Datter vågner 'pludselig' 5-8 gange
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 26-01-07 12:16

Hej gruppe!

Vores datter har næsten hele hendes liv (snart 17 måneder) sovet som en
engel om natten. Næsten aldrig vågnet om natten og er hun vågnet har det
næsten altid været pga. lort i bleen.

Før i tiden kunne hun ofte vågne pga en tabt sut men altid selv finde
den igen og derfor var det næsten altid uden at græde hun sov videre.

Nu vågner hun som sagt 5-8 gange i løbet af natten med en tabt sut og
stikker i et hyl. Det kan så ofte stoppes ved at give hende sutten igen
og en enkelt gang lidt avnd i sutteflasken og måske skal der en hånd på
en kind før hun falder i søvn igen.

Ikke for at brokke sig som forældre som har sovet igennem næsten siden
dag 1 men det ville vi da gerne tilbage til. Hvad gør vi forkert, hvad
er anderledes?

Mvh,
Lars

PS: Vi er lige kommet tilbage fra 5 uger i Sydamerika hvor hun har sovet
sammen med svigermor (pga. plads mangel) og nu er hun igen i sit eget
værelse.

--
Lars Brink
Colombia, Sydamerika fansite! => http://www.colombia.dk

Fra : Holst

Dato : 26-01-07 12:27

Lars Brink [2650] wrote:

> PS: Vi er lige kommet tilbage fra 5 uger i Sydamerika hvor hun har sovet
> sammen med svigermor (pga. plads mangel) og nu er hun igen i sit eget
> værelse.

Tror du ikke bare, I lige skal give hende tid til at finde sig tilrette
i de hjemlige omgivelser igen?!

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 26-01-07 13:21

Hej Holst,

> Tror du ikke bare, I lige skal give hende tid til at finde sig tilrette
> i de hjemlige omgivelser igen?!

Det er ikke umuligt. Med *lige* mente jeg måske også at vi var tilbage
den 11. januar så der er jo gået 14 dage.

Fra : Sabina H.

Dato : 26-01-07 21:06

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> [...]
>
> PS: Vi er lige kommet tilbage fra 5 uger i Sydamerika hvor hun har sovet
> sammen med svigermor (pga. plads mangel) og nu er hun igen i sit eget

lige et par spørgsmål til at belyse situationen:

1. hvor længe har problemet været der pt? (før, under, efter turen?)
2. er der sket ændringer af hverdage/rutinen i umiddelbar nærhed af
problemets opståen? (det svarer i og for sig sig selv)
3. har svigermor ubevidst givet jeres datter nye vaner? (nusset hende om
natten, givet hende sutten hvis hun er vågnet, hvor i ikke plejer at gøre
det, og deslige)
4. du spørger "hvad er anderledes".... det kan du bedst selv svare på.....

jeg vil tro at jeres datter bare skal ind i rytmen igen.... faktisk er det
allerbedst hvis i blot går HELT tilbage til den gamle rutine.... og feks
prøver at ignorere hende hvis hun skriger, og se hvad der sker... hvis hun
har kunne finde sutten før, kan hun det også igen ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-01-07 12:13

Lars Brink [2650] skrev:

> PS: Vi er lige kommet tilbage fra 5 uger i Sydamerika hvor hun har sovet
> sammen med svigermor (pga. plads mangel) og nu er hun igen i sit eget
> værelse.

Jetlag + problemer med at vænne sig til at være kommet hjem. Giv det
noget tid.

Mvh. Michael.

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-01-07 22:03

On 26 Jan., 13:21, "Lars Brink [2650]"
<usenet2...@papayaREMOVEconsulting.com> wrote:
> Hej Holst,

> den 11. januar så der er jo gået 14 dage.

Det synes jeg da ikke er lang tid. Med de små må man nu engang give
det den tid det tager. I skal vist være ret heldige hvis det ikke er
noget der sker engang i mellem. Og nu har hun jo vildt mange indtryk
at bearbejde og nu hvor hun er hjemme igen har hun roen til det. Giv
hende denne ro og tid. Jeg tror ikke i gør noget forkert - ikke noget
jeg i hvert fald kan vurdere ud fra de oplysninger du har givet. Vær
der for hende - giv hende tryhed når hun vågner.

Vores datter har også et super sovehjerte og har altid haft det. Vi
har sågar haft tilskuere på til at overvære hvor let hun er at putte
*GG*. Men ind i mellem sker det dog at hun vågner mange gange om
natten. Typisk hvis hun har en masse indtryk at bearbejde eller hvis
hun er inde i et udviklingstrin. Når vores pige vågner i et kæmpeskrig
så forbinder vi det med drømme pga bearbejdning af indtryk. For de
passer typisk med at der er sket meget enten på selve dagen eller
dagen før.

LN