Hjullejer i nyere biler?
Fra : Stefan

Dato : 03-12-06 21:55

Hej

Skifte man slet ikke hjullejer i nyere biler, jeg forhørte mig på et nyt
baghjulsleje til Mitsuen og kunne kun få det som et helt nav.

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 22:02

In article <457339b3$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Hej
>
> Skifte man slet ikke hjullejer i nyere biler, jeg forhørte mig på et nyt
> baghjulsleje til Mitsuen og kunne kun få det som et helt nav.

Sådan er det på flere forsk. mærker. Sådan er det også på SAAB'en og den
er da over 10 år gammel.

Mitsu og Honda mindes jeg tit og ofte kører med hele nav som
udskiftning. Jeg kan huske forkert da det er noget tid siden jeg var i
branchen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 03-12-06 22:12

> [...]
>
> Mitsu og Honda mindes jeg tit og ofte kører med hele nav som
> udskiftning. Jeg kan huske forkert da det er noget tid siden jeg var i

Jo men det er da også nemmere, for amatør nisser, osm mig. Men da også
pebret ifht. et leje til feks. gålf'en (87'er).

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-12-06 10:41

In article <45733d8c$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,

> Jo men det er da også nemmere, for amatør nisser, osm mig. Men da også
> pebret ifht. et leje til feks. gålf'en (87'er).

Ja prisen stiger sq lige med en faktor 2,5 desværre

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-12-06 17:59

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse news:457339b3$0$142$

> Skifte man slet ikke hjullejer i nyere biler, jeg forhørte mig på et nyt
> baghjulsleje til Mitsuen og kunne kun få det som et helt nav.

Jeg har også lige skiftet på Skodaaen. Leje, giveren til ABS er integreret
i samme "klump". Jeg kan forestille mig det koster en "jetjager" hos Mitsu,
men hvis man køber hos Krogslund er det til at leve med.
BTW. Så aner de ikk en kæft om det de sælger. De havde ikke til en Octi, men
kunne godt klare til Gålf, Bora, ........same shit ;).

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Stefan

Dato : 05-12-06 19:17

> [...]
> integreret i samme "klump". Jeg kan forestille mig det koster en
> "jetjager" hos Mitsu, men hvis man køber hos Krogslund er det til at leve

Tjoo den koster 937,- incl moms. Det kunne ske man skulle høre ved Krogslund
eller en af de andre.

Stef

Fra : Benny

Dato : 04-12-06 22:28

> [...]
>
> Skifte man slet ikke hjullejer i nyere biler, jeg forhørte mig på et nyt
> baghjulsleje til Mitsuen og kunne kun få det som et helt nav.

En af mine venner har en Mazda 323F fra 2k. Han skifter baghjulslejer ved
hver 50 - 70.000 km. Det er et helt nav, da ydre delen af lejet er selve
navet.
Det var dog ikke lejet der egentlig er problemet, men den latterlige dårlige
pakdåse der anvendes.

Benny

Fra : Benny

Dato : 04-12-06 22:31

> [...]
>
> Skifte man slet ikke hjullejer i nyere biler, jeg forhørte mig på et nyt
> baghjulsleje til Mitsuen og kunne kun få det som et helt nav.

Nå!! Corollaen har lige rundet en halv mill uden at skifte nogen hjul-leje
overhovedet.

NBH

Fra : Stefan

Dato : 05-12-06 19:19

> Nå!! Corollaen har lige rundet en halv mill uden at skifte nogen hjul-leje
> overhovedet.

Jammen det er da dejligt for dig

Stef