Det var æ' manne km...
Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 00:11

I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:
http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&id=11111111236303006
'88-er, kørt 185 km

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-12-06 00:43

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:

http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&
id=11111111236303006
> '88-er, kørt 185 km

Jeg rendte for nogle måneder siden ind i en gut der har en Renault 8
stående i garagen, den er fra 1968 svjh. er med trykknap-automatik og
har kørt 4xxKm.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 07:28

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg rendte for nogle måneder siden ind i en gut der har en Renault 8
> stående i garagen, den er fra 1968 svjh. er med trykknap-automatik og
> har kørt 4xxKm.

Hvorfor dælen har man sån een stående - eller sagt på en anden
måde. Hvorfor købte man i tidernes morgen overhovedet en bil,
når man ikke kører mere?

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-12-06 22:36

> [...]
>
> Hvorfor dælen har man sån een stående - eller sagt på en anden
> måde. Hvorfor købte man i tidernes morgen overhovedet en bil,

Han har købt den af en tysk lægefrue der havde den fra ny, og kørte hjem
fra forhandleren og et par småture, en af turene resulterede i et par
skrammer på kofanger og skærm, ved manøvrering ud af garagen - siden fik
den bare lov at stå i føromtalte garage.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Bak

Dato : 10-12-06 00:43

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:
> [...]
He- Der er vist sket en fejl. Men overvejer du virkelig seriøst at køre i
sådan en? Du kan ikke stille store krav til komfort, sikkerhed og meget
andet...

Martin

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 07:32

> Men overvejer du virkelig seriøst at køre i sådan en?

Næh - kig på de andre biler, handleren har til salg:
http://home.mobile.de/ADOsbeltGbr

> Du kan ikke stille store krav til komfort, sikkerhed og meget andet...

Min nye bil skal helst indeholde de fleste tekniske landvindinger af
den slags. Endvidere skal den helst klare fra 0 - 100 km/t på 5 sek.
og "gå" 300...

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 12:08

> Min nye bil skal helst indeholde de fleste tekniske landvindinger af
> den slags. Endvidere skal den helst klare fra 0 - 100 km/t på 5 sek.
> og "gå" 300...

Så har du ikke planer om at flytte til danmark igen?

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 15:48

> Så har du ikke planer om at flytte til danmark igen?

Nej
Du kender sikkert en model, der klarer ovenstående :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 16:44

> Nej
> Du kender sikkert en model, der klarer ovenstående :)

Skulle jeg mene

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 17:14

> Skulle jeg mene

Din drøm
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111236394639&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111111236166001&

Fra : Brian

Dato : 10-12-06 17:23
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 17:58

> Der er jo ingen kopholdere!

Indholdet af koppen vil alligevel ryge ud under moderat acceleration

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-12-06 12:58

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> He- Der er vist sket en fejl.

Nej den er god nok. Faktisk findes der ganske mange ubrugte 2CV'er rundt
omkring, indkøbt af entusiaster kort før produktionen ophørte.

Denne kan f.eks. beses hos 2CV Experten i Skanderborg:

http://www.2cv-experten.dk/images/Museum/Hvid-ejreg.JPG

Har aldrig kørt eller været indregistreret.

> Men overvejer du virkelig seriøst at
> køre i sådan en? Du kan ikke stille store krav til komfort, sikkerhed
> og meget andet...

Du taler mod bedre vidende. En 2CV er faktisk ganske komfortabel. Den
geniale affjedring kan således passere vejbump med +70 km/t uden at
bringe hverken bil eller passagerer ud af balance. Den kan køre henover
en soltørret pløjemark uden at asken drysser af din cigaret. Det kan kun
de færreste moderne familiebiler (og det er garanteret Citroën'er
allesammen).

Den har masser af indbygget komfortudstyr: Forsæderne kan hurtigt udtages
og benyttes som frit placérbare lænestole, bagsædet kan på samme måde
fungere som sofa, du kan nå alle dørlåse fra førersædet (centrallås), når
solen skinner slår du helt automatisk soltaget op, og på de rigtig fede
dage kan bilen på 30 sek. forvandles til en cabriolet. Sideruderne har
verdens hurtigste åbnings mekanisme: Det tager 3 sek at åbne og kun knapt
1 sek at lukke. Alle sæder har fuldautomatisk justering: De former sig
automagisk efter den krop der sætter sig i dem.

