Kan man selv skifte hjul mht afbal.
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 07:38

Hej,

Jeg har et sæt sommerdæk på fælger og et sæt vinterdæk på nogle andre
fælger.

Kan man selv skifte hjul på bilen, så det er lige så godt som værksted mht
afbalancering ?

Jeg tænkte på at spare værkstedsregningen.

vh
Flemming

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-12-06 07:49

Flemming skrev:
> [...]
> afbalancering ?
>
> Jeg tænkte på at spare værkstedsregningen.

Kan det virkeligt betale sig. Det er ikke sjovt at kører på hjul der
ikke er afbalanceret. Man kan argumentere for at hjulene er tæt på at
være i balance selv om de har været brugt en sæson og har langt en anden.
Prøv det og køre til mekanikeren hvis den ikke er godt nok.

Mikkel

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-12-06 08:09

Mikkel Lund skrev:

> ikke er afbalanceret. Man kan argumentere for at hjulene er tæt på at
> være i balance selv om de har været brugt en sæson og har langt en
> anden. Prøv det og køre til mekanikeren hvis den ikke er godt nok.

Jeg sidder med en fornemmelse af at i taler forbi
hinanden...
Afbalanceringen følger fælg og dæk. Skifter man dæk
på fælgen bør den afbalanceres.

Peter Schrøder

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-12-06 12:21

"Flemming" <yyui33333> skrev i en meddelelse
> [...]
> afbalancering ?
>
> Jeg tænkte på at spare værkstedsregningen.

Hej

Jeg tror at ingen gang du, kan komme til at vende fælgene forkert

Jeg forstår dit indlæg som om du bare skal lave et alm. bytte fra sommer-
til vinterhjul, og det er der ikke nogle ben i, men du kan vel finde en til
lige at give en hånd med arbejdet.
Ofte er hjulene mærket, så man kan se deres rigtige plads på bilen.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-12-06 14:02

Flemming wrote:

> Jeg har et sæt sommerdæk på fælger og et sæt vinterdæk på nogle andre
> fælger.
>
> Kan man selv skifte hjul på bilen, så det er lige så godt som
> værksted mht afbalancering ?

Ja, bare skift hjul, afbalancering er noget man foretager når man har sat et
andet dæk på fælgen

> Jeg tænkte på at spare værkstedsregningen.

Go ahead.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-06 18:05

Flemming wrote:
> [...]
> fælger.
>
> Kan man selv skifte hjul på bilen, så det er lige så godt som

Et værksted afbalancere ikke hjulene ved skift med mindre du beder/betaler
for det.
Hvis de kørte fint da du skiftede sidst, så ville jeg blot sætte dem på.

Hvis du gerne vil være sikker, så smid dem bag i bilen og kør til en lokal
mekaniker og spørg om han ikke lige vil kontrollere dækkene...
Når de så er Ok, så du selv skifte dem.