trækaksler på Mondeo
Fra : KO

Dato : 09-12-06 19:48

Tror mine trænkaksler på Mondeo'en fra 94 er færdige. Af og til skuer det i
bilen, og det lyder heller ikke for godt :( !!!. Men kan også kører 20 km
uden noget som helst. Oplevede det i den gamle Golf2 for nogle år siden.
Lidt samme historie... ja ja, kører tit med trailer, som er lige en smule
overlæsser

Lyder det sandsynligt, det er trækakslerne?

Noget som tør spå, hvad en rep vil koste?

Og lige en sidste ting. Lyder 10 km/l som lidt? Kører tit længere ture, hvor
den bliver kørt pænt. Burde man få tjekket lamdasonden (har hørt det kan
være den)?

Fra : Basil

Dato : 10-12-06 10:18

KO har bragt dette til os:
> [...]
> den bliver kørt pænt. Burde man få tjekket lamdasonden (har hørt det kan være

Med mit svage kendskab til deo'en er det flot hvis du kan få den op på
10km/l. Dem jeg kender der kører i sådan en spand hulker over hvor
ringe økonomi man kan få ud af den.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 12:04

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smule overlæsser
>
> Lyder det sandsynligt, det er trækakslerne?

Næh. Jeg ville mere tippe det til at være et eller flere hjullejer.

> Noget som tør spå, hvad en rep vil koste?

Trækaksler vel omkring 3.000 Kr for to incl montering og hjulleje incl.
montering 1.500 pr stk

> Og lige en sidste ting. Lyder 10 km/l som lidt? Kører tit længere ture,
> hvor den bliver kørt pænt. Burde man få tjekket lamdasonden (har hørt det
> kan være den)?

Det er ALLLT for lidt. Jeg kører i snit 13-14 Km/l i min mondeo 1.8 Zetec,
men så kører jeg heller ikke vildt råddent

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-12-06 19:54

> [...]

Indre homokinetiske led: Bilen ryster ved 120+

> Næh. Jeg ville mere tippe det til at være et eller flere hjullejer.

> Trækaksler vel omkring 3.000 Kr for to incl montering og hjulleje incl.
> montering 1.500 pr stk

Hvis det kun er ydre knokkelled så er prisen vist 700,- fra Txxxxxx
Komplet trækaksel i venstre side: 2400,- + moms!
Den kunne kun skaffes fra Ford eller Mekonomen, fik jeg at vide.

Enig i de tal

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : KO

Dato : 10-12-06 19:56

> Næh. Jeg ville mere tippe det til at være et eller flere hjullejer.

> Trækaksler vel omkring 3.000 Kr for to incl montering og hjulleje incl.
> montering 1.500 pr stk

Ok. Må have den på værksted. Er der nogen måde jeg selv kan konstatere hvad
der er galt?

> Det er ALLLT for lidt. Jeg kører i snit 13-14 Km/l i min mondeo 1.8 Zetec,
> men så kører jeg heller ikke vildt råddent

Kører næsten aldrig rådent. Og selv ved rigtig pæn kørsel, kommer den aldrig
op på 11!!
Hvad kan fejlen mon være?

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 20:42

> Ok. Må have den på værksted. Er der nogen måde jeg selv kan konstatere
> hvad der er galt?

Bliver støjen værre når du drejer til en af siderne?
Hvis ja, så er det et hjulleje.

Fejl i motorstyringen

--
Tom

Fra : claus b. p.

Dato : 12-12-06 00:07

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> wrote in message
> [...]
> smule overlæsser
>
> Lyder det sandsynligt, det er trækakslerne?

Min erfaring: skurren er lejer eller bremser, trækaksler er mere klonk eller
banken, specielt når man drejer.
Men lad værkstedet kigge på det når de checker din benzinøkonomi.
Motorelektronikken er ikke for den normale hjemmemek'er. Man kan til nød
prøve at rense maf'en. (Du kan sikkert finde beskrivelse af hvordan med
Google.)

/Claus