SMS under kørselen
Fra : Basil

Dato : 13-12-06 17:52

Hej.
Jeg har lige bevæget mig ind gennem Kbh. af Åboulevard i myldretiden.
Hele vejen, ved siden af mig, kører en fyr i en Fiesa mk. 1, som
mangler lygteglasset på den ene baglygte og nummerpladelyset.
På hele turen sidder fyren og skriver og læser sms, og har INGEN
opmærksomhed på trafikken.
Skal/kan man anmelde sådan en, og hvordan dokumenterer man det?
Jeg sad med følelsen af at han og hans bil skal bare væk fra vejene,
men jeg er også en gammel idiot på 34 :oÞ
Kai

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-12-06 17:59

On Wed, 13 Dec 2006 17:51:38 +0100, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>Jeg sad med følelsen af at han og hans bil skal bare væk fra vejene,
>men jeg er også en gammel idiot på 34 :oÞ

Det er fristende at melde disse. Men du ville være mere opmærksom hvis
du passede din egen kørsel

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Basil

Dato : 13-12-06 18:24

Brian B. Christensen forklarede den 13-12-2006:

> Det er fristende at melde disse. Men du ville være mere opmærksom hvis
> du passede din egen kørsel
>
> Mvh. Brian

Det er derfor man har sin co-driver, hun kan bruges til observeringer
mens jeg passer kørselen
Kai

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-12-06 19:01

On Wed, 13 Dec 2006 18:24:28 +0100, Basil

>Det er derfor man har sin co-driver, hun kan bruges til observeringer
>mens jeg passer kørselen

Men så sætter du da hende bare til at tage billeder med
kamera-telefonen mens i kører...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 19:46

føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Mvh
Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-06 19:51

Morten Juel presented the following explanation :
> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Hvad er bedst ?

Dræberbillisten er der fuldstændig ligeglad med de øvrige trafikanter ?
....eller...
Billisten der melder idioten og dermed gør sit til at sikre trafikken ?

Fra : mr j

Dato : 14-12-06 13:26

> Hvad er bedst ?
>
> Dræberbillisten er der fuldstændig ligeglad med de øvrige trafikanter ?
> ...eller...
> Billisten der melder idioten og dermed gør sit til at sikre trafikken ?

overdrivelsen fremmer forståelsen.

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 19:54

> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Ja det siger jeg også. Der sgu da en træls måde at opføre sig på. Hvis
naboen starter bilen i en tolvhestes brandert vil jeg da heller ikke sige
noget til nogen. Så er det bare sort uheld, at der ryger et par små børn
under hans køretur. Skidt med det, bare jeg ikke leger stikker........!!

Det mener du f.... da ikke alvorligt det der, Morten ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : mr j

Dato : 14-12-06 13:24

> [...]
> under hans køretur. Skidt med det, bare jeg ikke leger stikker........!!
>
> Det mener du f.... da ikke alvorligt det der, Morten ?

jo i hans tilfælde gør jeg sq, men en fuld mand, det er tilladt at
stikke....

I sms tilfældet, skal alle kvinder så stikkes for at være kvinder?? den race
har INTET overblik i trafikken..

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-12-06 16:45

mr j wrote:

> jo i hans tilfælde gør jeg sq, men en fuld mand, det er tilladt at
> stikke....

> I sms tilfældet, skal alle kvinder så stikkes for at være kvinder??
> den race har INTET overblik i trafikken..

Hvor gammel er du? Husk inden du svarer at mænd mellem 18-25 er farlige i
trafikken.

Husk at hvis du svarer at du er over 25, så er du i hvert fald ikke
overmoden.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 13-12-06 21:32

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..
>
> Mvh
> Morten

Jeg må også sige, at vores trang til at melde hinanden til højre
og til venstre efterhånden er ved at tage overhånd. Og jeg er altså
aldrig blevet meldt af nogen - og har en ren straffeattest - siger
jeg bare for en god ordens skyld .

Men stikker-mentalitet? Ja, jeg er sgu enig!!

Kent.

Fra : Torben

Dato : 13-12-06 22:19

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Og skal vedkommende hellere pløje andre uskyldige mennesker ned?

mvh
Torben

Fra : Per O.

