Må mærkerne fjernes?
Fra : nana sørensen

Dato : 04-12-06 22:15

Hej gruppe...

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ved hat om biler. Køber en ny
bil i næste uge, og ville høre om man må fjerne de der bogstaver bag på
bilen? Det er dem hvor bilens navn står med sådan nogle krom-agtige ophøjede
bogstaver. Er de skruet fast, så der er huller nedenunder, eller er de bare
klistret fast? Hvordan fjernes de nemmest? Det er ikke fordi jeg skammer mig
over bilens navn, men den ville være flottere bagtil, hvis de ikke var der.

Mvh. Nana

Fra : Per O.

Dato : 04-12-06 22:17

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skammer mig over bilens navn, men den ville være flottere bagtil, hvis

Det må du gerne, der er ingen regler som siger at de skal blive der. Der er
masser af BMW og Mercedes som kører rundt uden noget på bagsmækken. Der er
også en stor del af de små Audi'er søm kører rundt uden, men det er nok
fordi folk er flove over at det for det meste er en 1,6 liters motor, fordi
pengene ikke rakte til en ordentlig motor

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Jens

Dato : 04-12-06 22:34

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi folk er flove over at det for det meste er en 1,6 liters motor,
> fordi pengene ikke rakte til en ordentlig motor

....men, der kan være huller under, men det kan man som regel se inde i
bagagerummet bag på bagklappen.
Hvis der ikke er huller kan man risikere at lakken ser noget anderledes ud
bag bogstaverne idet den jo ikke har fået det sollys som resten af bilen har
og dermed ikke er falmet.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 04-12-06 22:53

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> wrote in message

> [...]
> bag bogstaverne idet den jo ikke har fået det sollys som resten af bilen

Hvis de sidder fast med huller, kan jeg så skrue dem ud inde fra bagklappen
eller? Hvis det ser ud af h til, så kan jeg vel bare skrue dem på igen
eller? Det med lakken slog mig faktisk í dag, fordi jeg så den nøjagtigt
samme model i samme farve, bare SUPERmat og megafalmet i farven. Den var
nærmest lyserød og helt åben i overfladen. det så helt sært ud. Sådan er
vores heldigvis ikke, den er stadig superflot og blank.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-06 23:17

"nana sørensen" skriver:

> Hvis de sidder fast med huller, kan jeg så skrue dem ud inde fra bagklappen
> eller?

Så har du mindst 2 grimme hulle ri din bagklap.

Hvad er pænest, mærker eller huller ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 15:45

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "nana sørensen" skriver:

> Så har du mindst 2 grimme hulle ri din bagklap.
>
> Hvad er pænest, mærker eller huller ?
>
> Klaus

Tricket er, at jeg har nogle andre bogstaver jeg vil fyre på i stedet.
De skulle gerne dække hullerne.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-12-06 19:09

On Tue, 5 Dec 2006 15:45:06 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Tricket er, at jeg har nogle andre bogstaver jeg vil fyre på i stedet.
>De skulle gerne dække hullerne.

Så er du da lige vidt...

** Lars

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 23:52

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> wrote in message

> Så er du da lige vidt...
>

> ** Lars

Ja, men disse fåes også som symboler, og så kan jeg skrive noget på der er
en kende sejere end "Seat".

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-12-06 00:22

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> writes:

> Ja, men disse fåes også som symboler, og så kan jeg skrive noget på der er
> en kende sejere end "Seat".

"Nana", "torsk" eller "phobia" monstro?

Fra : nana sørensen

Dato : 06-12-06 16:33

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> "Nana", "torsk" eller "phobia" monstro?

LOL Nok ikke torsk... Jeg kan ikke finde ud at a tlave et signatur,hvor der
står at fisken skal fjernes, for at man kan maile mig, men kan heller ikke
finde ud af at ændre det.

