Opdatering af w2k/NT tid ved logon
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 28-06-01 16:59

Hej

Er der en der kan hjælpe med hvordan jeg får tiden opdateret når jeg logger
på ?
På vores netværk er der en NT som PDC. Jeg ville gerne have opdateret tiden
på denne PC fra en Win98 PC der har et atomur tilsluttet.
Ligeså w2k klienterne skulle gerne opdateres ved logon.
(w9x PC'erne bliver stillet ved hjælp af et lille program,
men det virker ikke på NT/w2k)
Der køres envidere med logonscripts og brugerprofiler.

Jeg troede jeg kunne opsætte en time-server ved i DHCP scopet
at tilføje "Time-server" til egenskaberne for IP'en til den maskine der har
uret på,
men når kommandoen NET TIME køres, kan den ikke finde nogen time-server

--
Morten Hansen
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-06-01 17:41

Hej Morten

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse news:9hfk74$5bo$1@news.inet.tele.dk...
> [...]

> uret på,
> men når kommandoen NET TIME køres, kan den ikke finde nogen time-server

Har du prøvet
net time \\win98pc /set /yes
?

Normalt vil jeg foreslå at få atomuret på din PDC og så lade øvrige maskiner
opdatere derfra i loginscript. Hvis du konverterer til Windows 2000 på serverne
skal din PDC alligevel Authorativ Timeserver.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 28-06-01 18:10

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> Hej Morten
>

> Har du prøvet
> net time \\win98pc /set /yes

Ja nu
og guess what - det virkede s..
(kommer sek. med også ?....det skriver den ikke noget om )
tiden på PDC'en skiftede dog først da jeg klikkede på uret ?! ...
Så skal jeg bare ha' det ind i scriptet - det klarer vi nok

Jeg takker mange gange !
Ved du også hvordan jeg låser så klienterne ikke kan stille tiden ?
(jeg checker lige system policy editoren imens )

> Normalt vil jeg foreslå at få atomuret på din PDC

Jo - men det virker kun til Win98 (jeg havde "kun" en PC dengang...)

--
Morten Hansen
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-06-01 13:46

Hej Morten

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse news:9hfoit$t$1@news.inet.tele.dk...

> Ja nu
> og guess what - det virkede s..

Fint (det tænkte jeg nok

> (kommer sek. med også ?....det skriver den ikke noget om )

Det mener jeg helt bestemt.

> Ved du også hvordan jeg låser så klienterne ikke kan stille tiden ?
> (jeg checker lige system policy editoren imens )

Det er nok der du skal finde det.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 29-06-01 15:38

> Det er nok der du skal finde det.

Ja det var nærliggende at tro ik' ?
Men nej
så skal det ihvertfald tilføjes til policies manuelt.....
Jeg må søge videre........

--
Morten Hansen