/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ældre VDO fartpilot
Fra : Jens Arnfast


Dato : 12-12-06 22:03

Hep,

da min far ryddede op i sin garage fandt han en gammel VDO fartpilot
(VDO Tempostat fra '97) fra en tidligere bil.

Da min bil er en herlig Golf 2 med automatgear ville det jo være fint
hvis VDO'en kunne monteres heri

Der mangler stumper til kabeltrækket fra servoen og vigtigst -
pulsgiveren til speedokablet.

Men, før jeg kaster penge efter reservedele ville jeg jo gerne vide om
servo og kontrolenhed stadig fungerer - er der nogen som har tips &
tricks til at kontrollere dette?

--
-jens

 
 
Per Henneberg Kriste~ (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 13-12-06 02:19

Jens Arnfast wrote:
> Hep,

> da min far ryddede op i sin garage fandt han en gammel VDO fartpilot
> (VDO Tempostat fra '97) fra en tidligere bil.
>
> Da min bil er en herlig Golf 2 med automatgear ville det jo være fint
> hvis VDO'en kunne monteres heri
>
> Der mangler stumper til kabeltrækket fra servoen og vigtigst -
> pulsgiveren til speedokablet.
>
> Men, før jeg kaster penge efter reservedele ville jeg jo gerne vide om
> servo og kontrolenhed stadig fungerer - er der nogen som har tips &
> tricks til at kontrollere dette?

Jeg har haft en VDO fartpilot i min gamle Golf II. Der var en del problemer
med at få kontrolenheden til at holde til trods for at den var anbragt inde
i bilen under instrumentbrædtet.

En der har ligget og lagt i en garage ... kan den skilles ad, så du kan se
hvordan den ser ud indeni?

--
Per, Esbjerg



Jens Arnfast (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-12-06 16:41

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg har haft en VDO fartpilot i min gamle Golf II. Der var en del problemer
> med at få kontrolenheden til at holde til trods for at den var anbragt inde
> i bilen under instrumentbrædtet.

Holde farten eller bare holde? :)

> En der har ligget og lagt i en garage ... kan den skilles ad, så du kan se
> hvordan den ser ud indeni?

VDO'en ser fin og lakeret ud indeni.

--
-jens

Per Henneberg Kriste~ (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 13-12-06 16:49

Jens Arnfast wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Jeg har haft en VDO fartpilot i min gamle Golf II. Der var en del
>> problemer med at få kontrolenheden til at holde til trods for at den
>> var anbragt inde i bilen under instrumentbrædtet.
>
> Holde farten eller bare holde? :)

Holde :)

Jeg fik den skiftet et par gange for at undgå uregelmæssigheder i
holdningen.

Fartholdningen :)

--
Per, Esbjerg



Jens Arnfast (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-12-06 17:11

Per Henneberg Kristensen wrote:
>>Holde farten eller bare holde? :)
> Holde :)

Ok, træls[tm].

Jeg tror de sørgelige rester ryger ud - kigger lidt efter en AP500
istedet, den ser jo temmelig fornuftigt ud.

--
-jens

Morten Fruergaard (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-12-06 17:43

Jens Arnfast wrote:
> Hep,
>
> da min far ryddede op i sin garage fandt han en gammel VDO fartpilot
> (VDO Tempostat fra '97) fra en tidligere bil.
>
> Da min bil er en herlig Golf 2 med automatgear ville det jo være fint
> hvis VDO'en kunne monteres heri
>
> Der mangler stumper til kabeltrækket fra servoen og vigtigst -
> pulsgiveren til speedokablet.
>
> Men, før jeg kaster penge efter reservedele ville jeg jo gerne vide om
> servo og kontrolenhed stadig fungerer - er der nogen som har tips &
> tricks til at kontrollere dette?


Prøv evt. at tage fat i http://www.vdo-instrumenter.dk/.
De har lige testet min fartpilot for mig...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Jens Arnfast (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-12-06 18:28

Morten Fruergaard wrote:
> Prøv evt. at tage fat i http://www.vdo-instrumenter.dk/.
> De har lige testet min fartpilot for mig...

Det var da en mulighed - bare en lang tur derover

Bosch i Egå (hvor den i sin tid er købt og monteret (flere gange)) ville
helst ikke røre den med en ildtang :-/

--
-jens

Morten Fruergaard (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-12-06 20:29

Jens Arnfast wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>> Prøv evt. at tage fat i http://www.vdo-instrumenter.dk/.
>> De har lige testet min fartpilot for mig...
>
> Det var da en mulighed - bare en lang tur derover
>
> Bosch i Egå (hvor den i sin tid er købt og monteret (flere gange))
> ville helst ikke røre den med en ildtang :-/

Jeg sendte mig til dem...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



[6705] Jesper Sørens~ (13-12-2006)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 13-12-06 20:45

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse...
>> Bosch i Egå (hvor den i sin tid er købt og monteret (flere gange))
>> ville helst ikke røre den med en ildtang :-/
>
> Jeg sendte mig til dem...

Det lyder ubehageligt... c",)

Stakkels postbud

/J, som håber at Morten kan klare et godt grin...



Morten Fruergaard (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-12-06 21:09

[6705] Jesper Sørensen wrote:
>> Jeg sendte mig til dem...
>
> Det lyder ubehageligt... c",)
>
> Stakkels postbud
>
> /J, som håber at Morten kan klare et godt grin...

Jep.

Rettelse:
Jeg sendte den til dem...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Jens Arnfast (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 13-12-06 22:06

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg sendte mig til dem...

Det var jo da en mulighed, omend sådan en servo vejer en sjat - giver
dem ihvertfald et kald i morgen, så må vi se.

Bonus spørgsmål, golfen har automagisk gear - skal fartpilotens servo
trække direkte på karburatoren, eller skal den trække på gearkassen (som
så trækker i karburatoren)?

--
-jens

Leif Neland (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 15-01-07 09:07


"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:45806B3E.9050104@fabel.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
> > Jeg sendte mig til dem...
>
> Det var jo da en mulighed, omend sådan en servo vejer en sjat - giver
> dem ihvertfald et kald i morgen, så må vi se.
>
> Bonus spørgsmål, golfen har automagisk gear - skal fartpilotens servo
> trække direkte på karburatoren, eller skal den trække på gearkassen (som
> så trækker i karburatoren)?

Fartpiloten skal da ikke skifte gear for dig !?!?

Den skal bare træde på sømmet for dig.

Så hvad skulle den have at gøre på gearkassen?

Med mindre jeg da har misforstået noget totalt...

Leif



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste