Vejbump - skade på undervogn?
Fra : Mathias

Dato : 06-12-06 20:25

Hej,

Jeg kørte forleden henover et vejbump i min kun 1/2 år gamle bil (Ford
Fiesta), som blev dinitrol-behandlet ved levering. Desværre var bilen fuldt
lastet - bla. med min meget tunge svigermor - hvorved bunden skrabede mod
asfalten. Ikke noget voldsomt - blot en fæl, skurrende lyd...

Mit spørgsmål er nu, om jeg bør foretage mig noget? Risikerer jeg, at
undervognen begynder at ruste der, hvor den har skrabet mod asfalten? Bør
man få gentaget undervognsbehandlingen - eller er jeg bare godt gammeldags
hysterisk?

Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?

Mange hilsner
Mathias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-06 20:33

Mathias wrote:
> Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?

Prøv at kigge under bunden - jeg tror ikke, at der er en undervognsbehandlet
del nederst. Det er noget ophæng, udstødning eller lign.

Fra : Mathias

Dato : 06-12-06 20:50

meddelelse news:45771aec$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at kigge under bunden - jeg tror ikke, at der er en
> undervognsbehandlet del nederst. Det er noget ophæng, udstødning eller
> lign.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Så vidt jeg kan se, er der nogle skrammer på den ene vange (område på ca. 10
cm). Vangerne er tilsyneladende den del af vognbunden, som befinder sit
tættest på vejen på denne model Fiesta (2006).

Mvh
Mathias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-06 21:08

Mathias wrote:

> Så vidt jeg kan se, er der nogle skrammer på den ene vange (område på
> ca. 10 cm). Vangerne er tilsyneladende den del af vognbunden, som
> befinder sit tættest på vejen på denne model Fiesta (2006).

Så køb en sprayflaske af samme mærke, som din undervognsbehandling og sprøjt
det til.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-12-06 10:10

Mathias skrev:

> Så vidt jeg kan se, er der nogle skrammer på den ene vange (område på
> ca. 10 cm). Vangerne er tilsyneladende den del af vognbunden, som
> befinder sit tættest på vejen på denne model Fiesta (2006).

Dæk afskrabningen med dinitrol som du selv påfører med en pensel - eller få
et firma til det.

Dinitrolen kan du købe i løs vægt - det skal være dén til undervogn (og ikke
til hulrum fx.)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus G.

Dato : 06-12-06 20:41

> [...]
> man få gentaget undervognsbehandlingen - eller er jeg bare godt gammeldags
Uden at kende din bil, så vil jeg vove at påstå at det næppe er noget metal
som har ramt vejen, men nok nærmere et undskjold, eller kofanger. Måske din
udstødning. Har du kigget ind under bilen?

> Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?
Køre videre. Det er sket en del gange ved høje opkørsler over en kantsten,
når man har en sænket bil :) Det har altid været en kofanger som lige har
sagt goddag til asfalten :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 06-12-06 23:29

"Mathias" <nospam@please.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hysterisk?
>
> Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?

Jeg kører altid 5 km/t over de bump, så håber jeg at ham der har presset på
for at få dem kører bagved...

/Carsten

Fra : Karsten7870

Dato : 07-12-06 11:04

Mathias wrote:
> [...]
> hysterisk?
>
> Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?

Er du sikker på, at det ikke er dækkene, der er slået på hjulkasserne?
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 16:44

> [...]
> hysterisk?
>
> Hvad gør I, når I kommer ud for tilsvarende?

Du burde sende svigermor på slankekur!
:)