MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro SP2 Dk og usb
Fra : Erik

Dato : 06-02-07 23:16

Hejsa

Jeg har et underligt problem. Jeg kan se mine usb enheder (DataTraveler 2.0
og Sony digital kamera) i XP's enhedshåndtering, men kan ikke se dem i
stifinderen. Kan heller ikke se, at der skulle være noget hardware problem
af nogle art. Har installet driverne til kameraet og til DataTraveler 2.0 er
der ingen.

Hvordan kommer jeg videre. Så jeg kan komme til, at bruge min usb enheder?

På forhånd tak
Erik

Fra : emj

Dato : 06-02-07 23:41

Erik skrev:

>Hvordan kommer jeg videre. Så jeg kan komme til, at bruge min usb enheder?

Dukker de ikke op for dit åsyn, når du tilslutter og tænder kamera
eller traveler?

Fra : Erik

Dato : 06-02-07 23:43

> Dukker de ikke op for dit åsyn, når du tilslutter og tænder kamera
> eller traveler?

Nej, desværre ikke Kan kun se dem i enhedshåndteringen...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-02-07 00:53

Erik wrote:

> Nej, desværre ikke Kan kun se dem i enhedshåndteringen...

Er de formateret ?
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Erik

Dato : 07-02-07 07:37

> Er de formateret ?

Ja.

/Erik

Fra : Peter [5260]

Dato : 07-02-07 22:53

Er det en Medion PC Titanium 8000?
De (og nok også andre fabrikater) har problemer med et SIS-chipsæt på
bundkortet, der vil forsøge at overtage styringen af USB-enhederne.
Løsningen er
1) Opdaterede drivere til kamera m.m.
2) BIOS-opdatering
3) Ændre USB-hastigheden fra 2.0 til 1.1

Hvis du kan læse lidt germansk, er herunder Medions svar på de ikke-
fungerende USB-enheder:

Meine USB 2.0-fähigen Geräte funktionieren nicht

Lösung: Beim Anschluss von externen USB 2.0 Geräten (Scanner, Drucker
usw.) an den Medion PC Titanium 8000 (System 1100.x) kann es unter
bestimmten Umständen zu Inkompatibilitäten kommen. Es handelt sich
hierbei um eine Inkompatibilität zwischen dem auf dem Mainboard
verwendeten SIS-Chipsatzes und den in einigen USB 2.0 Geräten
verwendeten Genesys Chip. Der Genesys Chip ist maßgeblich für die
Steuerung der Datenübertragung via USB 2.0 zuständig. Auf dem von uns
verwendeten Mainboard MD5000 Ver.1.0 wird diese Aufgabe vom SIS Chip
übernommen. Diese Inkompatibilität kann durch geeignete Treiber
seitens der Scanner- und Druckeranbieter (Canon, HP, Epson usw.)
behoben werden.

Sollten keine aktualisierten Treiber verfügbar sein, so gibt es bei
unseren Rechnern die Möglichkeit im Bios den verwendeten USB-Modus von
USB 2.0 auf USB 1.1 umzuschalten. Hierdurch sollte eine störungsfreie
Nutzung Ihres Gerätes mit der eingestellten Effizienz möglich sein.

Sollte Ihr Bios diese Funktion nicht bieten, so kann diese Funktion
durch ein Bios-Update nachträglich eingebunden werden. Das Update
lässt sich von unserer Homepage http://www.medion.de herunter laden.

Mvh
Peter

Fra : Erik

Dato : 07-02-07 23:20

>Er det en Medion PC Titanium 8000?

Nej, det er en hjemmebygget. Bundkortet er et Abit KN8 Ultra.

/Erik

Fra : Morten Snedker

Dato : 08-02-07 10:25

On Tue, 6 Feb 2007 23:15:45 +0100, "Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com>
wrote:

> [...]
>af nogle art. Har installet driverne til kameraet og til DataTraveler 2.0 er

Prøv at gå i
Kontrolpanel->Administration->Computeradministration->Diskhåndtering.

Nogle gange er der drev-sammenfald med eksisterende drev. Dermed
bliver enheden registreret, men få ikke tildelt et korrekt drev. Er
dette tilfældet vil du kunne se dine usb-enheder på dette
skærmbillede. Højreklik på din usb-enhed og vælg "skift drevbogstav og
sti". Den nye drevtildeling bliver husket fremover.

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Erik

Dato : 08-02-07 15:34

> [...]
> skærmbillede. Højreklik på din usb-enhed og vælg "skift drevbogstav og
> sti". Den nye drevtildeling bliver husket fremover.

Det er til og blive langhåret af

Alt ser rigtig ud i
"Kontrolpanel->Administration->Computeradministration->Diskhåndtering."

Tildeler jeg drevet et bogstav. Så forsvinder det næste gang, at jeg
tilslutte det...