Swedish car safety.
Fra : BJ

Dato : 10-12-06 16:48

Denne artikel burde kunne bruges af enhver (socialbevidst) politiker, til at
sænke registreringsafgiften på .............

.................. Volvo og Saab i Danmark..

Den er jo lige til at få tårer i øjnene af.

http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=5693

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 17:24

> Denne artikel burde kunne bruges af enhver (socialbevidst) politiker, til
> at sænke registreringsafgiften på ............. Den er jo lige til at få
> tårer i øjnene af.

Jeg kan da læse, at BMW allerede nævnes i indledningen

Årsagen til, at svenske biler nødvendigvis må være sikre, skyldes det
faktum, at vejene i S ikke opfylder dagens standard. Der anvendes
stadig kabelautoværn, ligesom alm. autoværn ikke er "vendt rigtig..."

Fra : BJ

Dato : 10-12-06 17:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan da læse, at BMW allerede nævnes i indledningen

Jep, på linie med en koreaner..)))

> Årsagen til, at svenske biler nødvendigvis må være sikre, skyldes det
> faktum, at vejene i S ikke opfylder dagens standard. Der anvendes
> stadig kabelautoværn, ligesom alm. autoværn ikke er "vendt rigtig..."

Jeg tror ikke Volvo og Saab ændrer på deres sikkerhedspolitik, selvom
vejforholdene ændres dramatisk i Sverige...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 17:30

> Jep, på linie med en koreaner

De nævnes kun som en sidebemærkning, man let overser... :)

> Jeg tror ikke Volvo og Saab ændrer på deres sikkerhedspolitik, selvom
> vejforholdene ændres dramatisk i Sverige...

Næh, sikkert ikke - men det ka' sgu undre, at man har den slags dårlig-
domme i Sverige. På samme "nivå" som mobiltelefoni i bilen - dét er jo
tilladt i S. Gosh !

Fra : BJ

Dato : 10-12-06 17:33

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, sikkert ikke - men det ka' sgu undre, at man har den slags dårlig-
> domme i Sverige. På samme "nivå" som mobiltelefoni i bilen - dét er jo
> tilladt i S. Gosh !

Der er mange mærkværdigheder i Sverige .. som eks.:

1) Landet er neutralt men uhyre godt forsvaret og har en af de største
våbenfabrikker.

2) Alkohol skal købes på Systembolaget men de ejer bl.a. Absolut og De
Danske Spritfabrikker.

Find selv på flere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-12-06 18:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> den 10. december 2006 kl. 17:33 +0100 skrev:
> [...]
>våbenfabrikker.
>
>2) Alkohol skal købes på Systembolaget men de ejer bl.a. Absolut og De

3) Allemandsretten.

4) Offentlig adgang til alle svenskeres skatte- og indtægtsforhold.

5) Offentlig adgang til at slå bilers registreringsnummer op - og finde
ejerens navn og adresse.

6) Fri adgang til at købe koffeintabletter på apotekerne. Det er forbudt i
DK.

7) Ret til at føre let motorcykel (max. 125 cc) fra det fyldte 16. år.

8) Ret til at 'privattræne' til kørekort. Begrundelsen er nok de store
afstande.

9) Meget lettere adgang til at få registreret spændende, alternative og
ombyggede køretøjer.

Hilsen Sverre.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-12-06 20:37

> [...]
> sænke registreringsafgiften på .............
>
> ................. Volvo og Saab i Danmark..
>
> Den er jo lige til at få tårer i øjnene af.

Enig - men der er vist smurt lidt tykt på. Tak for linket...

Sverige er bare et dejligt land!

MVH Esben

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 20:39

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> men der er vist smurt lidt tykt på.

LOL - tag den Bee Jay

> Sverige er bare et dejligt land!

Jow, hvis bare man holder sig fra Saab go Volvo :)

Fra : BJ

Dato : 10-12-06 20:40

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL - tag den Bee Jay

Ha, nu bor jeg ikke i Sverige.

> Jow, hvis bare man holder sig fra Saab go Volvo :)

Betaler du ikke skat i Sverige.?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 20:44

> Ha, nu bor jeg ikke i Sverige.

Hvordan hænger det sammen med linket?

> Betaler du ikke skat i Sverige.?

Man betaler skat dér, hvor man tjener pengene. Arbejder man i DK,
betaler man skat dér. Arbejder man i Sverige, betaler man skat dér.
Bor man i Sverige og arbejder i DK, overføres der hver måned et
beløb af dine indbetalte skattekroner til S...

Fra : BJ

Dato : 10-12-06 20:47

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan hænger det sammen med linket?

Jeg bor ikke i Sverige, så jeg ved ikke om der er smurt tykt på.

> [...]
> Bor man i Sverige og arbejder i DK, overføres der hver måned et
> beløb af dine indbetalte skattekroner til S...

O.k., så må gode eksportindtægter også have indflydelse på din svenske
skat...

Det er kun i Danmark, vi har (haft) politikere til at kvæle bil-/MC og
flyindustrien.

Det hele med 100% succes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-12-06 20:44

> LOL - tag den Bee Jay

Haha - Mogens det var jo en forherligende artikel om sikkerhed og Sverige.
Det var ikke nogen argumentation om at Volvo og SAAB er bedre end andre på
sikkerhed.

