MAC Adresser ???
Fra : Cusl2man

Dato : 19-12-00 19:48

Hej NG

Jeg sidder her og forstår ikke hvorfor Windows ikke gider at tilslutte min
vens computer til at tilslutte min !

Vi har begge 3COM 905-TX netkort og hvordan finder man MAC adresserne på
kortene da vi nu piller med ARP poster << Arp -a viser ikke noget på
hans pc, men er der nogle alternative måder at finde en MAC adresse på ???

På forhånd tak.

Martin

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-12-00 19:55

Brug ipconfig /all i en dos prompt på hans computer... Så skulle det gerne
stå der (som "Fysisk adresse").

-Jonas

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 19-12-00 20:59

Hejsa

Nu er det vel ikke fordi, at I har brugt et almindelig UTP-kabel til en
direkte tilslutning (læs: ingen hub imellem computerne)??

Husk at der skal bruges et krydskabel...

Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-00 23:59

On Tue, 19 Dec 2000 19:48:27 +0100, "Cusl2man"
<cusl2man@vip.cybercity.dk> wrote:

> Vi har begge 3COM 905-TX netkort og hvordan finder man MAC adresserne på
> kortene da vi nu piller med ARP poster << Arp -a viser ikke noget på
> hans pc, men er der nogle alternative måder at finde en MAC adresse på ???

Hvis der er tale om Windows-maskiner og 'arp -a' ikke viser noget
på den givne pc, så er netkortet ikke installeret og konfigureret
korrekt. Check det først.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Schmidt