Vurdering af afgift?
Fra : P Kaasing

Dato : 09-12-06 18:09

Hej

Nu har jeg fået importeret en Golf IV fra Tyskland. Hvor meget betyder
ekstraudstyret for afgiften? Det er en Golf 1.9 TDI Highline fra 06/2006,
har kørt 99000km og er udstyret med sædevarme, klimatronic, ESP, 4 airbag, 4
elruder, tempomat, bordcomputer, sportssæder, aftageligt træk, tonede ruder,
sound system. 5 dørs, 5 gear, og 90HK. Super stand ifølge Dekra. Kørte
iøvrigt de 680 km hjem fra Tyskland med et snit på 5.3 l/km.

Så vidt jeg kan se trækker airbag, ESP og ABS i den rigtige retning,
hvorimod alt andet er skidt for afgiften.

Men hvor meget tæller ekstraudstyret på en 6½ år gammel bil, så vidt jeg har
læst mig til tæller det slet ikke på biler der er ældre end 8 år?

Er det fx væsentligt dyrere for afgiften, at det er klimatronic og ikke
almindeligt aircon?

Vh

Poul

Fra : Mogens...

Dato : 09-12-06 18:14

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er en Golf 1.9 TDI Highline fra 06/2006, har kørt 99.000 km

???

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 09-12-06 18:15

> Nu har jeg fået importeret en Golf IV fra Tyskland. Hvor meget betyder
> ekstraudstyret for afgiften? Det er en Golf 1.9 TDI Highline fra 06/2006,
> har kørt 99000km

99.000km på 5 måneder?!?!?!? er der ikke en af tingene der er forkert?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-12-06 18:17

tom (cordoba sdi) was thinking very hard :
> 99.000km på 5 måneder?!?!?!? er der ikke en af tingene der er forkert?

Den har nok ikke kun kørt små korte søndagsture i så fald ;)

Fra : P Kaasing

Dato : 09-12-06 18:19

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> 99.000km på 5 måneder?!?!?!? er der ikke en af tingene der er forkert?
Jo Den ser bare så ny ud, men den er fra 06/2000. Er stadig lidt træt
efter turen hjem

Vh

Poul

Fra : Mogens...

Dato : 09-12-06 19:01

> [...]

> Men hvor meget tæller ekstraudstyret på en 6½ år gammel bil, så vidt jeg
> har læst mig til tæller det slet ikke på biler der er ældre end 8 år?

Det er dagsrpisen, der er afgørende - og den er ikke væsentlig anderledes
for en veludstyret bil ift. det modsatte. Dét er jo tricket

> Er det fx væsentligt dyrere for afgiften, at det er klimatronic og ikke
> almindeligt aircon?

Næh...

Fra : Kim S

Dato : 10-12-06 11:36

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kørte iøvrigt de 680 km hjem fra Tyskland med et snit på 5.3 l/km.

Puhh... godt det ikke er mig der skal fylde brændstof på...... Et forbrug
på 530L pr. 100km ???

Mvh, Kim

Fra : P Kaasing

Dato : 10-12-06 19:27

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Puhh... godt det ikke er mig der skal fylde brændstof på...... Et forbrug
> på 530L pr. 100km ???
>

> Mvh, Kim

Som sagt var jeg lidt træt da jeg skrev første indlæg, der skulle stå 5,3 l
/100km

/Poul

Fra : Khawk

Dato : 11-12-06 16:46

> Super stand ifølge Dekra. Kørte iøvrigt de 680 km hjem fra Tyskland
> med et snit på 5.3 l/km.

Jeg håber du mener 5,3l/ 100km for ellers har det da været en dyr tur

Undskyld, jeg kunne ikke lade være

mvh
Kim