Hvis du overhovedet formår at komme op på noget der minder om en
faretruende hastighed, så opfører en 2CV sig som en tom konservesdåse ved
sammenstød: Den buler lidt og ryger ad helvede til. Jeg husker et medlem
af 2CV klubben der var indvoldveret i et harmonika sammenstød i Jylland.
Han kom i klemme mellem en Fiat og en Volvo, og hele bilen bukkede
simpelthen sammen så den lignede et omvendet "V". Fiat'en foran fik
trykket en bagskærm ind i baghjulet og kunne ikke køre derfra. Volvoen
bag fik smadret køleren og kunne ikke køre derfra. 2CV'ejeren stillede
sig midt i bilen med en kammerat og hoppede indtil chassirammen havde
rettet sig nok ud til at de kunne trille hjem

Nå, lidt ret har du jo nok....

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 15:52

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk findes der ganske mange ubrugte 2CV'er rundt
> omkring, indkøbt af entusiaster kort før produktionen ophørte.

Slogan for slutsalget lød sådan hér:
"En 2 CV er skoda ladalig billig"
De solgte 400 stk på een week-end, fortalte forhandleren mig,
da jeg kom for sent. Ellers havde vi købt een - DENGANG

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-12-06 10:22

On Sun, 10 Dec 2006 14:51:49 GMT "Mogens..." <no@reply.dk> sent the
following smoke signals:

>"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

>Slogan for slutsalget lød sådan hér:
>"En 2 CV er skoda ladalig billig"

Mener du ikke bil-lig?

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 01:40

Mogens... wrote:
> I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:
> http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&id=11111111236303006
> '88-er, kørt 185 km

Hehe, og den står under Kategorie: Cabrio/Roadster.
Der er sikkert mere sikkerhed på en cykel, end i den dødsfælde

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 07:33

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Der er sikkert mere sikkerhed på en cykel, end i den dødsfælde

For mange år siden havde vi een på gule plader blandt firmabilerne.
Der var altid rift om den, hvis man skulle i byen - den bil folk tog
først...

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 22:23

Mogens... wrote:
> For mange år siden

Det anede mig

> havde vi een på gule plader blandt firmabilerne.
> Der var altid rift om den, hvis man skulle i byen - den bil folk tog
> først...

ja, det var vel bedre end at hoppe op på hesten. Eller SÅ mange år siden er
det måske heller ikke? hehe

Hilsen Ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 06:55

"Mogens..." skriver:

> I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:
> http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&id=11111111236303006
> '88-er, kørt 185 km

Exclusiv pris !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 07:34

> Exclusiv pris !

Ja, den pris gør den usælgelig. Også til entusiaster...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 07:48

"Mogens..." skriver:

> Ja, den pris gør den usælgelig. Også til entusiaster...

Vær ikke for sikker

"2WC" i god stand hadles til ret eksklusive priser. De er ved at være
sjældne. Min chef er 2CV enthusiast og kan fortælle en del historier...

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 08:03

> Min chef er 2CV enthusiast...

Prøv at vis ham den og få ham til at kommentere den.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-12-06 13:00

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:457BA116.7AA29957@du.kan.finde.den...

> Ja, den pris gør den usælgelig. Også til entusiaster...

Det skal du ikke sige. Min gamle mekaniker solgte en totalrenoveret
Charleston for 5-6 år siden. 110.000,- kr.

Jeg tror farven er en større hindring

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 14:51

Mogens... wrote:
> I forbindelse med min søgning på en ny bil, traf jeg lige denne:
> http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&id=11111111236303006
> '88-er, kørt 185 km

Ingen mystik i det, jeg har set mange forhandlere der blot opgiver antallet
af tusinde km bilen har kørt, og i dette tilfælde ville det så være 185.000

/David

Fra : Mogens...

Dato : 11-12-06 17:34

"DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> skrev i en meddelelse

> Ingen mystik i det, jeg har set mange forhandlere der blot opgiver
> antallet af tusinde km bilen har kørt, og i dette tilfælde ville det så
> være 185.000

Nej, det er helt forkert:
"absolute Rarität Ente mit Kilometerstand 185 auf dem Tacho im
originalen und vor allem ungeschweissten Zustand"