Dato : 13-12-06 22:59

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..
>
> Mvh
> Morten

Den holdning ligner meget godt holdningen hos hovedparten af de fladpandede
og konfliktsky danskere man oplever på gader og veje. Endelig ikke blande
sig i noget og endelig ikke tage at ansvar! Vorherre bevares for en
mentalitet. Det er den slags ytringer som får mig til at skamme mig over at
være dansk!

Per O.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-12-06 12:27

On Wed, 13 Dec 2006 19:45:48 +0100, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Hvor går grænsen?

I foråret på vej ned af vestmotorvejen (E20) kører der en kassevogn på
gule plader (firmabil, med firmaets navn på) foran os en lørdag
formiddag.

- Han svinger utrolig meget i hastighed (vel mellem 100 og 160).
- Han er flere gange på vej ud i skiftevis midterrabatten og nødspor
så det står bagud med sten og grus.
- Han er flere gange ved at gøre op bag i forankørende i inderbanen
hvorefter han bremser hårdt og så trækker ud foran dem der kører
derude så de må stå på bremsen.

Det observerer man over en strækning på 25 km

Bør man bare lade ham fortsætte og lade som ingenting, eller er det OK
at ringe til politiet?

Vi valgte at ringe til politet - det har jeg aldrig gjort før - men
det var simpelthen bare så sindssygt det dér. De sendte også en
patrulje med det samme, fyren i varevognen opdagede først de blå blink
bag sig efter vel 7-800 meter med 160 nede hvor det er blevet 110
igen.... Flot nok - strisseren holdt jo ellers meget synligt på
tilkørslen hvor enhver der ser sig bare lidt for nok havde lettet
trykket på speederen.

Anyway, så kunne jeg ikke drømme om at ringe fordi jeg ser en SMS'e
under kørsel.

** Lars

Fra : mr j

Dato : 14-12-06 13:26

> Vi valgte at ringe til politet - det har jeg aldrig gjort før - men
> det var simpelthen bare så sindssygt det dér.
>
> Anyway, så kunne jeg ikke drømme om at ringe fordi jeg ser en SMS'e
> under kørsel.

Her er jeg 100% enig, ville også ha ringet ang den varevogn..

Mvh
Morten

Fra : Benny

Dato : 15-12-06 09:46

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> føj for en stikker mentalitet.. siger jeg bare..

Ja du hører ind under fænomenet: Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så
godt.

Meld personen. Det samme gælder selvfølgelig mig hvis jeg laver lort.

Benny

Fra : Janner

Dato : 13-12-06 20:19

Ja skynd dig og melde det ......... størrer kan din fornøjelse blive hvis du
melder dig til hjemme værnet ... ja så får du også en pæn hat .......... Så
det nemmere lege Lauritz betjent. Du kan også bruge dit camo tøj og ligge på
lur og se om naboen får lavet srt arbejde fra en busk i haven......

Ja mulighederne er mange ....... måske en hvid puch maxi med blå blink
,,,,,,, SÅ kunne du pege fingre af de gamle mennesker der går og fumler
....... Mulighederne og underholdnings værdien er uendelig for dem der har en
lille loves lange arm gemt i sig.

/Jan

Fra : Basil

Dato : 13-12-06 20:22

Efter mange tanker skrev Janner:
> [...]
> ...... Mulighederne og underholdnings værdien er uendelig for dem der har en

Du og den anden klovn der svarede i denne tråd har da fået et eller
andet galt i halsen.
Prøv at læs det oprindelige indlæg igen, og kom igen når du har lagt
teenagermentaliteten fra dig.
Kai

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-12-06 21:19

> Du og den anden klovn der svarede i denne tråd har da fået et eller andet
> galt i halsen.
> Prøv at læs det oprindelige indlæg igen, og kom igen når du har lagt
> teenagermentaliteten fra dig.

Hvad har de fået galt i halsen? De påpeger bare at det er
stikker-mentalitet, godt nok lidt malende :)
Der er bagateller, brandteren ville jeg nok også reagere på, men sms-køreren
kan jeg bare ryste hoved af og ikke andet... Der er så mange idioter i den
københavnske trafik, så du ville få travlt med at rapportere/påpege fejl
dagen lang.

