Rystende Peugeot...
Fra : TDN

Dato : 11-12-06 19:43

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 19:49

Fra : Martin Bak

Dato : 12-12-06 00:18

news:457da80a$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:457da6aa$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>> En Peugeot skal åbentbart ryste....
>>
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article251674.ece
>>
>> ifølge importør og forhandler.
>
> Det er vel bedre end at den brænder
>
> hovedrysten.avi

Tja... det er jo en frankobil, så kunden burde have vidst hvad han gik ind
til. At folk stadig køber det skrammel er mig en gåde.

Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 09:58

Martin Bak wrote on 12-12-2006 :
> Tja... det er jo en frankobil, så kunden burde have vidst hvad han gik ind
> til. At folk stadig køber det skrammel er mig en gåde.

Måske fordi der findes rigtig mange problemfrie Peugeoter med glade
ejere ? Min egen er ikke det bedste eksemplar, men ser man bort fra
problemerne er det en super lækker bil. Jeg forstår godt folk falder
for en Peugeot - jeg tror nu jeg vælger noget andet næste gang, også
fordi Peugeot her i byen har nogen trælse sælgere (men et udemærket
værksted!)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-12-06 11:28

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 11:33

Robert Eriksen formulated the question :

Ja ja, jeg ved godt det lød lidt kikset ;)

Det jeg mener er...
De problemer min har haft har ca. allesammen været problemer som enhver
bil kunne komme ud for, de er ikke Peugeot specifikke. At der går hul
på et udstødningsrør, en pumpe står af, et AC anlæg går i stykker,
bremsecailbrene bliver trætte af livet osv. Men motoren kører godt,
økonomien er udemærket, komforten er ok - den kører godt og så er det
jo en flot bil (i hvert fald forfra!).

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 18:23

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg tror nu jeg vælger noget andet næste gang, også fordi Peugeot her i
> byen har nogen trælse sælgere (men et udemærket værksted!)

hehe, ja så kan det i hvert fald ikke være værkstedet i sønderborg du
frekventerer

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 18:36

Tom expressed precisely :

> hehe, ja så kan det i hvert fald ikke være værkstedet i sønderborg du
> frekventerer

Nej det ville være noget af en lang tur at tage for at komme på
værksted ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 18:22

> Tja... det er jo en frankobil, så kunden burde have vidst hvad han gik ind
> til. At folk stadig køber det skrammel er mig en gåde.

Var det ikke noget med at pæsjo henvendte sig til en speciel "fimset"
målgruppe af mænd

'skynder_at_dukke_sig.mpg'

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 23:57

On 2006-12-12 00:18:23 +0100, "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> said:

> Tja... det er jo en frankobil, så kunden burde have vidst hvad han gik
> ind til. At folk stadig køber det skrammel er mig en gåde.

Undskyld, men det var da noget besynderligt noget at skrive! Himlen er
blå, vand er vådt og Peugeot er noget skrammel..??? Ja, selvfølgelig er
jeg Peugeot ejer når jeg skriver sådan. Jeg indrømmer, at jeg har kun
haft en enkelt Peugeot i mit liv, men har haft den i et par år nu. Den
kørte skide godt da den blev købt, og gør det stadig. Det er en god
gammel 406'er fra 1998. Den blev tilmed købt brugt med over 280.000km
på tælleren. Jeg er 3. ejer. Der har aldrig været noget vildt i vejen
med den. Det værste var, at stepmotoren til tomgangs-regulatoren skulle
skiftes. Ellers kun småting. Men siden gud og hver mand selvfølgelig er
klar over, at Peugeot er noget værre skrammel, har jeg nok bare været
heldig..... :-//

Jeg er RIGTIG glad for min bil!

--
Venlig Hilsen / Best Regards
Brian Juul Nielsen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 13-12-06 06:43

Martin Bak wrote:

> Tja... det er jo en frankobil, så kunden burde have vidst hvad han gik ind
> til. At folk stadig køber det skrammel er mig en gåde.

Well, da jeg købte brugt bil for et år siden var parametrene:

< 150.000 kroner
< 3 år
< 100.000 km
< 9 sek til 100
> 150 hk
fuldautomatisk klima

så var der faktisk ikke så meget at vælge imellem - så jeg er på ingen
måde frankofil. Har tidligere haft Toyota, Mazda og Fiat.

Problemer ind til videre - en knækket fjeder foran - og så skal den
snart til service. Jeg er udmærket klar over, at der findes andre biler,
hvor der kan forventes færre problemer. I den størrelse min har, er dem
der klarer sig væsentligt bedre i ADACs Pannenstatistik, Mazda 323,
Honda Civic, Audi A3, VW Golf og VW New Beetle.

For at opfylde mine krav koster Audi A3 ca. 300.000 (og 2,0 FSI tager
endda over 9 sek til 100), Honda Civic findes ikke brugt (kun i en flad
1,6'er), det samme gælder Mazda 323, VW Beetle ca. 300.000 (og 1,8T er
også over 9 sek), VW Golf ca. 300.000 kr (2,0 FSI).

Dermed ikke sagt at jeg har 150.000 kroner at brænde af på reperationer
- så ville jeg hellere have en af de andre. En Citroën Xsara er blandt
de mindste i klassen og har ikke samme kvalitet i indtræk m.v. som
ovennævnte - og det kan ses og mærkes at modellen var 5-6 år gammel da
min 2003-udgave blev lavet. På den anden side - det er jo den alder en
fransk model skal have før den er nogenlunde klar til at komme på gaden

Sagt kort - vi vælger biler ud fra forskellige parametre. Det kan godt
være at en Skoda Fabia 1,4 kunne fåes til samme pris og være et mere
problemfrit bekendtskab - men *jeg* ville ikke være glad for den. Så er
Skoda Fabia så iøvrigt under biler som Renault Twingo, Citroën Saxo,
Peugeot 206 og Ford Ka i ADACs Pannenstatistik - så det skulle nok være
en Toyota Yaris hvis jeg skulle gå efter stabilitet.

Knus
Regnar
Citroen Xsara 2,0 VTS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 19:55

on 11-12-2006, TDN supposed :
> En Peugeot skal åbentbart ryste....
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article251674.ece
> ifølge importør og forhandler.

Det var da en almindeligt arrogant forhandler - man laver da ikke en
bil der SKAL ryste ved 70+ km/t. Det er da for latterligt.

Meeen, kan godt forstå de forsvarer sig alt hvad de kan, tænk hvis de
skal tage bare 25% af de solgte 107ere retur med fuld tilbagebetaling
af prisen. Det bliver en dyr omgang.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-12-06 20:13

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Meeen, kan godt forstå de forsvarer sig alt hvad de kan, tænk hvis de
> skal tage bare 25% af de solgte 107ere retur med fuld tilbagebetaling

Sær historie. Det burde jo så være det samme med Aygo og C1, men det
er der da ikke nogen der har nævnt her i gruppen. Jeg har mumlet noget
om at Aygo hopper og danser lidt på vejen til og fra Hillerød, men det
skyldes vel underlaget kombineret med en let bil og en stiv
affjedring. Ved 70 mener jeg ikke at have bemærket noget overhovedet.
Morgan?

Fra : TDN

Dato : 11-12-06 20:24

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skyldes vel underlaget kombineret med en let bil og en stiv
> affjedring. Ved 70 mener jeg ikke at have bemærket noget overhovedet.

Ja, det undrer også mig, jeg så linket til artiklen på Toyota Extremes forum
og der havde de heller ikke oplevet rystende Aygo'er.

Mvh
Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-12-06 20:31

> En Peugeot skal åbentbart ryste....
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article251674.ece
>
> ifølge importør og forhandler.
>
> Mvh
> Thomas

Jeg kunne godt tænke mig en anden havde konstateret rystelser i den bil, men
det har vi kun ejerens ord for, og der findes altså krakilere derude, der
mener alt hvad de oplever af småting er fejl.

