Forskel BMW 528i / 540i kabinestørrelse ?
Fra : Jamen dog

Dato : 12-12-06 23:49

Så lige et par amerikanske test af BMW 528i & 540i.

Der hvor de testede 528i nævnte de, at bagsæderne kun var beregnet til to
voksne og der kunne så til nøds klemmes en treidie person mellem dem.

I testen af BMW 540i , samme årgang (97) ,samme sted , skriver de ,at der
er god plads til tre voksne bagi ! ?
Hvad skal man snart tro på ? Har de ikke samme karrosseri de to modeller
eller følger jeg bare ikke godt nok med ? Det sidste er nok tilfældet ! :)

Mvh.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-12-06 00:17

"Jamen dog" <stenvej@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> I testen af BMW 540i , samme årgang (97) ,samme sted , skriver de ,at
> der er god plads til tre voksne bagi ! ?

Uden at jeg overhovedet er sikker, så kunne det skyldes at BMW i USA
leverede et udstyrstrin kaldet "Sport". Måske indbefattede det skålformede
sportssæder til 2, bagi. Den testede 528i var så en "Sport" mens 540'eren
ikke var. Bare en tanke...

Fra : Jamen dog

Dato : 13-12-06 00:27

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sportssæder til 2, bagi. Den testede 528i var så en "Sport" mens 540'eren

Hvad med her i DK? Er der forskel i kabinestørrelse mellem en 528i og en
540i ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-12-06 00:48

> Hvad med her i DK? Er der forskel i kabinestørrelse mellem en 528i og
> en 540i ?

Nej.

Fra : Jamen dog

Dato : 13-12-06 01:57

> "Jamen dog" <stenvej@gmail.com> wrote in

> Nej.

Er det virkelig så slemt at tre voksne ikke kan være på bagsædet ?

Fra : Mogens...

Dato : 13-12-06 06:54

"Jamen dog" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig så slemt at tre voksne ikke kan være på bagsædet ?

Der kan være 3 voksne på bagsædet, men det er ikke spændende
at køre til Spanien på den måde...

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-12-06 15:55

Jamen dog skrev:

> Er det virkelig så slemt at tre voksne ikke kan være på bagsædet ?

Mon ikke tre voksne fylder mere i USA end her i Danmark?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-12-06 19:51

> [...]
> Hvad skal man snart tro på ? Har de ikke samme karrosseri de to modeller
> eller følger jeg bare ikke godt nok med ? Det sidste er nok tilfældet !

Hej

Karrosseriet er det samme !

Kabinen er (kan være) den samme - begge modeller kan have diverse
sportssæder, men det er altså ikke rigtigt noget der stjæler plads - måske
lige bortset fra M5-bagsædet som er lidt mere skåle-formet - men benplads
osv. er den samme

Jeg er selv 2 meter og "godt polstret" - med sædet HELT tilbage, så har jeg
MASSER af plads - gentager, masser - og min kone som er nogenlunde
almindelig (rent bygningsmæssigt kan snildt sidde på bagsædet bag mig.

Motormæssigt er der naturligvis en del forskel på de 2 modeller - til
540'erns
fordel - men kommer det til forsikring, driftsikkerhed, benzinforbrug og
reservedelspriser så vinder 528i'ern klart

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i StepTronic
Toyota Previa 2.4i