Mvh

Emil
Københavner

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 13-12-06 22:02

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sms-køreren kan jeg bare ryste hoved af og ikke andet... Der er så mange
> idioter i den københavnske trafik, så du ville få travlt med at

Hej
Jeg er nok lidt på Emil siden

der er jo ingen som er 100 % perfekte
og desuden hvis vi alle meldte alle for alt hvad der er ulovligt ville vi
kun være to der ikke sad inde

Søren

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 00:59

Søren Jacobsen skrev:
> og desuden hvis vi alle meldte alle for alt hvad der er ulovligt ville vi
> kun være to der ikke sad inde

To?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Per O.

Dato : 13-12-06 23:08

> [...]
> sms-køreren kan jeg bare ryste hoved af og ikke andet... Der er så mange
> idioter i den københavnske trafik, så du ville få travlt med at

det er nok folk med din holding som gør at danskerne er de ringeste
trafikanter nord for afrika. Vi skal da endelig bare gøre som det passer os,
og skide være med at andre måske kunne være i fare som følge af vores
adfærd!
Jeg håber virkelig at det er en som dig der står i vejen for den næste idiot
som vælger at rette opmærksomheden på andet end sin kørsel, og pløjer nogen
ned som følge deraf. Det ville da være retfærdighed så det batter. Det ville
derimod være synd hvis det gik uder over et barn eller en almindelig
fornuftig person, som gerne vil overholde færdselsloven. Men kan de
ligeglade udrydde hinanden ville der endelig være lidt retfærdighed til. Det
er lidt ligesom med rockerkrigen ... så længe de bare udrydder hinanden skal
jeg gerne stå på sidelinien og applaudere!

Per O.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-12-06 01:02

> [...]
> til. Det er lidt ligesom med rockerkrigen ... så længe de bare udrydder
> hinanden skal jeg gerne stå på sidelinien og applaudere!

Jeg siger blot, at vi ikke kan reagere på alt.
Hvis jeg skulle reagere på alt, så ville jeg være gråhåret nu, have mavesår,
kæmpe mobilregning, og nul venner. Eller i hvertfald ikke venner udenfor
politiet...
Og så snakker vi oven i købet kun om trafik-ulovlighederne...

Mvh

Emil

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-12-06 09:10

> Jeg siger blot, at vi ikke kan reagere på alt.
> Hvis jeg skulle reagere på alt, så ville jeg være gråhåret nu

check!

> have mavesår

check!

> kæmpe mobilregning

check!

> nul venner

check!

> Eller i hvertfald ikke venner udenfor politiet...

Vil jeg ikke udtale mig om

> Og så snakker vi oven i købet kun om trafik-ulovlighederne...

Ja, og?

Håber du kan ta' det

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-12-06 21:49

> Håber du kan ta' det

Ja da, der er jo et smiley :)

Fra : Janner

Dato : 14-12-06 17:24

> [...]
> galt i halsen.
> Prøv at læs det oprindelige indlæg igen, og kom igen når du har lagt

Vi skal sgu tilbage i 80'er for at jeg var teenager ..... om man bliver en
voksen og mavesur jens betjent som dig når man bliver rigtig voksen skal jeg
lade være usagt. I mit indlæg kommenterede jeg ikke hvad der var rigtigt
eller forkert ......... men hverken dig eller dine mace sure opstød gør dig
til lovens forlængede arm ... Det er jeg ked af sige .........

Så der er vist ingen vej tilbage for dig til at blive en af de nye stikkere
der holder øje med at vi andre KLOVNE opfører os i tråd med lov og ret

Jesus hader folk uden humor men jeg fik da et billigt grin

/Jan

Fra : Basil

Dato : 14-12-06 17:58

Janner:

> [...]
> der holder øje med at vi andre KLOVNE opfører os i tråd med lov og ret
>
> Jesus hader folk uden humor men jeg fik da et billigt grin

Det var godt.
Når du har grinet færdig, så prøv at læs det oprindelige indlæg igen.

Citat: Skal/kan man anmelde sådan en, og hvordan dokumenterer man det?

