nakkestøtte er justeret forskelligt både i højde og vinkel,

Sæt dig ind i en Volvo, så ved du pludselig, hvorfor nakkestøtten ikke skal
justeres..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-12-06 08:01

> Sæt dig ind i en Volvo, så ved du pludselig, hvorfor nakkestøtten ikke
> skal justeres..;)

At de er meget større end andre?

Tricket i de nyere årgange er vel det, at nakkestøtten trækkes
frem i det øjeblik, den skal bruges?

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 13:45

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At de er meget større end andre?

Jep, uanset din højde passer de jo perfekt.

> Tricket i de nyere årgange er vel det, at nakkestøtten trækkes
> frem i det øjeblik, den skal bruges?

Jep.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 17-12-06 18:47

"BJ" skrev ...

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep, uanset din højde passer de jo perfekt.

> Jep.

Aha. Endelig begynder svarene at dukke frem af indlægssværmens tåger.
Jeg spørger jo fordi jeg ikke ved hvordan de fungerer, og havde svært ved at
lure fidusen.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:19

> [...]

> Aha. Endelig begynder svarene at dukke frem af indlægssværmens tåger.
> Jeg spørger jo fordi jeg ikke ved hvordan de fungerer, og havde svært ved

Nu er jeg ikke ansat til at pushe Volvoer ud på det danske marked, men ville
da ikke have noget imod lidt anvisningsprovesion...

Se i øvrigt mit andet svar til dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-12-06 20:21

> men ville da ikke have noget imod lidt anvisningsprovesion...

Du vil næppe blive rig af det

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:25

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du vil næppe blive rig af det

Tjaee .. de har aldrig solgt så mange biler i DK som nu.

Det må skyldes, folk og virksomheder er blevet mere bevidste om
sikkerhed..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-12-06 20:32

> Tjaee .. de har aldrig solgt så mange biler i DK som nu.

Right? - var de glade 850'er år ikke bedre?

> Det må skyldes, folk og virksomheder er blevet mere bevidste om
> sikkerhed..

Sælges bilerne udelukkende på dét?

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:35

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Right? - var de glade 850'er år ikke bedre?

Sikkert og de glade Amazon-år også.

Tingene skal jo gå ned for igen at gå op, da intet vokser ind i himlen..

> Sælges bilerne udelukkende på dét?

Jeg kan ikke rigtig se hvad ellers.

De har nok samme fejl som andre og så er jo som bekendt røvdyre...;-/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 19:14

BJ skriver:

> Prøv at læse lidt om Volvos (og Saabs) Wiplash Protection.

Nu er de jo ikke de eneste der køre med noget sådan. Selv en ganske
almindelig Golf er udstyret med "aktive nakkestøtter".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 19:17

KLIP

> Nu er de jo ikke de eneste der køre med noget sådan. Selv en ganske
> almindelig Golf er udstyret med "aktive nakkestøtter".

Den har jo også sikkerhedsseler...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 19:54

BJ skriver:

> Den har jo også sikkerhedsseler...;)

Også det, men det er altså ikke kun Vølle og SÅB der er "aktive" på
sikkerhedsfronten som du ellers gerne vil gøre det til.

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 20:42

KLIP

> Også det, men det er altså ikke kun Vølle og SÅB der er "aktive" på
> sikkerhedsfronten som du ellers gerne vil gøre det til.

Bestemt ikke, men VW har ikke opfundet en brik i så henseende.

De har det som en enkelt af mine konkolleger på det danske marked.

Han kopier alle vore opfindelser med mere eller mindre held .... så at sige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 22:27

BJ skriver:

> Bestemt ikke, men VW har ikke opfundet en brik i så henseende.

Hvem har da opfundet deres aktive nakkestøtte ?

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 23:06

KLIP

> Hvem har da opfundet deres aktive nakkestøtte ?

De har kopieret hele ideen og ikke sluppet helt så heldig fra det som
originalerne Volvo/Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 07:06

BJ skriver:

> De har kopieret hele ideen og ikke sluppet helt så heldig fra det som
> originalerne Volvo/Saab.

I følge dig....

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 13:45

KLIP

> I følge dig....

Du _vil_ ikke forstå....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 14:02

Specielt for dig Klaus:

http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 20:02

BJ skriver:

> Specielt for dig Klaus:
>
> http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf

Hvor er det der står at VW har kopieret andres teknik ?

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:20

KLIP

> Hvor er det der står at VW har kopieret andres teknik ?

