Nyt fra IT & Telestyrelsen.
Fra : BJ

Dato : 06-12-06 15:45

Så kan husmandsmodellen til afspilning af MP3 over bilradioen (endelig)
tages i brug ... og det helt lovligt (forudsat den er godkendt af samme):

http://borsen.dk/livsstil/nyhed/99866/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarne Haug

Dato : 06-12-06 16:14

> http://borsen.dk/livsstil/nyhed/99866/

Ja det er meget smart med den der...hvor i DK kan man købe en?

/Bjarne

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 16:17

"Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er meget smart med den der...hvor i DK kan man købe en?

Aner det ikke, men prøv at søge på nettet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 16:34

> Så kan husmandsmodellen til afspilning af MP3 over bilradioen (endelig)
> tages i brug ... og det helt lovligt (forudsat den er godkendt af samme):
>
> http://borsen.dk/livsstil/nyhed/99866/

De bliver et hit i mylretids-trafikken, rækkevidde 10-15 m. ;)

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 16:39

KLIP

> De bliver et hit i mylretids-trafikken, rækkevidde 10-15 m. ;)

Det afhænger vel af, hvilken sender er tættest på radioens modtager?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 16:54

> Det afhænger vel af, hvilken sender er tættest på radioens modtager?

Hvis de benytter samme frekvens, vil der ALTID blive probs inden for den
respektive rækkevidde af senderne :(. Du kan ikke "udelukke" en anden
sender, den vil også til "fadet", derfor vil den blande sig ;).

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 16:56

> Hvis de benytter samme frekvens, vil der ALTID blive probs inden for den
> respektive rækkevidde af senderne :(. Du kan ikke "udelukke" en anden
> sender, den vil også til "fadet", derfor vil den blande sig ;).

Sludder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 17:04

> Sludder.

Undskyld jeg svarede, du ved åben bart bedst selv.

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 17:06

> Undskyld jeg svarede, du ved åben bart bedst selv.

Derfor ikke og det vil jeg mene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 17:52

--

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4576ea4d$0$2085

> Derfor ikke og det vil jeg mene.

Hvad vil du mene?. Hvis der ikke er noget kodning/dekodning indblandet, kan
du ikke adskille to ens frekvenser. De vil interferere.

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 17:55

KLIP

> Hvad vil du mene?.

Det jeg siger: Sludder.

> Hvis der ikke er noget kodning/dekodning indblandet, kan du ikke adskille
> to ens frekvenser. De vil interferere.

Ikke hvis den ene er betydelig kraftigere end den anden.

Desuden befinder du dig i noget nær et Faradaybur i potten.

Har du evt. store problemer med radiomodtagelse, når du passerer et
fællesantenneanlægs skabe/standere?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 18:11

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4576f5c0$0$2098

> Ikke hvis den ene er betydelig kraftigere end den anden.

Sludder det vil altid interferere, ødelægge/ påvirke, hvis frek. er ens.

> Desuden befinder du dig i noget nær et Faradaybur i potten.

Og?. Du har en antenne uden på bilen, og en sender inden i?. Faraday i min
r.., det kan du bruge itfa torden&lyn. Det holder ikke iht. elektromagnetisk
stråling, radiobølger.

> Har du evt. store problemer med radiomodtagelse, når du passerer et
> fællesantenneanlægs skabe/standere?

De har ikke samme frekvens. Netop der for har der hidtil været strenge
regler for hvad som måtte sende, på hvilke frekvenser og hvorfor. Hvis du
har 2 model-etellerandet, som bruger samme kanal, frekvens, uden noget fancy
kodning, flyver den ene da ad h... til.
Tror du skal blive ved din læst, skomar' :),

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 18:14

KLIP

> Tror du skal blive ved din læst, skomar' :),

Bemærkelsesværdigt IT & Telestyrelsen har godkendt det så....

Jeg tror du er dybt påståelig så bliv du hellere ved din
spectrumanalyzer..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 18:24

> Bemærkelsesværdigt IT & Telestyrelsen har godkendt det så....

De godkendte det jo også pga. den begrænsede rækkevidde, 10-15 m., og
sikkert på nogle frekvenser hvor de ingen skade kan lave. Ikke på andet end
humøret hos nogle idioter som holder og holder i en kø ;).

