en lille historie håndbremser
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-12-06 12:42

En af mine venner var til syn for en uges tid siden. Den blev kasseret fordi
håndbremsen ikke virkede på højre baghjul.
Han kørte ud til AGL i Brønshøj, satte bilen og bad dem om at finde ud af
hvad der var galt.
Senere ringede værkføreren og fortalte at han skulle have nye bakker og
tromler på. Det mente min ven så ikke kunne passe, han havde fået skiftet
bremser i sommer, så meget kunne han da ikke nå at slide dem.
Han bad derfor værkføreren om ikke at lave det, men køre bilen ud igen.

Så kom han ud til mig og vi pillede bremsetromlen af. Og der så vi at
fjederen til justeringsmekanismen var faldet af i den ene ende.
10 minutter efter var den monteret og håndbremsen justeret.
AGL har sansynligvis ikke engang haft bilen inde på værkstedet, de har i
hvert fald ikke haft tromlen af for så havde de opdaget fejlen.

Gad vide om det er standardsvaret fra Københavnske værksteder, når der er
noget galt med bremserne så skifter vi hele lortet. kunden har alligevel
ikke forstand på biler, de betaler bare hvad det koster........

Fra : -= JF =- priv

Dato : 10-12-06 12:53

Jesper Sørensen (nomail@nomail.de) kradsede følgende besked i
<457bf27e$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Gad vide om det er standardsvaret fra Københavnske værksteder,

Hvorfor skal alle københavnske værksteder skæres over én kam, bare fordi din
kammersjuk har haft en uheldig oplevelse?

--
Mvh. John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-12-06 12:58

-= JF =- priv wrote:
> [...]

> Hvorfor skal alle københavnske værksteder skæres over én kam, bare
> fordi din kammersjuk har haft en uheldig oplevelse?

Det er skam heller ikke kun københavnske. Min bil har været på tysk
værksted, og hvis jeg ikke havde været vågen og oppe på dupperne ville jeg
have fået monteret ny turbo og ny gearkasse ...

--
Per, Esbjerg

Fra : -= JF =- priv

Dato : 10-12-06 13:23

Per Henneberg Kristensen (phk_fjern_@esenet.dk) kradsede følgende
besked i <457bf635$0$20342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>

> Det er skam heller ikke kun københavnske.

Præcis min pointe
Selv gode værksteder kan have dårlige dage.

--
Mvh. John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-12-06 13:41

-= JF =- priv wrote:
> Per Henneberg Kristensen (phk_fjern_@esenet.dk) kradsede følgende
> besked i <457bf635$0$20342$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>

> Præcis min pointe
> Selv gode værksteder kan have dårlige dage.

Jeg ved så ikke lige om jeg vil kalde det værksted hvor jeg har haft disse
to oplevelser for gode ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 16:33

> Det er skam heller ikke kun københavnske. Min bil har været på tysk
> værksted, og hvis jeg ikke havde været vågen og oppe på dupperne ville jeg
> have fået monteret ny turbo og ny gearkasse ...

hehe fordi håndbremsen ikke virkede

Mvh
Morten

Fra : Tyfon

Dato : 10-12-06 20:11

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor skal alle københavnske værksteder skæres over én kam, bare fordi
> din kammersjuk har haft en uheldig oplevelse?

Gør de da også her i jydelandet

Havde sendt kæresten afsted for at få vintersutter på (nokian) da hun kom
hjem igen havde hun en fin seddel med hvad de ellers mente der skulle laves
Forhjulsleje (Den var go nok men gør jeg selv)
Bremser i for både skiver og klodser (NOT!.. skiftet i sommers da den
skulle synes)
Bærekugle i venstre side (Skiftet i sommers til syn fejler intet)
styrkugle i venstre side (Også skiftet da den skulle til syn)
fjedere/dæmper hele vejen rundt (ja ok de er bløde men stadig ok)
udstødning utæt ( ja lidt men synet med det )

Så det er hvist begge sider af broen det er galt på hvis ellers det er en
de tror de kan "snyde"

OZ3BTO

Fra : Cyber.

Dato : 10-12-06 16:13

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> wrote in message
> En af mine venner var til syn for en uges tid siden. Den blev kasseret
> fordi
> håndbremsen ikke virkede på højre baghjul.

kan bilen blive kassert på det?, er det ikke betinget godkendt, hvis ellers
driftsbremsen virker?.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-12-06 17:01

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

> kan bilen blive kassert på det?,

Ja den skal kasseres på defekt håndbremse.

