Forbrug mercedes CDi
Fra : Per Sørensen

Dato : 11-12-06 20:15

Er der nogle her i gruppen der har erfaring med hvor langt en mercedes E270
(2004) W211 kører på en litter af de dyre oliedråber?

Jeg har fabriksopgivelsen, men vil gerne høre erfaringen fra en (ole?) som
er velbevandret i sådan en bil. (og JA jeg ved at der er forskel på hvordan
man kører sådan en bil - men den skal jo ikke køre streetrace.....)

mvh Per

Fra : Brian

Dato : 11-12-06 21:40

"Per Sørensen" <mit_fornavn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er velbevandret i sådan en bil. (og JA jeg ved at der er forskel på
> hvordan man kører sådan en bil - men den skal jo ikke køre

Mercedes er jo manges øjne lig Taxa, så måske du kunne ringe til et selskab
og spørge her?

Fra : claus b. p.

Dato : 12-12-06 00:23

"Per Sørensen" <mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in message
> [...]
> er velbevandret i sådan en bil. (og JA jeg ved at der er forskel på
> hvordan man kører sådan en bil - men den skal jo ikke køre

Jeg kan fortælle at en E220CDI / 210 stationcar aut. (143hk) ruller
12-13km/l i blandet snit. Sjældent meget mere, og sjældent meget mindre. Men
dog med fordel ved varmt vejr frem for koldt. Det gør sikkert ikke den helt
store forskel med 270'eren, det er jo de samme 1600kg den skal flytte. Hvis
du vil køre økonomisk så køb en Polo.

/Claus

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 12-12-06 23:02

> [...]
> helt store forskel med 270'eren, det er jo de samme 1600kg den skal
> flytte. Hvis du vil køre økonomisk så køb en Polo.

Forstår jeg ikke. Jeg har en 220Cdi fra 2002 der er chippet fra 143 > ca
180 HK. På de sidste 5000 km. har den brugt 5.9 liter pr. 100 km. Lidt
hovedregning... og jeg frem til 16.95 km/l. Jeg kører ikke råddent, men på
motorvejen ligger den med 140-150 så det er da et meget pænt tal.

Jeg har en kollega der har en MB300 fra 1998. Han kan ikke presse den over
12-13 på literen. Om det var CDi elle TD man lavede i 1998 ved jeg ikke, men
det skal siges at han ikke sparer på kræfterne, og den har jo også lige en 6
cyl. motor mod mine sølle 4.

Mvh

Jasper

Fra : claus b. p.

Dato : 12-12-06 23:21

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in message

> [...]
> 12-13 på literen. Om det var CDi elle TD man lavede i 1998 ved jeg ikke,
> men det skal siges at han ikke sparer på kræfterne, og den har jo også

Hvis det er den normale type chip, der indsættes i forbindelsen til
trykmåleren på railen, så hæver den trykket med ca. 20%. Det betyder at der
fyres 20% mere brændstof af, ifh.t. hvad computeren siger. Så er du nede på
mere rimelige 14,5 km/l. Regn selv efter næste gang du tanker. Jeg kan lige
tilføje at min er en st.car. En sedan med manuelt gear kan sikkert godt
holde 15 eller mere. Hvis jeg udelukkende kørte lange ture kunne jeg også
komme højere op. Og jeg kører ikke råddent, men heller ikke med
fløjlshandsker.

/Claus

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-12-06 01:10

> [...]
> er velbevandret i sådan en bil. (og JA jeg ved at der er forskel på
> hvordan man kører sådan en bil - men den skal jo ikke køre

Det kommer som du selv antyder helt an på hvordan du vipper med højrefoden
(og hvor meget læs der er på)
Regn med ca 13-15 km/l på lange stræk med samme hastighed og 10-11 km/l i
blandet bykørsel.
Har ikke selv så meget erfaring med 270'eren så jeg har haft fat i en
kollega (der kører ret pænt).
Tallene er fra ham, og ligner forøvrigt meget godt dem jeg har fra min egen
320'er (W210). Min er nok en smule mere forslugen - ikke meget - men det er
min egen skyld

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved