Underlig benzinmåler i xantia
Fra : CC

Dato : 10-12-06 19:05

Benzinmåleren i vores xantia opfører sig mærkeligt.
Når tændingen sættes til viser den normalt tankindhold.
Efter kort tid er det ligesom, der byttes om på plus og minus, nålen går
helt i bund og viser, at tanken er tom.
Nogle gange er det lige så snart at tændingen bliver sat til.

Er det en defekt måler, manglende stelforbindelse (i perioder) eller noget
helt 3. ?

Fra : Basil

Dato : 10-12-06 19:08

CC kom med denne ide:
> [...]
> Nogle gange er det lige så snart at tændingen bliver sat til.
>
> Er det en defekt måler, manglende stelforbindelse (i perioder) eller noget

Nu er det jo en PSA-bil, så det er temmelig sikkert en dårlig
forbindelse, et eller andet sted på spanden.
Kai

Fra : N & H

Dato : 10-12-06 19:33

vi har en 1,6 årg. 1994. benzin måleren kan til tider opføre sig lidt
underligt når den er ved at være tom. ellers har der aldrig været problemer
af nogen art.

Nicolai

Fra : claus b. p.

Dato : 11-12-06 23:47

"N & H" <vic@nejtak.com> wrote in message
> vi har en 1,6 årg. 1994. benzin måleren kan til tider opføre sig lidt
> underligt når den er ved at være tom. ellers har der aldrig været
> [...]
Vi har en 18 år gammel P205 som lider lidt af det samme. For 2 år siden
måtte jeg skifte tændspolen. Man kan da heller ikke stole på at noget
elektrisk holder i franske biler. ´-)

/Claus

Fra : KASO

Dato : 13-12-06 18:36

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle gange er det lige så snart at tændingen bliver sat til.
>
> Er det en defekt måler, manglende stelforbindelse (i perioder) eller noget

Muligvis et dumt spørgsmål, men: Er du sikker på at du ikke kigger på
oliestandsmåleren? Den vil vise oliestand i startøjeblikket, men efter nogle
sekunder slår den fra, da den så ikke længere vil kunne måle al den olie,
der futter rundt i motoren. Et sådant viserinstrument sad i vores gl. BX -
og fungerede (korrekt) som beskrevet...