> er det ikke betinget godkendt, hvis ellers driftsbremsen virker?.

Det var det engang, men - det er slut. Defekte bremser giver nu altid omsyn.

--
MVH Hans

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-12-06 16:30

Jesper Sørensen wrote:
> Gad vide om det er standardsvaret fra Københavnske værksteder, når der er
> noget galt [...] så skifter vi hele lortet.

Kan ikke tale for andre, men ja! Det er min erfaring fra da jeg boede
derovre.
Da en bremsekaliber i bag var defekt, mente det Københavnske værksted at
det var uansvarligt ikke at skifte kaliber i begge sider. Herovre på den
anden side af broen kan man reparere en kaliber eller nøjes med at
skifte den defekte ;)

Mvh Rune, Århus

Fra : alexbo

Dato : 10-12-06 15:47

"Jesper Sørensen" skrev

> Senere ringede værkføreren og fortalte at han skulle have nye bakker og
> tromler på. Han bad derfor værkføreren om ikke at lave det, men køre bilen
> ud igen.

De to ting hænger sammen,
værkstedet skal give et gratis tilbud, og gætter sig frem med hensyntagen
til hvad der erfaringsmæssigt er størst sandsynlighed for, det er helt
normalt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-12-06 18:08

> [...]
> værkstedet skal give et gratis tilbud, og gætter sig frem med hensyntagen
> til hvad der erfaringsmæssigt er størst sandsynlighed for, det er helt

Er det normalt at gætte sig til hvad en bil fejler ? Jeg troede at en
mekaniker skulle finde fejlen og reparere den, ikke gætte sig frem og
udskifte det der plejer at være fejlen.
I øvrigt var det ikke gratis, tror nok at han gav 50 kr for deres gætteri.

Fra : alexbo

Dato : 10-12-06 18:18

"Jesper Sørensen" skrev

> Er det normalt at gætte sig til hvad en bil fejler ?

Ja, det hedder at stille en diagnose, hvis man er læge.
Når man er mekaniker så gætter man både på fejl og pris.

Hvad koster det at lave min håndbremse, du skal ikke lave noget før jeg ved
hvad det koster.
Det bruger man ikke tid på, man gætter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 10-12-06 17:17

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget galt med bremserne så skifter vi hele lortet. kunden har alligevel
> ikke forstand på biler, de betaler bare hvad det koster........

gør som jeg, bliv og se din bil blive repareret, hvis du er i tvivl om
noget. Hvis værkstedet ikke vil lade dig overvære reparationen af din bil,
så find et andet værksted. Jeg har aldrig haft problemer i den retning.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-12-06 22:33

> Gad vide om det er standardsvaret fra Københavnske værksteder, når der er
> noget galt med bremserne så skifter vi hele lortet. kunden har alligevel
> ikke forstand på biler, de betaler bare hvad det koster........

Tror ikke man kan skære over i en kam, men jeg må indrømme at jeg som ny
bilejer ikke er imponeret over deres kunnen (eller mangel på samme).
Jeg har for nyligt købt en ældre Mazda. Gearskifte var temmeligt svært. Da
jeg skulle have skiftet til vinterdæk aftalte jeg med mekanikeren at han
kiggede på min gearkasse med det samme.
D. 1 november (i snevejr) afleverer jeg min bil om morgenen med kommentaren
om at han skal undersøge om mine vinterdæk er lovlige og ok, hvis de ikke er
det, så skal de ikke skiftes (da jeg naturligvis så skal have nye) og ved
samme lejlighed skal han kigge på den meget træge gearkasse.
Han ringer lidt over frokost og fortæller at mine dæk skam var super gode og
bestemt var lovlige. Jeg var lidt overrasket over hans begejstring over mine
dæk, da jeg blot fik dem med i handlen, så jeg spørger endnu engang om de
virkelig var gode. Han svarer bestemt ja og tilføjer "men du skal være
opmærksom på at det er sommerdæk" .... Øhhh nej, siger jeg. Og efter lidt
snak frem og tilbage viser det sig at han har taget mine 1 1/2 måned gamle
(nye) sommerdæk af, afbalanceret dem og sat dem på igen !!!! Taget vores
aftale, sneen, mine næsten nye sommerdæk, datoen og de 4 dæk i bagagerummet
i betragtning, så kan han ikke have tænkt en eneste selvstændig tanke i al
den tid han brugte.

