Salg af privat bil - formaliteter?
Fra : funkpost

Dato : 12-12-06 00:29

Hejsa

Jeg har netop købt en ny bil, og står overfor at skulle sælge min
gamle - privat. Når jeg nu står med en køber, hvad gør jeg så rent
praktisk? Bilen skal jo skifte ejer, og der må vel ligge lidt
papirarbejde foran, eller hvad?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Martin Bak

Dato : 12-12-06 00:42

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tjoh. Men meget lidt. Køber skal med registreringsattesten skaffe sig et
forsikringsbevis hos et forsikringsselskab, og derefter henvende sig på
motorkontoret for at få den omregistreret.
Herefter går alt helt af sig selv. Du får tilbagebetaling af den for meget
indbetalte vægtafgift og forsikring, og køber får opkrævninger.

Martin

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-12-06 00:53

> [...]
>gamle - privat. Når jeg nu står med en køber, hvad gør jeg så rent
>praktisk? Bilen skal jo skifte ejer, og der må vel ligge lidt

Hej Gunner.

Da jeg solgte min gamle bil, havde jeg udskrevet en slutseddel fra
bilbassen, og jeg havde sagt til køber at enten var det kontanter 70 kkr
eller en noteret check fra banken.
Derefter tog vi ned på motorkontoret hvor vi omregistrerede bilen i hans
navn, husk en forsikrings seddel fra hans kommende selskab.
Så sagde vi farvel og det var det sidste jeg så til den bil.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Anders Majland

Dato : 12-12-06 11:38

> Derefter tog vi ned på motorkontoret hvor vi omregistrerede bilen i hans
> navn, husk en forsikrings seddel fra hans kommende selskab.

Hvis det er en billig bil som køberen måske ikke vil ofre kasko på er der en
ikke ubetydelig risiko for at køber "glemmer" at omregistrere - Det giver en
masse bøvl for sælger ....

Derfor er det en rigtig god ide omregistrere i fællesskab - eller evt
tilbyde køber at gøre det for ham hvis han kommer med en forsikringsseddel
(og have hentet en blanket i forvejen han kan skrive under på.)

Fra : funkpost

Dato : 12-12-06 12:35

> Derfor er det en rigtig god ide omregistrere i fællesskab - eller evt
> tilbyde køber at gøre det for ham hvis han kommer med en forsikringsseddel
> (og have hentet en blanket i forvejen han kan skrive under på.)

Koster denne omregistrering noget?

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Bak

Dato : 12-12-06 12:37

> [...]
> tilbyde køber at gøre det for ham hvis han kommer med en forsikringsseddel
> (og have hentet en blanket i forvejen han kan skrive under på.)

Ja, den koster 380 kroner.

Martin