Fra : Karsten7870

Dato : 04-12-06 22:42

Per O. wrote:
> [...]
> er nok fordi folk er flove over at det for det meste er en 1,6 liters
> motor, fordi pengene ikke rakte til en ordentlig motor

Eller omvendt. Der er jo dem, der ikke vil stå i misundelsens lys.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-12-06 22:46

"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Eller omvendt. Der er jo dem, der ikke vil stå i misundelsens lys.

Subscribe -
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - uden mærker på bagklappen, endnu

Fra : Jamen dog

Dato : 04-12-06 23:39

> Subscribe -
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut. - uden mærker på bagklappen, endnu

Jeps , eller dem der ikke vil fortælle tyveknægtene hvilken bil der er
"sjovest" at stjæle !
LOL

Fra : nana sørensen

Dato : 04-12-06 22:51

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> wrote in message
> [...]
> fordi folk er flove over at det for det meste er en 1,6 liters motor,
> fordi pengene ikke rakte til en ordentlig motor

Juhuuu. Optimalt. Så bliver de klart pillet af. 1,6 liters motor
lyder af meget lidt, når man ikke aner en skid om biler. Jeg syntes at et
tal som 948 lyder som meget. LOL

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-12-06 07:29

nana sørensen wrote:

> Juhuuu. Optimalt. Så bliver de klart pillet af. 1,6 liters motor
> lyder af meget lidt, når man ikke aner en skid om biler. Jeg syntes at et
> tal som 948 lyder som meget. LOL

Så skal du ikke gå på mærkeværksted

--
vh
Torben

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 15:46

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Så skal du ikke gå på mærkeværksted
>
> --
> vh
> Torben

nej, det skal jeg ikke. LOL Faktisk bestyrer jeg kun den synlige del af
lriet på bilen, resten overlader jeg til andre. Ved absolut hat om biler. Er
dog kommet så langt at jeg ved hvordan man skifter en kilerem og spænder den
ordentligt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-12-06 07:28

Per O. wrote:

> [...]
> fordi folk er flove over at det for det meste er en 1,6 liters motor, fordi
> pengene ikke rakte til en ordentlig motor

Jeg er ikke flov over min 5-benede 2,3E - men den er ikke nok pralerøv
til at der behøver skiltes med det.

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 05-12-06 21:17

Per O. wrote:
> Der er også en stor del af de små Audi'er søm kører rundt
> uden, men det er nok fordi folk er flove over at det for det meste er
> en 1,6 liters motor, fordi pengene ikke rakte til en ordentlig motor

De er jo alligevel spottet, på at der kun er en enkelt auspuff

/Brian

Fra : DJ

Dato : 04-12-06 23:54

> [...]
> jeg skammer mig over bilens navn, men den ville være flottere bagtil, hvis

Hvilket mærke er der snakke om her? kunne jo være at man kunne hjælpe dig
med, om de er klistret på eller andet.

BMW har huller under selve BMW-mærket, i mens modelbetegnelsen er klistret
på, brug en føntørre til at løsne klistret med, og rens derefter området med
lampeolie.

Du skriver i en senere meddelelse, at Du har set en rød der var væsentligt
falmet, dette er desværre ret normalt for især de røde lakeringer, men også
andre farver har tendensen

--
Dannie
BMW 3´er Touring uden andre mærker end de runde BMW-mærker.

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 15:50

"DJ" <no@mail.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke er der snakke om her? kunne jo være at man kunne hjælpe dig
> med, om de er klistret på eller andet.

Det burde jeg selvfølgelig have sagt. det er en seat cordoba fra 95. Den
hedder noget mere, men jeg kan ikke huske det. Tre bogstaver, vist noget med
x. Kan det passe?

> BMW har huller under selve BMW-mærket, i mens modelbetegnelsen er klistret
> på, brug en føntørre til at løsne klistret med, og rens derefter området
> med lampeolie.

Smart. Rart at vide at lakken kan tåle lampeolie. Tak.

