ny bil - nogen forslag?
Fra : Kim

Dato : 08-12-06 00:02

Jeg står foran at skifte min gamle punto ud med noget mere tidssvarende...
(og også gerne lidt "smartere")

Jeg kører 25 -30.000 km /år heraf ca 15.000 arbejdskm m kørepenge, der skal
være plads til 3 børn der nu er hhv 2, 2 og 6 år, der skal være aircon,
sikkeheden må gerne være god, den samlede økonomi skal være god, den skal
kunne trække en stor trailer.

den økonomiske ramme er vel omkring 60 - 80.000 om året totalt (afdrag,
ejerafgift, brændstof, forsikring og service budget) og så har jeg 60 -
80.000 til udbetaling.

jeg er helt på bar bund omkring værditab og hvordan jeg "kalkulerer det ind
i den økonomiske beregning, så et par hints her er også velkomne.

Er der nogen her i gruppen der kan komme med nogle forslag - gerne med
begrundelser / fordele ulemper. Endvidere er links til
"totaløkonomi-sammenligninger" også meget velkomne.

mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 01:35
Fra : Nielsen

Dato : 08-12-06 13:24

Hej Kim,

Hvad med en Diesel? Den har en fantisk moment og kan trække hvad-som-helst.
Oven i det køre den tæmmelig langt på literen.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=7426

S.

Fra : Kim

Dato : 08-12-06 18:04

"Nielsen" <mailno_Spam_bette@compu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med en Diesel? Den har en fantisk moment og kan trække
> hvad-som-helst. Oven i det køre den tæmmelig langt på literen.

Ja, den har jeg også overvejet - var faktisk ude for at kigge på den i dag -
havde desværre ikke tid til prøvetur, men den har jeg til gode til en anden
dag. Som jeg ser det, så ligger den samlede økonomi inden for den ramme, som
jeg har tænkt mig.

/Kim

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-12-06 20:02

"Kim" <nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en anden dag. Som jeg ser det, så ligger den samlede økonomi inden for den

Mon ikke C4 Picasso stemmer bedre med 3 unger ? Afskrivningen er sikkert
ikke større, der vil være mange der gerne vil købe den brugt, hvis den
holder sin sti ren (ikke brænder for tit og den slags PSA-ting)

Leo

Fra : Kim

Dato : 09-12-06 20:11

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke C4 Picasso stemmer bedre med 3 unger ? Afskrivningen er sikkert
> ikke større, der vil være mange der gerne vil købe den brugt, hvis den
> holder sin sti ren (ikke brænder for tit og den slags PSA-ting)

Ja, den kiggede jeg jo også på - den er godt nok lækker, men det er et svært
regnestykke, det med afskrivning og lidt højere pris.

Er der nogen der har erfaringer c4 eller c4 picasso (de kan så ikke være så
lange..)

/Kim

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-12-06 22:20

prøv lige at tænke lidt over det her...
Havde kik på en ford mondeo 2.5 v6 stationscar fra 2001 der havde kørt 130
000 km pris 150 000 kr
Det syntes min kone og jeg var drømme bilen for os....
Men kom til at tænke lidt over det... bilen var 5 år gammel og halv slidt
Hvad koster en ny Stationscar (Mærket var ligegyldigt)
Kontaktede den lokale Opel forhandler og prøvede en sprit ny Vectra. Vi
kunne godt se der var mere fornuft i at købe en bil der var dobbelt så dyr,
og så få den finanseret den til 10 år, i stedet for 5 år for den brugte...
Den var jo ny og det var kun os der havde kørt i den.
Vi havde 60 000 kr i udbetaling, og bilen kostede 290 000 kr (vi fik mange
kr i rabat) vi betaler ca 2500 kr pr måned for at køre rundt i en helt ny
bil der ikke skal på værksted i lang tid

Med de ord syntes jeg du skal kontakte div forhandlere og se på en helt ny
bil. Der kan hold i de 10 år du skal ha den
Du spurgte om værdi tab, det kan jeg ikke svare på men jeg sælger min opel
om 1 måske 2 år og køber en ny igen, det koster nok ca 20000 kr at skifte
igen men jeg skal ikke tænke på service overhovedet... og det er jo også en
besparelse.

Pres sælgeren i bund en ny bil koster ikke det der står på pris skiltet....
TRO MIG

Mvh Martin

Fra : Brian

Dato : 09-12-06 12:46

Martin Kristensen wrote:

> Pres sælgeren i bund en ny bil koster ikke det der står på pris
> skiltet.... TRO MIG

Kommer an på hvilken bil det er - Mondeo og Vectra ligger begge i
fimabilsegmentet, og der kan der for alvor handles.

/Brian

Fra : Kim

Dato : 09-12-06 20:38

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det syntes min kone og jeg var drømme bilen for os....
> Men kom til at tænke lidt over det... bilen var 5 år gammel og halv slidt

Ja den overvejelse har jeg også, mens så skræmmer det jo alligvel lidt, når
folk siger at det er de første meter ud fra forhandleren, der er de
dyreste...

> Pres sælgeren i bund en ny bil koster ikke det der står på pris
> skiltet.... TRO MIG

Det er også mit indtryk - bl.a. fra rabatten på DR1, men jeg er usikker på
hvad man kan forvente/gå efter.

/Kim