Niels

Fra : Brian

Dato : 11-12-06 20:59

Niels Bengaard wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig en anden havde konstateret rystelser i den
> bil, men det har vi kun ejerens ord for, og der findes altså
> krakilere derude, der mener alt hvad de oplever af småting er fejl.

Helt enig.

Desuden er det vel alm. kendt, at netop Peugeot er temmelig følsom omkring
hjul, der ikke er 100% ordentlig afbalanceret.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 22:26

Brian formulated the question :
> Desuden er det vel alm. kendt, at netop Peugeot er temmelig følsom omkring
> hjul, der ikke er 100% ordentlig afbalanceret.

Det var ikke noget jeg vidste men jeg har skam mærket det - en skæv
bremseskive og et hjul der ikke var ordentligt afbalanceret - det var
ikke sjovt at bremse ned på motorvejsafkørslerne ... :(

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-12-06 21:41

On Mon, 11 Dec 2006 20:30:42 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig en anden havde konstateret rystelser i den bil, men
>det har vi kun ejerens ord for, og der findes altså krakilere derude, der
>mener alt hvad de oplever af småting er fejl.

Nemlig - og så er det jo en artikel i Ekstra Bladet - der ikke
ligefrem plejer at være særlig kritiske med de artikler de bringer om
"stakkels snydte forbrugere".

** Lars

Fra : Henning Hansen

Dato : 11-12-06 21:50

TDN formulerede spørgsmålet:
> En Peugeot skal åbentbart ryste....
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article251674.ece
>
> ifølge importør og forhandler.

Ifølge BT motor sektion i weekenden (spørg Jørli), så er der også
probelemmer med en af 307 modellerne.

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.

Fra : Martin Kirk

Dato : 12-12-06 22:10

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej Gruppe
min Peugeot 107 ryster eller hopper ikke ved 70- 80 km/t, den giver kun en
god køre oplevelse ( kører som gogart et hjul i hver hjørne og meget
stabil ) den daglig glade ved den gode okonomi er kun et ekstra plus
eneste problem har været er at peugeot opdaget ved ½ års eftersyn ( km ca
9000 km ) at hornet ikke virket ( hvilket jeg ikke selv havde opdaget )
hornet blev lavet uden beregning
vi har to biler en 107 og en 307 vi er meget glade for den
og der er familiens nr 6 peugeot ,

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 22:33

Martin Kirk formulated the question :
> vi har to biler en 107 og en 307 vi er meget glade for den
> og der er familiens nr 6 peugeot ,

Puha, forbered dig på at få skudt alskens anklager imod dig - at du
lyver, at du er ansat hos Peugeot eller deres reklamebureau, at du er
bøsse og mange andre grimme ting ;)

Fra : TDN

Dato : 13-12-06 06:58

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hornet blev lavet uden beregning
> vi har to biler en 107 og en 307 vi er meget glade for den

Dette link var mere møntet på forhandler og importørs manglende vilje til at
behandle en reklamation, ved at sige at Peugeoten er et billig produkt og
det er hvad man kan forvente at den ryster når man kører i den.

Hvis du føler dig trådt over tæerne som tilfreds Peugeot ejer kan du læse
her at der er mange utilfredse Peugeot ejere:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf

I FDM's Autoindeks ligger Peugeot i bund i næsten alle disipliner. Omkring
oplevelsen af bilen er det kun Fiat der er værre end Peugeot.

Selv Peugeot har været ude og beklage de mange fejl som koster dem kassen i
kulance sager. De giver skylden til deres underleverandører. 307'eren har nu
haft 4-5 forskellige el fejl med tilbagekaldelse pga. stik der ikke kan tåle
de fugtige danske klima, Selv den nye model har været omfattet med ESP stik
fejl, selvom Peugeot havde lovet bedre kvalitet. FDM siger det er for
dårligt at Peugeot sender sådan noget på gaden.

Men det er da fint du er tilfreds med dine biler, hvis alle var utilfredse
havde Peugeot jo et stort problem.

Mvh
Thomas