> Du skriver i en senere meddelelse, at Du har set en rød der var væsentligt
> falmet, dette er desværre ret normalt for især de røde lakeringer, men
> også andre farver har tendensen

Denne her er slet ikke falet overhovedet. Ikke hvad man kan se i hvertfald.
Den anden var übergrim, det var helt ekstremt.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-06 00:26

nana sørensen wrote:
> [...]
> nemmest? Det er ikke fordi jeg skammer mig over bilens navn, men den
> ville være flottere bagtil, hvis de ikke var der.

Hvad er det for en bil?

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 15:51

"Søren" <nej> wrote in message

> Hvad er det for en bil?

har skrevet det højere oppe. Seat cordoba fra 95. Hedder noget med tre
bogstaver, som jeg ikke kan huske, men mener at der også var et x.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-12-06 22:23

nana sørensen wrote:
> [...]

> nemmest? Det er ikke fordi jeg skammer mig over bilens navn, men den
> ville være flottere bagtil, hvis de ikke var der.

Lidt skammer du dig nu - vi må ikke engang vide hvilken bil det er, så vi
har svært ved at tage stilling ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : nana sørensen

Dato : 05-12-06 15:48

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Lidt skammer du dig nu - vi må ikke engang vide hvilken bil det er, så vi
> har svært ved at tage stilling ;)
>
> --
> Per, Esbjerg

LOL Jeg ved slet ikke nok om biler til at skamme mig over noget. Så længe
den kører, så er det sejt. LOL Den gamle er en opel corsa fra 1986, fyldt
med rust og buler, så det kan kun gå fremad. Den nye hedder seat cordoba
something og er vist fra 95. Mere ved jeg ikke. Bør jeg skamme mig?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-12-06 19:07

On Mon, 4 Dec 2006 22:14:50 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ved hat om biler. Køber en ny
>bil i næste uge, og ville høre om man må fjerne de der bogstaver bag på
>bilen?

Yes - det må man da.

> [...]
>over bilens navn, men den ville være flottere bagtil, hvis de ikke var der.

Vær obs på at der jo kan være farveforskel hvis det er en ældre bil i
en farve det let lyspåvirkes.

Jeg syntes bestemt også det er pænest uden skriblerier bagpå:

http://www.landligt.dk/sverige/images/Oda/Oda23.jpg
http://www.landligt.dk/bmwsalg/images/bag1.jpg

Men jeg tør ikke rigtig hive dem af den gule racer fra 1999...

http://www.landligt.dk/sverige/images/pug406/Car02.jpg

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 02:23

Lars Knudsen wrote:
> Men jeg tør ikke rigtig hive dem af den gule racer fra 1999...
> http://www.landligt.dk/sverige/images/pug406/Car02.jpg

Ork den er jo snart 8 år gammel... pensionsmoden. Bare frem med
varmepistolen og bevæg den hen over bogstaverne. Så løsner limen sig og de
kan "skrabes" af med en plastik isskraber.

/Søren

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-12-06 19:49

On Wed, 6 Dec 2006 02:23:00 +0100, "Søren" <nej> wrote:

>Ork den er jo snart 8 år gammel... pensionsmoden. Bare frem med
>varmepistolen og bevæg den hen over bogstaverne. Så løsner limen sig og de
>kan "skrabes" af med en plastik isskraber.

Ja det er ikke så meget det at få dem af jeg er nervøs for. Men jeg er
til gengæld ret sikker på at farven på lakken hvor bogstaverne sidder
ikke matcher resten af bagen på den 100%

Det tror jeg altså ikke kommer til at se alt for heldigt ud?!

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-12-06 19:54

>Ork den er jo snart 8 år gammel... pensionsmoden.

Og hey - regner nu nok med at vi kan have den i et par år til før den
skal pensioneres nogen steder Der er imo ikke mange biler der kan
matche 406 coupé'ens design - og dem der kan koster en del mere. Den
er rimelig pladsmæssigt, ret kedelig kabine dog, til gengæld kan man
ikke undgå at smile når man spotter den på p-pladsen - og smilet
holder bestemt ved når man fyrer lidt op under V6'eren ude foran

** Lars