Det var det spørgsmålet gik ud på, altså om man skal anmelde sådan
noget, om man kan anmelde sådan noget og om hvordan man dokumenterer
det, ikke om jeg legede betjent, spillede banjo, eller andre ting
Kai

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-06 21:47

Morten Juel wrote:
> føj for en stikker mentalitet..

Jeg har øjensynligt et moralsk vakuum da jeg på ingen måde kan se
hvad der er galt i at melde en person der bevidst foretager sig noget
der sætter egen og andres liv og lemmer på spil.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 13-12-06 21:55

Basil (Kunta@starmail.invalid.co.za) kradsede følgende besked i
<mn.6c2f7d6c81779500.52736@starmail.invalid.co.za>

> .... Åboulevard i myldretiden........
> På hele turen sidder fyren og skriver og læser sms, og har INGEN
> opmærksomhed på trafikken.

> Skal/kan man anmelde sådan en, og hvordan dokumenterer man det?

Helt ærligt - hvis han kan køre gennem københavns centrum i myldretiden UDEN
opmærksomheden på trafikken, så fortjener han sgu en plads i Guinness
rekordbog.
Kan det tænkes at du overdriver en kende

--
Mvh. John

Fra : mr j

Dato : 14-12-06 13:28

> [...]
> rekordbog.
> Kan det tænkes at du overdriver en kende

hehe

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-12-06 08:23

Basil wrote:
> Hej.

> Skal/kan man anmelde sådan en, og hvordan dokumenterer man det?

Det hjælper dig ikke at anmelde det. Det er ikke alvorligt nok til at
politiet vil køre ekstra km for at få fat i lovovertræderen. Overtrædelsen
er ikke alvorlig nok.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-06 11:06

Per O. wrote:
> [...]
> sig i noget og endelig ikke tage at ansvar! Vorherre bevares for en
> mentalitet. Det er den slags ytringer som får mig til at skamme mig over at

X2

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 18:20

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal/kan man anmelde sådan en, og hvordan dokumenterer man det?
> Jeg sad med følelsen af at han og hans bil skal bare væk fra vejene, men

hmm, ret beset så tror jeg de fleste har talt i mobiltelefon (ikke håndfri)
eller læst/sendt sms under kørsel. De færreste vil nok stå offentligt frem
fordi det næsten sidestilles med sprutkørsel og des lige.
Jeg kan sige så meget at jeg har oplevet TALRIGE eksempler på folk der
stadig taler i mobil eller sender sms....ja selv taxa-chaufører gør det,
nogen af de gange jeg har siddet i et sådant køretøj.
Andre gange har jeg kørt med venner der har siddet og gnasket pizza eller
McDonalds junkfood under kørslen.
Det må også være svært at argumentere for at kopholderne har en berettigelse
i en bil da føreren sansynligvis også kan finde på at drikke under kørslen.
Alt dette mener jeg ganske seriøst kan 100% sidestilles med de personer som
placerer børnestolen på passagersædet således at man bedre kan passe den
lille under kørslen osv.

De fleste ved hvad er rigtig og forkert, men jeg tror ikke man kan opdrage
folk alligevel.

Vores opførsel er et "godt" billede af det vi ser i trafikken hver dag.

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 14-12-06 22:10

Tom:
> [...]
> folk alligevel.
>
> Vores opførsel er et "godt" billede af det vi ser i trafikken hver dag.

Hej Tom.
Det har du vist ret i.
Jeg burde komme lidt mere ud
Kai

Fra : www.netink.dk

Dato : 17-12-06 17:11

Hesja

> [...]
>Jeg sad med følelsen af at han og hans bil skal bare væk fra vejene,
>men jeg er også en gammel idiot på 34 :oÞ

Det får du ikke noget ud af - det er faktisk ikke, som loven er i dag
- ulovligt at SMS´e under kørslen
Det er kun ulovligt at tale.

Jeg er selv blevet pure frikendt i retten pga. en påstående betjent
der mente det modsatte !

Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-06 09:39

"www.netink.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - ulovligt at SMS´e under kørslen
> Det er kun ulovligt at tale.
>
> Jeg er selv blevet pure frikendt i retten pga. en påstående betjent

Kan vi ikke få dokumentation for det?
Gerne henvisning til en dom.

--
mvh Uffe