værditab?
Fra : ___P.Sir

Dato : 13-12-06 18:07

Overvejer at lease en Citroen C-5 gennem Fleggaard. Har et tilbud på 3-år,
men for at regne på det må jeg vide, hvor meget værditab der ville være på
en ny ditto i samme periode, hvis jeg selv købte den ? Hvad er Jeres gæt?
Nypris ca. 300.000,-?
Preben

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-12-06 18:11

On Wed, 13 Dec 2006 18:07:03 +0100, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>en ny ditto i samme periode, hvis jeg selv købte den ? Hvad er Jeres gæt?

De kommer så sandelig an på antal kørte km. Et vildt gæt er 20.000 om
året + 1 kr. pr. kørt km.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-12-06 18:12

> [...]
> en ny ditto i samme periode, hvis jeg selv købte den ? Hvad er Jeres gæt?

Læste et sted, at tommelfingerreglen siger cirka ½ værdi efter 3 år, hvis du
sælger den. Hørte ellers for flere år siden at det var efter 5 år, men det
har måske ændret sig? Eeller er det ved køb af brugt bil hos forhandler, at
man skal regne med at betale det halve af en 3 år gammel bils nyværdi?

Mvh

Emil

Fra : Brian

Dato : 13-12-06 19:40

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> 5 år, men det har måske ændret sig? Eeller er det ved køb af brugt
> bil hos forhandler, at man skal regne med at betale det halve af en 3

Kommer meget an på bilen. Omkring 30% over 3 år, er meget normalt, men en
Citroen C5 smider nok en anelse mere.

/Brian