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 18:26

> [...]

> sikkert på nogle frekvenser hvor de ingen skade kan lave. Ikke på andet
> end humøret hos nogle idioter som holder og holder i en kø ;).

Jow, jow de er jo de rene idioter hos IT & Telestyrelsen.

Det skal jeg da viderebringe fra dig med kærlig hilsen ved næste møde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 19:16

--

> Jow, jow de er jo de rene idioter hos IT & Telestyrelsen.
>
> Det skal jeg da viderebringe fra dig med kærlig hilsen ved næste møde..

How-how, de er ikke idioter, det er dem som ik fatter hvad det handler om,
som er ;).

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 19:19

KLIP

> How-how, de er ikke idioter, det er dem som ik fatter hvad det handler
> om, som er ;).

Du nævnte specifikt de idioter, der sidder i kø.

Jeg ved mange fra IT & Telestyrelsen, hver morgen og aften sidder fast i en
kø..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 19:24

> Jeg ved mange fra IT & Telestyrelsen, hver morgen og aften sidder fast i
> en kø..:)

Too bad, jeg vil vædde på at de ikke høre, ønsker at, MP3, IPod vha
enelleranden fancy himstregims :).

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 19:28

KLIP

> Too bad, jeg vil vædde på at de ikke høre, ønsker at, MP3, IPod vha
> enelleranden fancy himstregims :).

Det tror jeg ikke..da der findes husmænd alle steder, der gerne nøjes med en
husmandsinstallation..;)

Nogen går vildt op i radiogrej og sidder på ølkasser, andre sidder ordentlig
og er glade for en husmandsløsning på radiogrejet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-12-06 19:33

> Nogen går vildt op i radiogrej og sidder på ølkasser, andre sidder
> ordentlig og er glade for en husmandsløsning på radiogrejet..

Too bad ;).

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-12-06 16:15

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor ikke og det vil jeg mene.

Nu har jeg ikke set hvilke effektkriterier som kræves overholdt af ITST, men
som Jørgen skriver kan det meget vel tænkes at afstedkomme overlejring af
ses bort fra "lokalradio sender", hvis man vælger samme frekvens som de
store DR sendere sender på. Og i speciel grad hvis autoantennen er med aktiv
forstærker.

--
MVH Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-06 16:46

BJ skriver:

> Så kan husmandsmodellen til afspilning af MP3 over bilradioen (endelig)
> tages i brug ... og det helt lovligt (forudsat den er godkendt af samme):
>
> http://borsen.dk/livsstil/nyhed/99866/

Hvorfor i alverden kobles de ikke bare ind på kablet mellem antenne og
radio ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 16:51

KLIP

> Hvorfor i alverden kobles de ikke bare ind på kablet mellem antenne og
> radio ?

Hvorfor i alverden monterer folk ikke blot en forbindelse direkte til
radioens AUX-indgang?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-06 17:13

BJ skriver:

> Hvorfor i alverden monterer folk ikke blot en forbindelse direkte til
> radioens AUX-indgang?

Mange radioer har ikke en aux indgang.

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 17:19

KLIP

> Mange radioer har ikke en aux indgang.

Nå.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-12-06 23:13

BJ skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nå.

Klogt svaret....

Min Mazda 6 har f.eks. ikke en AUX på Boseanlæget...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 23:28

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Klogt svaret....
>
> Min Mazda 6 har f.eks. ikke en AUX på Boseanlæget...

...men den har en CD-skifter indgang ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Otto

Dato : 06-12-06 17:56

On 2006-12-06 17:12:37 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> Mange radioer har ikke en aux indgang.

Det har langt de fleste nye autoradio'er i dag...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-06 18:59

Otto skriver:

> Det har langt de fleste nye autoradio'er i dag...

Kig på standardmonterede radioer i biler i dag.

Fra : Otto

Dato : 07-12-06 08:29

On 2006-12-06 18:58:41 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> Kig på standardmonterede radioer i biler i dag.

Yep... Og de har næsten alle AUX indgang, eller mulighed for aktivering
af denne.

I mange tilfælde kan indgangen til CD-changer også bruges, endda med
ratbetjening.

