Mondeo v6 opgradering til st200
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 20:46

Hej
Jeg mener at kunne huske, at Tom ved flere lejligheder har skrevet at, det
er nemt læs. billigt at gå fra de 170 hk til 200hk som en st 200 har.
Jeg har googlet lidt rundt men kan ikke finde "opskriften" nogle ideer ?

Mvh Ove

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 23:31

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nemt læs. billigt at gå fra de 170 hk til 200hk som en st 200 har.
> Jeg har googlet lidt rundt men kan ikke finde "opskriften" nogle ideer ?

Der er tale om et andet topstykke med polerede porte, andre ventiler, andre
stempler, større gasspjæld, anden ECU programmering, anden knast, nyt
udstødningssystem.
Desuden er det ikke lovligt da den bryder 20% grænsen med 1 heste.

--
Tom

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 12-12-06 13:13

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> nyt udstødningssystem.
> Desuden er det ikke lovligt da den bryder 20% grænsen med 1 heste.

Ja, det lyder jo nemt og billigt :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 18:14

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ja, det lyder jo nemt og billigt :)

Åh ja og så benytter ventilerne faktisk teknologi udviklet fra
rumfarsindustrien )

At 30% af alle motorer så går i stykker før tid er en hemmelighed som er de
færreste bekendt

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-12-06 11:58

Tom skrev:

> At 30% af alle motorer så går i stykker før tid er en hemmelighed som er de
> færreste bekendt
>
> --
> Tom

Ok ja det var da en hemmelighed, hva er det så der går i stykker på de
30% ?? og hva er "før tid" ??

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 18:27

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Ok ja det var da en hemmelighed, hva er det så der går i stykker på de 30%
> ?? og hva er "før tid" ??

Jeg har gennem ca. 1 år fulgt ganske nøje med i salget af Mondeo ST og har
derfor er klart billede af at det ca. er 30% som har fået skiftet motoren
inden bilen har nået 200.000 Km. Hvorfor de er blevet skiftet ved jeg
desværre ikke, men det er ret påfaldende at jeg har set så mange. Det ser ud
som om det ikke omfatter den alm V6 men det er ret almindeligt at læse om
motorudskiftning på ST'en. Jeg tror Ford holder kortene tæt til kroppen og
da der kun er lavet 5.000 stk af denne model, så råber bilorganisationer
næppe ret højt om det

--
Tom