Spørg VW direkte for jeg gider ikke denne "taktik" fra din side.

Systemet er og bliver dårligt i forhold til Volvo og Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 20:35

BJ skriver:

> Spørg VW direkte for jeg gider ikke denne "taktik" fra din side.

Du skriver at VW har kopieret Volvo/SAAB's teknik. Altså kommer du med
en løs påstand det ville da være smart at bevise den......

> Systemet er og bliver dårligt i forhold til Volvo og Saab.

Systemet er ringere end Volvo/SAAB/Renault osv. det er jeg klar over.
Hvordan man vurderer "dårligt" er en smagssag, specielt når man ser
andre mæker få langt ringere resultater end VW, der sådan set kun er
klassificeret 1 trin under "Svenskerne" i deres nyere konstruktioner.

Toyota (og Lexus) falder igennem, Mazda ryger samme tur, BMW ser ikke
for godt ud. Hvordan vil du vurdere disses egenskaber, når du mener at
VW's er "dårlige" ?

Totalt elendige ?

Jaguar er klart på højde med dine "elskede svenskere", prøv at nævn dem
noget mere. Det du har gang i nu minder mest om enøjet forherligelse af
2 svenske fabrikanter.....

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:38

KLIP

> Du skriver at VW har kopieret Volvo/SAAB's teknik. Altså kommer du med
> en løs påstand det ville da være smart at bevise den......

Klaus, inden VW overhovedet anede hvad sikkerhedsseler og WHIPS var, havde
Volvo og Saab installeret det.

Hvad vil du ellers kalde VW´s sikkerhedsseler og WHIPS ... deres helt egen
opfindelse..?..)))

Ringere end mestrenes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 20:46

BJ skriver:

> Klaus, inden VW overhovedet anede hvad sikkerhedsseler og WHIPS var, havde
> Volvo og Saab installeret det.

Åååh, inden Volvo havde seriproduceret sin første bil, havde Ford været
i gang med det i 10 år.

> Hvad vil du ellers kalde VW´s sikkerhedsseler og WHIPS ... deres helt egen
> opfindelse..?..)))

Hvad vil du så kalde Volvos biler ? deres helt egen opfindelse ?

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 20:48

KLIP

> Åååh, inden Volvo havde seriproduceret sin første bil, havde Ford været
> i gang med det i 10 år.

> Hvad vil du så kalde Volvos biler ? deres helt egen opfindelse ?

Hvad har al din udenomssnak med opfindelse af sikkerhedsmæssige
foranstaltninger i biler at skaffe..????

Du kan med rette sige at Herr Otto, Herr Diesel und Herr Wankel er blevet
kopieret siden de opfandt de enkelte motorvarianter.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 21:44

BJ skriver:

> Hvad har al din udenomssnak med opfindelse af sikkerhedsmæssige
> foranstaltninger i biler at skaffe..????

At

1. Hvorfor du mener andre har kopieret Volvo

2. Volvo selv er kopister.

> Du kan med rette sige at Herr Otto, Herr Diesel und Herr Wankel er blevet
> kopieret siden de opfandt de enkelte motorvarianter.....

Nej, det er dig der mener at alt er kopier.

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 21:51

KLIP

> At
>
> 1. Hvorfor du mener andre har kopieret Volvo
>
> 2. Volvo selv er kopister.

> Nej, det er dig der mener at alt er kopier.

Glem det Klaus.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-06 06:19

BJ skriver:

> Glem det Klaus.

Okay BJ.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 16-12-06 18:29

> Måske man alligevel skal have sig en bybus (på gule plader) i form af en
> kommende Volvo XC60:
>
> http://epn.dk/article12505.ece

Jeg har hørt om ny og spændende teknik i samtidig... Bliver sjovt at se hvad
de finder på i den endelige udgave...

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 16-12-06 19:16

KLIP

Fra : Brian

Dato : 17-12-06 15:21

> Måske man alligevel skal have sig en bybus (på gule plader) i form af en
> kommende Volvo XC60:
>
> http://epn.dk/article12505.ece

Det ligner jo en Seat på steroider! Så vil jeg hellere have Seat'en :)

Fra : BJ

Dato : 17-12-06 15:23

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ligner jo en Seat på steroider! Så vil jeg hellere have Seat'en :)

Der er mange potter, jeg gerne ville have..;)

...... men det tillader pladsen i min indkørsel ikke.

Her er kun plads til 3..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~