Åbne nummerpladeramme?
Fra : P Kaasing

Dato : 12-12-06 10:29

Hej

Hvordan åbner man den rame som nummerpladerne sidder i? Det er en tysk
nummerpladeramme, modsat de danske jeg kender, hvor der er nogle stifte som
man skal tage ud, kan jeg ikke åbne disse.
Rammen er delt på langs, og nederst i den øverste halvdel af rammen, er der
i begge sider to aflange huller, hvor man sikkert kan komme et special
værktøj i og åbne. Jeg har ikke dette værktøj, men har prøvet mig frem med
to skruetrækkere, uden held. Kan nogen herinde hjælpe?
Skal til syn og toldsyn senere i dag, og have danske nr plader på

Vh
Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 12-12-06 11:36

Jeg har postet et billede af rammen i dk.binaer.motor

Vh

Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 12-12-06 11:47

Nå, det er vist lige meget, det lader til at de tyske og danske nummerplader
ikke er samme størrelse, så rammen passer ikke alligevel.

Vh

Poul

Fra : Mogens...

Dato : 12-12-06 17:58

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, det er vist lige meget, det lader til at de tyske og danske
> nummerplader ikke er samme størrelse, så rammen passer ikke alligevel.

Ja, de har ikke samme størrelse. Men man filer den da blot til...

Forneden på nr. pladen er der2 aflange huller. Du sætter en skrue-
trækker i hullet og vipper palen til side således, at pladen kan åbnes.

Fra : P Kaasing

Dato : 12-12-06 18:07

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, de har ikke samme størrelse. Men man filer den da blot til...
>
> Forneden på nr. pladen er der2 aflange huller. Du sætter en skrue-
> trækker i hullet og vipper palen til side således, at pladen kan åbnes.
Ja, tak for svaret. Jeg ringede til SMC i Århus, og de var så flinke at
forære mig to rammer der passer uden at pladerne skal files til. Vil da ikke
file i de to plader der koster ca 50.000kr pr stk.

Vh

Poul

Fra : Mogens...

Dato : 12-12-06 18:55

> Ja, tak for svaret. Jeg ringede til SMC i Århus, og de var så flinke at
> forære mig to rammer der passer uden at pladerne skal files til. Vil da
> ikke file i de to plader der koster ca 50.000kr pr stk.

Rammerne - ikke nr. pladerne - filer du i