Diesel
Fra : H. Brønd

Dato : 03-12-06 09:22

Hej.
Jeg ser efter en anden bil, og har fået kik på en citröen C3 med 1.4l diesel
motor, den har kørt 146000 km er det meget? Større diesel motorer har jo ry
for at køre en halv million km, hvor langt kan de mindre motorer køre?

Mvh
Henning

Fra : funkpost

Dato : 03-12-06 10:25

H. Brønd skrev:
> [...]
> for at køre en halv million km, hvor langt kan de mindre motorer køre?

Det er som regel ikke motoren der er problemet når en bil har gået
mange kilometer, men nærmere alt det andet. Det erfarede jeg med en VW
Transporter der havde gået 200.000 - ALT var slidt op (overdrivelse
fremmer forståelsen), undtagen motoren. Jeg reparerede småting for
over 50.000 kr. på 1 1/2 år, og bestemte derfor aldrig at købe brugt
mere... :D

Mvh
Gunnar

Fra : Il Duce

Dato : 03-12-06 11:24

> [...]
>fremmer forståelsen), undtagen motoren. Jeg reparerede småting for
>over 50.000 kr. på 1 1/2 år, og bestemte derfor aldrig at købe brugt

Nu skal man heller ikke sammenligne en brugt VW med en brugt Citroën. Modsat
hvad folk tror, så er en Citroën ikke slidt totalt op efter 150.000km. Jeg
ville ikke være nervøs for at købe sådan en C3, men prisen skal naturligvis
passe - og det gør den desværre ikke altid på bruge dieseler (de sælges
generelt for dyrt). Har aldrig hørt om en 1.4HDi der har vist alderdomstegn.
HDi'erne kører bare, ganske vist ikke uden skavanker, men generelt er der
meget få fejl på dem.

--

MVH

Thomas

Fra : Stefan

Dato : 03-12-06 11:19

> [...]
> har jo ry for at køre en halv million km, hvor langt kan de mindre motorer

Tjaa min GTD'er har gået 549kkm og det er en 1,6'er!

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-12-06 08:57

Stefan wrote:

> Tjaa min GTD'er har gået 549kkm og det er en 1,6'er!

Min havde kørt 415.000 da jeg solgte den. Nu er det vel ikke min du har?

Min var Tizianrød ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan

Dato : 05-12-06 19:32

> Min havde kørt 415.000 da jeg solgte den. Nu er det vel ikke min du har?
>
> Min var Tizianrød ...

Hø hø den kan det sgu nok godt være, havde der været en Cobra Alarm i den?

Stef