Nå men han udsætter min afhentning en time og vil rette op på det (altså
sætte mine vinterdæk på).

Da jeg så skal hente min bil spørger jeg til gearkassen. Han siger at de har
hældt gearkasseolie på og gearkassen skal skiftes for der er virkelig lavet
noget klamhug på den. Ydermere skal jeg være opmærksom på at krumtappen? er
utæt, så min bil lækker motorolie, derfor skal jeg holde meget øje med
oliestanden. Det forstår jeg ikke, da den ikke har mistet så meget som en
dråbe olie i de måneder jeg har haft den.
- alt i alt, lyder det som om jeg har købt en rigtig møg-bil..... jeg siger
nå, betaler regningen for skift af dæk og påfyldning af gearkasseolie
(1200,-)... og drager lidt depri hjemad. Der kan jeg så konstatere at mine
dæk ikke engang har fået luft i, da de er halvflade (måske det er normalt?).
Og på bagsædet er smidt total beskidte sommerdæk, selv om jeg leverede mine
vinterdæk i poser. Ved ikke hvad de bruger på værkstedet, men der var rødt
vådt grus overalt på sæderne.

Da jeg ikke er født i går, smider jeg en desperat-hjælp-mig besked på et
bilforum og får ordentlig hjælp.
Min gearkasse fejlede intet ! da det var stængerne der var groet fast. Og
krumtappen? fejlede heller ikke noget.
Stængerne blev banket løs og fik fedt. Det tog rundt regnet 20 minutter incl
prøvekøreturen og resultatet var super let gearskifte.

I kan jo regne lidt på hvad en ny gearkasse, montering samt rep. af
krumtappen ville have kostet og hvor meget det havde hjulpet ! Sådan en
investering på en billig gammel bil er jo temmelig meget.
Jeg må indrømme, at den mekaniker/værkstedet imponerede mig ikke ! Jeg
ville ønske at de blot havde sagt nej til den opgave, når de nu ikke kunne
magte den.

....men gutten der lavede bilen, han imponerede mig !

Jeg havde gerne betalt et værksted for et godt stykke arbejde i stedet for
at gå i " privaten" og klare tingene, men hvis det her er niveauet som de
autoriserede kan levere, så støtter jeg altså sort arbejde fremover.

Hilsen Nina

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per O.

Dato : 11-12-06 00:26

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gå i " privaten" og klare tingene, men hvis det her er niveauet som de
> autoriserede kan levere, så støtter jeg altså sort arbejde fremover.

For lige at hjælpe andre bilister, så smid lige navnet på amatørfirmaet her,
så andre ikke kører forbi og får samme oplevelse.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-12-06 17:06

Per O. wrote:

> For lige at hjælpe andre bilister, så smid lige navnet på
> amatørfirmaet her, så andre ikke kører forbi og får samme oplevelse.

Og for at hjælpe os andre, kan du lige skære det overflødige af de mails du
quoter hæmningsløst.

Er det dig der står for www.tosseparkering.dk? Fordi så har jeg da lige et
par kommentarer dér også :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Petersen

Dato : 15-12-06 22:12

> Er det dig der står for www.tosseparkering.dk? Fordi så har jeg da lige et
> par kommentarer dér også :)
>
> --

Nogle af de parkeringer der er vist der er da ikke hensynsløse - som f.eks.
renovationen, hvor det vel er formålstjeneligt at stoppe nærmest spandene i
denne her tid, hvor der er mangel på arbejdskraft. Hvis de skulle køre til
nærmeste større plads, skulle der vel en hær af folk med til at slæbe sække
og trille containere.
Det kan ikke bringe mit p.. i kog, hvis jeg ikke har tid til at vente,
finder jeg en anden vej.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-12-06 19:00

Jan Petersen wrote:

> [...]
> af folk med til at slæbe sække og trille containere.
> Det kan ikke bringe mit p.. i kog, hvis jeg ikke har tid til at vente,

Der er et par andre parkering jeg heller ikke finder helt hen i vejret :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-12-06 03:52

Jan Petersen explained :
> Nogle af de parkeringer der er vist der er da ikke hensynsløse - som f.eks.

Der er da også en del af billederne der ikke opfylder regel nr 3 om at
det ikke bare skal være en bil der holder under et parkering forbudt
skilt...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060