/Otto

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-12-06 16:25

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Yep... Og de har næsten alle AUX indgang, eller mulighed for aktivering af
> denne.
>
> I mange tilfælde kan indgangen til CD-changer også bruges, endda med
> ratbetjening.

Det er slet ikke det der er argumnentet i denne sag.

Brugerne vil have at man kan bruge radioen forstærker og højtaler, og - vel
og mærke uden brug af løse kabler.

Der er allerede radioer som er udstyret med USB port for tilkobling af
f.eks. MP3.

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 16:26

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er allerede radioer som er udstyret med USB port for tilkobling af
> f.eks. MP3.

Ja sågar endda også Bluetooth.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-12-06 23:14

Otto skrev:

> Yep... Og de har næsten alle AUX indgang, eller mulighed for aktivering
> af denne.
>
> I mange tilfælde kan indgangen til CD-changer også bruges, endda med
> ratbetjening.

Min Mazda 6 har Bose - uden AUX indgang...

> /Otto

Lars B

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-12-06 18:39

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Hvorfor i alverden kobles de ikke bare ind på kablet mellem antenne og
> radio ?

Du mangler fantasi Det er jo ikke for at man kan høre sine MP3'ere i
bilen, men for at man kan høre dem på nærmeste FM radio: Derhjemme, i
bilen, på arbejde, til festen, osv. Altså skal det være en mobil enhed.

Det andet findes der kabler til, som BJ foreslår... direkte in i AUX

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-12-06 19:05

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Så kan husmandsmodellen til afspilning af MP3 over bilradioen (endelig)
> tages i brug ... og det helt lovligt (forudsat den er godkendt af samme):

Sådan en dims har jeg til min iPod, men kvaliteten er ret dårlig medmindre
man har senderen tæt på sin antenne.

F.eks. gider jeg ikke bruge det i bilen med antenne bagest da det er
skidesvært at administrere spillen når den ligger i bagagerummet.

Ole Thomsen

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 19:10

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådan en dims har jeg til min iPod, men kvaliteten er ret dårlig medmindre
> man har senderen tæt på sin antenne.

Det er jo også en decideret husmandsløsning.

> F.eks. gider jeg ikke bruge det i bilen med antenne bagest da det er
> skidesvært at administrere spillen når den ligger i bagagerummet.

Har du overvejet at forlænge kablet?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-12-06 19:19

> Har du overvejet at forlænge kablet?

Der er ikke noget kabel, den er skruet direkte på spillen.

http://www.griffintechnology.com/products/itripdock/

Ole

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 19:25

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er ikke noget kabel, den er skruet direkte på spillen.
>
> http://www.griffintechnology.com/products/itripdock/

O.k., då kan jeg godt se problemet, specielt da min egen radiomodtager
ligger i bagagerummet.

Jeg har da kigget på et interface, men skal så vælge mellem CD-skifter eller
IPod.

CD-skifteren har jeg, men ikke IPod´n.

Måske jeg en dag er heldig og få en IPod foræret.

Så skal jeg nok løse problemet med at skulle vælge. Jeg vil have begge
dimmere i potten samtidig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-12-06 19:57

> [...]
>
> Måske jeg en dag er heldig og få en IPod foræret.
>
> Så skal jeg nok løse problemet med at skulle vælge. Jeg vil have begge

Jeg har valgt en hybrid

Min iPod sidder i en Dension IceLink holder, og styres via konsollen som var
den en indbygget CD-skifter. En rar løsning.

Ole Thomsen

Fra : BJ

Dato : 06-12-06 20:04

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har valgt en hybrid

Det findes ikke (originalt) til Volvo.

> Min iPod sidder i en Dension IceLink holder, og styres via konsollen som
> var den en indbygget CD-skifter. En rar løsning.

Volvoløsningen erstatter CD-skifteren og IPod´n styres på samme måde som
din.

Jeg vil dog have begge enheder i potten samtidig, men det kræver lidt
hjemmelodning.

Volvo har jo valgt at udstyre potten med et skrabet interface for perifere
enheder.

Forstærkerenheden og betjeningen kan styre MD, MD-changer, CD, CD-changer,
TV, DAB men Volvo har sparet på stikmulighederne.

Det viser tydelig, bilfabrikker ikke ved noget om andet end selve bilen..;-(

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~