Jeg er enig i artiklens synspunkter - svenskerne tænker meget på sikkerhed -
men jeg har ikke styr på hvem der leder på sikkerhedsområdet - jeg ved bare
at Volvo er godt bygget :)

Iøvrigt så har jeg forladt Göteborg og bor nu i Limhamn. Jeg arbejder ikke
længre i bilindustrien :)

> Jow, hvis bare man holder sig fra Saab go Volvo :)

Ja - du er ikke den eneste der synes det. På Øresundsbroen kan man hver
morgen se at danskernes bildrømme mest går på Audi og BMW...

VH Esben

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 20:48

> Haha - Mogens det var jo en forherligende artikel om sikkerhed og Sverige.
> Det var ikke nogen argumentation om at Volvo og SAAB er bedre end andre på
> sikkerhed.

Jeg vælger at bruge det, som jég vil

> Iøvrigt så har jeg forladt Göteborg og bor nu i Limhamn. Jeg arbejder ikke
> længre i bilindustrien :)

Jeg, har set det.

> Ja - du er ikke den eneste der synes det. På Øresundsbroen kan man hver
> morgen se at danskernes bildrømme mest går på Audi og BMW...

Malmö er BMW-land - 14% i byen kører BMW. Ud af 11 lejemål
har de 5 en BMW, hvor jeg bor...

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-12-06 20:53

Sverige.

> Jeg vælger at bruge det, som jég vil

Ok - rart at vide :)

> Malmö er BMW-land - 14% i byen kører BMW. Ud af 11 lejemål
> har de 5 en BMW, hvor jeg bor...

Förenade bil har kronede dage :)

Her hvor jeg bor er der gået Jaguar i den...

VH Esben

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 20:57

> Her hvor jeg bor er der gået Jaguar i den...

Ud af de 11 kører 3 i Jaguar - XJ6 V8, S-serie V8
samt X-serie 3.0 V6 st. car...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-06 00:35

> [...]

> sikkerhed -
> men jeg har ikke styr på hvem der leder på sikkerhedsområdet - jeg ved

Iflg. Folksam m.fl. er Saab... )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 00:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Iflg. Folksam m.fl. er Saab...

De leder måske efter det endnu?

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 00:43

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De leder måske efter det endnu?

Det må man mene, da Volvo er bedst i WHIPS.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-06 23:25

> Det må man mene, da Volvo er bedst i WHIPS.

Du ved godt hvad SIPS står for - ik'? )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 03:38

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du ved godt hvad SIPS står for - ik'? )

Jow da, men det vandt altså ikke i denne opgang.

Måske næste udgave gør det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-06 23:24

> Jow da, men det vandt altså ikke i denne opgang.

Saab Invented Passive Safety. )))

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 23-12-06 00:00

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Saab Invented Passive Safety. )))

Det har jeg ikke sagt, de ikke har, men de skal til at arbejde lidt hårdere
for at bevare førstepladsen og sende Volvo ned på anden..))))))))))))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 01:10

> Det har jeg ikke sagt, de ikke har, men de skal til at arbejde lidt
> hårdere for at bevare førstepladsen og sende Volvo ned på
> anden..))))))))))))

Dét ser vi i januar, når Folksam IGEN offentligør de svenske tal.

P.S. Mon Renault denne gang magter at gøre sig gældende, eller om vi IGEN
skal høre på KASO's undskyldninger? *LOL*

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : KASO

Dato : 31-12-06 15:58

> [...]
>
> P.S. Mon Renault denne gang magter at gøre sig gældende, eller om vi IGEN
> skal høre på KASO's undskyldninger? *LOL*

Tjah - endnu har der ikke været brug for undskyldninger - jeg har jo baret
været nødt til at hjælpe dig med at læse indenad

Du lider/led jo af den vrangforestilling, at fordi en gl. Saab klarede sig
god ifht. 20 år gl., mindre biler, så var de nok også førende idag - men det
udtaler Folksam sig jo ikke om. Med nye biler henviser de til EuroNCAP - og
her er Saab ikke specielt overbevisende ifht. nutidig konkurrenter.

Men det bliver da spændende at se, om der efterhånden er materiale nok til
at se de nyere konkurrenter i Folksams statistik.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-01-07 16:30

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> god ifht. 20 år gl., mindre biler, så var de nok også førende idag - men

De påstår da at min, mere end 20 år gamle kontruktion, stadig er mere end
15% sikrere end gennemsnittet på de svenske veje.

> Med nye biler henviser de til EuroNCAP - og her er Saab ikke specielt
> overbevisende ifht. nutidig konkurrenter.

Ikke? De var f.eks. først med 5 stjerner til en Cabriolet.

> Men det bliver da spændende at se, om der efterhånden er materiale nok til
> at se de nyere konkurrenter i Folksams statistik.

Jep.

Fra : KASO

Dato : 02-01-07 21:20

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> De påstår da at min, mere end 20 år gamle kontruktion, stadig er mere end
> 15% sikrere end gennemsnittet på de svenske veje.

Gennemsnittet af undersøgelsens Citroën AX, Micra '88 etc. - ja!

> Ikke? De var f.eks. først med 5 stjerner til en Cabriolet.

Hmm - så vidt jeg erindrer, var Megane CC første cabriolet med 5 stjerner -
men de er testet samme år, så det kan jeg ikke helt se...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-12-06 22:41

Mogens... skrev:
> Jow, hvis bare man holder sig fra Saab go Volvo :)

Og rygning og så meget andet.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.